Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SR+

Startet av Kires, søndag 30. august 2020, klokken 08:31

« forrige - neste »

LeafSwe

Sitat fra: TøddiVedder på onsdag 05. mai 2021, klokken 13:22
SR+ går 10 mil kortere enn LR? 614-448=?

Stämmer bra med ca 10 mils skillnad. Vintertid eller vid motorvägskörning är förbrukning ca 200wh/km på lr awd, blir 37 mils räckvidd med 74kWh tillgängligt batteri.
Sr+ 27 mil och 185Wh/km, 50kWh tillgängligt. Blir faktor 0,6 av wltp.

Lr awd 614 x 0,6 = 37 mil
Sr rwd 448 x 0,6 = 27 mil
3P+
3SR+

knut3448

Det har vært tomt for SR+ lagerbiler med hengerfeste en stund, men her dukket det jammen opp en sort. Den forsvinner vel fort...

123kris

Hentet min i Drammen i dag. Har og en LR som jeg har sammenlignet litt med. Synes Kina-bilen virker bedre skrudd sammen og har mindre panelgaps. Så får vi se hvordan dette LFP batteriet viser seg å være  :)
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

knut3448

Sitat fra: 123kris på onsdag 02. juni 2021, klokken 12:13
Hentet min i Drammen i dag. Har og en LR som jeg har sammenlignet litt med. Synes Kina-bilen virker bedre skrudd sammen og har mindre panelgaps. Så får vi se hvordan dette LFP batteriet viser seg å være  :)
Kult, det må jo være en av de første som er utlevert i Norge. Mistenker at utleveringa startet i dag.

2ris

Mulig noe off-topic, men:

Hva mister man ved å gå for SR+ vs. LR? 100 000 prisforskjell er jo en del...

Det opplagte er jo rekkevidde og AWD, noe dårligere akselerasjon.

Men også:

• Varme i baksetet (kan kjøpes)
• Varme i ratt (kan ikke kjøpes?)
• Subwoofer
• Man mister gratis nettilknytning/Netflix/Spotify-tilkobling/satelitt-kart, ikke sant? Hva koster i så fall dette?

Viktigst for meg:
*Hva med mulighet for hengerfeste?
*Hva med mulighet for fjernstyrt oppvarming/kjøling via app, uten at bilen er tilkoblet lader?
*Hva med software og "selvkjøring", autopilot, filholder, ACC?
*Hva med kameraer og sentrymode?
*Hva med mulighet for takstativ?
*Motorisert bakluke?
*Hva med glasstak

Noe annet jeg har glemt?

Tusen takk! :)

Rosstopher

Correct me if I'm wrong men alt som er viktigst for deg får du på SR+.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

BE

Sitat fra: 2ris på tirsdag 10. august 2021, klokken 12:22
Viktigst for meg:
*Hva med mulighet for hengerfeste?
*Hva med mulighet for fjernstyrt oppvarming/kjøling via app, uten at bilen er tilkoblet lader?
*Hva med software og "selvkjøring", autopilot, filholder, ACC?
*Hva med kameraer og sentrymode?
*Hva med mulighet for takstativ?
*Motorisert bakluke?
*Hva med glasstak

Noe annet jeg har glemt?

Tusen takk! :)
Stemmer, alt dette får du på SR+

Det ryktes også at du får mulighet til å kjøpe varme i ratt tilsvarende varme i baksetet, men det er ikke mulig pr. dags dato.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

2ris

Høres bra ut! Hva med det nett-tilknytningsgreiene jeg nevnte: hva innebærer det, og hva koster det ev. å få tilsvarende tilgang som på LR AWD? (Det er det vel gratis?)

Handyman

Sitat fra: 2ris på tirsdag 10. august 2021, klokken 16:44
Høres bra ut! Hva med det nett-tilknytningsgreiene jeg nevnte: hva innebærer det, og hva koster det ev. å få tilsvarende tilgang som på LR AWD? (Det er det vel gratis?)
Alle Teslaer har full funksjonalitet i appen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Syklist

Premium connectivity er gratis i 1 måned med SR+ og i 12 mnd med LR.

Mener at det koster 129 kr/mnd deretter.

Dersom du ikke trenger live traffikkinformasjon, er ikke dette et must.

Har bra erfaring med begge. Om du ikke kjører veldig mye langtur, er SR+ nok.  Fungerte godt som feriebil for oss i fjor. Med LR har du veldig bra marginer m.h.p. lading.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Rosstopher

Sitat fra: 2ris på tirsdag 10. august 2021, klokken 16:44
Høres bra ut! Hva med det nett-tilknytningsgreiene jeg nevnte: hva innebærer det, og hva koster det ev. å få tilsvarende tilgang som på LR AWD? (Det er det vel gratis?)

Premium connectivity gir deg satelittkart, Spotify, Netflix o.l. Med LR får man et år gratis, mens med SR+ får man 30 dager gratis. Etter det koster det vel rundt en hundrings i måneden.

EDIT: Ja, og live trafikk som nevnt ovenfor. Skrev visst samtidig. Nettradio er vel også i den pakka.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Handyman

Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 10. august 2021, klokken 17:03
Sitat fra: 2ris på tirsdag 10. august 2021, klokken 16:44
Høres bra ut! Hva med det nett-tilknytningsgreiene jeg nevnte: hva innebærer det, og hva koster det ev. å få tilsvarende tilgang som på LR AWD? (Det er det vel gratis?)

Premium connectivity gir deg satelittkart, Spotify, Netflix o.l. Med LR får man et år gratis, mens med SR+ får man 30 dager gratis. Etter det koster det vel rundt en hundrings i måneden.

EDIT: Ja, og live trafikk som nevnt ovenfor. Skrev visst samtidig. Nettradio er vel også i den pakka.
For å tilføye... dersom man deler nett fra mobilen eller en mobil router, kan man bruke Netflix, spotify, netradio ol.
Satellittbilder og live trafikkdata får man derimot ikke via egen mobildata.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

flar

Jeg mottar snart min nye hvite SR+, og siden den i all hovedsak skal benyttes til pendling (på E6), så ønsker jeg å ta vare på den så godt som mulig. Jeg vurderer derfor å ta den med til bilpleie for å få lakken keramisk behandlet. Er det verdt det, tror dere? Har blitt anbefalt Ditec Ceramic Plus av bilpleieforretningen.

Om dere har andre gode tips for å ta best mulig vare på den, så tar jeg gjerne i mot tips :)

OlaM

Sitat fra: flar på fredag 13. august 2021, klokken 15:42
Jeg mottar snart min nye hvite SR+, og siden den i all hovedsak skal benyttes til pendling (på E6), så ønsker jeg å ta vare på den så godt som mulig. Jeg vurderer derfor å ta den med til bilpleie for å få lakken keramisk behandlet. Er det verdt det, tror dere? Har blitt anbefalt Ditec Ceramic Plus av bilpleieforretningen.

Om dere har andre gode tips for å ta best mulig vare på den, så tar jeg gjerne i mot tips :)

Mange meninger rundt det. Jeg mener ikke det er verdt hvis du tenker at den skal gi ekstra beskyttelse om gjør at du slipper å vaske så mye. Men hvis du vasker bilen ofte og synes vinterskitt osv er vanskelig å få av, da kan det være verdt det. Det er ikke et skjold, bare en vannavvisende hinne som gjøre bilen litt lettere å vaske. Og det er uansett ikke på de store flate panelene at biler tar først eller mest skade av harde forhold, det er skarpe kanter, skjøter, understell, o.l. De får ingen coating.
'21 3LR

flar

Sitat fra: OlaM på fredag 13. august 2021, klokken 16:31
Sitat fra: flar på fredag 13. august 2021, klokken 15:42
Jeg mottar snart min nye hvite SR+, og siden den i all hovedsak skal benyttes til pendling (på E6), så ønsker jeg å ta vare på den så godt som mulig. Jeg vurderer derfor å ta den med til bilpleie for å få lakken keramisk behandlet. Er det verdt det, tror dere? Har blitt anbefalt Ditec Ceramic Plus av bilpleieforretningen.

Om dere har andre gode tips for å ta best mulig vare på den, så tar jeg gjerne i mot tips :)

Takk for svar.

Planen er å vaske den regelmessig året rundt. Om vinteren pga salting og resten av året pga insekter, så får vi se hvor godt jeg klarer å følge det opp :)
Mange meninger rundt det. Jeg mener ikke det er verdt hvis du tenker at den skal gi ekstra beskyttelse om gjør at du slipper å vaske så mye. Men hvis du vasker bilen ofte og synes vinterskitt osv er vanskelig å få av, da kan det være verdt det. Det er ikke et skjold, bare en vannavvisende hinne som gjøre bilen litt lettere å vaske. Og det er uansett ikke på de store flate panelene at biler tar først eller mest skade av harde forhold, det er skarpe kanter, skjøter, understell, o.l. De får ingen coating.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA