Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SR+

Startet av Kires, søndag 30. august 2020, klokken 08:31

« forrige - neste »

Mellon

#75
Sitat fra: Leaf_2014 på mandag 26. april 2021, klokken 11:39
Stemmer det at LR har varme i rattet, men ikke SR+? Ligger dette kun i software?

Jeg var å prøvekjørte Model 3 SR+ på lørdag, da sjekket de og bekreftet at de nye bilene fra Shanghai kommer med hardware for varme i ratt. Dvs at du kan kjøpe det av Tesla, pris hadde de ikke.

Leaf_2014

Og på telefon til meg sier selger at rattvarme ikke er eller blir tilgjengelig på SR+, ei heller gjennom betalt oppdatering...
Leaf 2014

Mellon

#77
Kan nok stemme at det er slik på US produserte biler. Dvs at dersom selger snakker om en lagerbil, eller biler på vei inn fra US så kan det nok være korrekt.

Utifra det jeg har lest på forum, og det selger fra Tesla i går bekreftet til meg, så skal Shanghai bilene ha dette. Hadde hun vært usikker så tror jeg nok neppe hun hadde sagt i klartekst at det ville være mulig.

En tredje mulighet er jo at bilene har hardware for det men Tesla ønsker likevel ikke å tilby dette på SR+ som en betalt oppgradering. Det ville i så fall vært meget merkelig om en bilprodusent skulle stille seg på bakbeina ift mersalg..

Leaf_2014

Trodde det var Kina-bil når jeg bestiller nå? Tar uansett selgers utsagn med et par klyper salt.

På den andre side hevder de levering i mai. Kan det være at man får lagerbil?
Leaf 2014

mizzle

Sitat fra: Leaf_2014 på mandag 26. april 2021, klokken 16:49
Trodde det var Kina-bil når jeg bestiller nå? Tar uansett selgers utsagn med et par klyper salt.

På den andre side hevder de levering i mai. Kan det være at man får lagerbil?

Absolutt, jeg bestilte min Mai 2019 og fikk den levert September 2019, bilen har hw 2.5 og dette var året hvor alle biler produsert fra April skulle ha hw 3.0 som standard ergo er min bil produsert minst 5 mnd før jeg fikk den levert.

Leaf_2014

Men hva er da forskjellene og evt. ulemper på en lagerbil versus en som skal produseres? Antar alle 2021 har ny midtkonsoll, octovalve, doble vinduer og samme rekkevidde:
- produksjonsland? Forventes bedre kvalitet mtp panelgap etc på MIC?
- endringer i batterikjemi?
- mulig varme i rattet via betalt software oppgradering.

Bør man insisterere på at man skal ha Kina-bil?
Leaf 2014

Nytt medlem

Har akkurat bestilt lagerbil, er det noen mulighet for å sjekke om den er produsert i Kina eller USA? Spurte ettertrykkelig om alle på lager kom med de nyeste endringene og det bekreftet de.

knut3448

Sitat fra: Nytt medlem på torsdag 29. april 2021, klokken 19:37
Har akkurat bestilt lagerbil, er det noen mulighet for å sjekke om den er produsert i Kina eller USA? Spurte ettertrykkelig om alle på lager kom med de nyeste endringene og det bekreftet de.
Hvis du logger inn på kontoen din på tesla.com, og trykker på Administrer på bilen så finner du Depositumfaktura. Står det VINnr der? Begynner det med LRW er det Kina, er tegn nr 7 "F" så er det LFP-batteri. Alle SR+ som er på vei nå skal angivelig være kinesiskprodusert bil med LFP.

Nytt medlem

Sitat fra: knut3448 på torsdag 29. april 2021, klokken 20:31
Sitat fra: Nytt medlem på torsdag 29. april 2021, klokken 19:37
Har akkurat bestilt lagerbil, er det noen mulighet for å sjekke om den er produsert i Kina eller USA? Spurte ettertrykkelig om alle på lager kom med de nyeste endringene og det bekreftet de.
Hvis du logger inn på kontoen din på tesla.com, og trykker på Administrer på bilen så finner du Depositumfaktura. Står det VINnr der? Begynner det med LRW er det Kina, er tegn nr 7 "F" så er det LFP-batteri. Alle SR+ som er på vei nå skal angivelig være kinesiskprodusert bil med LFP.

Takk for god forklaring, det starter på LRW og har 7F så da er det vil en Kina-bil som jeg skjønte var positivt.

srheim

Når jeg bestilte min i slutten av april opplyste selger at de selv ikke viste om de kom til å motta Fremont eller Kina biler.

knut3448

Det fikk jeg også beskjed om. Når jeg prata med Delivery kort tid etter, så sa de at all SR+ var fra Kina og har LFP. Og det rimer jo med det som står på lagerbilene. Kildekoden viser vin som begynner med LRW for alle SR+.

srheim

Sitat fra: knut3448 på tirsdag 04. mai 2021, klokken 11:06
Det fikk jeg også beskjed om. Når jeg prata med Delivery kort tid etter, så sa de at all SR+ var fra Kina og har LFP. Og det rimer jo med det som står på lagerbilene. Kildekoden viser vin som begynner med LRW for alle SR+.

Bestilte du ny eller inventory?

Preference

Noen som har bestilt "custom" (altså ikke lagerbiler) etter priskuttet og fått VIN?

knut3448

Sitat fra: srheim på tirsdag 04. mai 2021, klokken 12:28Bestilte du ny eller inventory?
Inventory. Nå er de fleste tilgjengelige konfigurasjoner oppført som inventory. Så hvis man bestiller en ny så er det sannsynlig at man får en av "lagerbilene". Sånn sett er det angivelig ingen forskjell på å bestille ny vs lagerbil.

Kires

Sitat fra: Preference på tirsdag 04. mai 2021, klokken 12:41
Noen som har bestilt "custom" (altså ikke lagerbiler) etter priskuttet og fått VIN?

Ja jeg bestilte 16 april og skal i følge selger være tildelt VIN. Jeg har ikke fått det og ikke mast heller, trenger det ikke.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA