Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SR+

Startet av Kires, søndag 30. august 2020, klokken 08:31

« forrige - neste »

Daniel_0007

Nå er vel custom og inventory rimelig likt på tesla, tar du en custom kan du og bli matchet med en bil som er på vei
Model 3 2019 LR Rwd

srheim

Sitat fra: Preference på tirsdag 04. mai 2021, klokken 12:41
Noen som har bestilt "custom" (altså ikke lagerbiler) etter priskuttet og fått VIN?

Jeg kjøpte på bestilling for å få litt mer tid til å selge unna bilen jeg har i dag. La inn bestilling 24/04, har hverken fått bilde av bilen på ordresiden eller VIN.

srheim

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 04. mai 2021, klokken 13:01
Nå er vel custom og inventory rimelig likt på tesla, tar du en custom kan du og bli matchet med en bil som er på vei

Det stemmer. De fleste bestillinger er inventory. Tesla sin business modell går ut på å ha færrest mulige konfigurasjoner slik at de kan produserer biler uten noen eier. På denne måten kan de tildele deg en ferdig produsert bil som passer din bestilling. De oppnår da en konstant strøm av biler, og slipper produksjonshopp.

RBK

Prøver her som det er litt fart i tråden. Noen som vet om man kan bestille varme til bakseter og ratt via APP etter at man har fått bilen?
Tror varme i baksetet er mulig men usikker på ratt.
Og ikke minst hva koster det?
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

srheim

Sitat fra: RBK på tirsdag 04. mai 2021, klokken 15:00
Prøver her som det er litt fart i tråden. Noen som vet om man kan bestille varme til bakseter og ratt via APP etter at man har fått bilen?
Tror varme i baksetet er mulig men usikker på ratt.
Og ikke minst hva koster det?

Tror ikke det er noen som vet. Har lest om folk som har fått beskjed fra Tesla om at det er mulig, mens andre har fått beskjed om at det ikke er mulig.

steinfjelle

Hei. Jeg bestilte SR+ idag, fikk bekreftet av hun jeg bestilte av at dette ble China versjon, kommer i Juni. Varme i ratt er i med som standard og el bagasjeluke   :)

torhag

Jeg fikk antatt levering midten av juni i går, og mottok i dag VIN på forespørsel. Bestilte sr+ 16/4. Ser på VIN at den er fra Kina og har LFP-batterier. Forstår at problemene knyttet til ladehastighet og kulde som ble meldt fra Tyskland i vinter nå er fikset med SW-oppdatering. Men er fortsatt litt skeptisk. Har vel ikke vært testet i norsk klima enda? De utgavene Teslabjørn har testet er vel ikke med LFP...
Og på bestillingssiden til Tesla står det at de anbefaler å velge LR eller P ved kjøring i «veldig kaldt klima». Så de har sikkert ryggen fri dersom rekkevidden halveres til vinteren og maks ladehastighet på SC blir 25 kW. Eller hva tenker dere, er jeg for pessimistisk her?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bubbles

Bestilte SR+ på mandag 3.mai, snakket med Tesla i dag og da bekreftet han at jeg kunne forvente levering slutten av mai til tidlig juni. Sa også at denne var produsert i kina på ny frabrikk som har bedre kvalitetssikring enn tidligere, så kunne forvente at lakk og paneler nå har en høyere standard.

Varme i bakseter og ratt kan kjøpes og oppgraderes via software i bilen :)
21 Rød TM3 - VIN: 232xxx

RBK

Rekkevide kan helt sikkert halveres men det er vel med ekstreme tilfeller. Har aldri opplevd dette med mine 3 Tesla jeg har hatt før. Regn ca. 10 mil kortere rekkevidde en med LR.
Selv skal jeg gå ned til SR+ fra LR. Grunnen til dette er at jeg venter også på en Y så trenger ikke to stk som går langt, (SR+ går vel nesten like langt som andre dagens el. biler!!).
Men trenger du de ekstra km på vinteren så går du opp til LR.
PS! Har også fått mail at det går å få varme i baksete og ratt via APP. Ca. 3,500,- for hver opsjon.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

TøddiVedder

SR+ går 10 mil kortere enn LR? 614-448=?

torhag

Sitat fra: RBK på onsdag 05. mai 2021, klokken 13:09
Rekkevide kan helt sikkert halveres men det er vel med ekstreme tilfeller. Har aldri opplevd dette med mine 3 Tesla jeg har hatt før. Regn ca. 10 mil kortere rekkevidde en med LR.
Selv skal jeg gå ned til SR+ fra LR. Grunnen til dette er at jeg venter også på en Y så trenger ikke to stk som går langt, (SR+ går vel nesten like langt som andre dagens el. biler!!).
Men trenger du de ekstra km på vinteren så går du opp til LR.

Poenget mitt er at disse SR+ som nå er på vei fra Kina har et helt annet batteri enn det som har vært levert i Norge fram til nå.


Sent from my iPhone using Tapatalk

RBK

Sorry, tenkte på den jeg hadde sist som ikke hadde så lang rekkevidde.
Ja det er usikkerhet her med de nye men ikke lest så mye at de kortere annet en ladefart.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Lapskaus

Har noen forhørt seg om det vil bli mulig med rattvarme som betalt oppgradering for oss med eldre biler? Det er jo mulig å få montert f.eks. homelink på SC.

Daniel_0007

Sitat fra: Lapskaus på fredag 07. mai 2021, klokken 13:49
Har noen forhørt seg om det vil bli mulig med rattvarme som betalt oppgradering for oss med eldre biler? Det er jo mulig å få montert f.eks. homelink på SC.

Tviler sterkt på det, eldre biler har ikke hardware for rattvarme. Er nok kun de med nyeste interiøret med tre på siden.
Model 3 2019 LR Rwd

Lapskaus

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 07. mai 2021, klokken 14:09
Sitat fra: Lapskaus på fredag 07. mai 2021, klokken 13:49
Har noen forhørt seg om det vil bli mulig med rattvarme som betalt oppgradering for oss med eldre biler? Det er jo mulig å få montert f.eks. homelink på SC.

Tviler sterkt på det, eldre biler har ikke hardware for rattvarme. Er nok kun de med nyeste interiøret med tre på siden.

Mener jo selvfølgelig hardware oppgradering ;) Det er mulig å installere homelink for de som ikke har hw for det inne, så da bør det jo være mulig med rattvarme også. Men det koster vel antakelig mer enn det smaker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA