Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SR+

Startet av Kires, søndag 30. august 2020, klokken 08:31

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

#45
Kjør på :+1: disse blir jo lettere og lettere, bare 1720 kg nå.

https://youtu.be/wF2Ub315Y60

Electric cars in Norway

#46
Ja kansje krysse av på litt mer støy..  men hvilke andre elbilmerker i range NOK 350' / 380' har alt dette. Bjørn sier det slik: it's a freaking bargain...

Se bilde med pluss momentene.

Kjipt at Marcus kjøpte til gml pris da... og mange med han.. Tesla er som Norsk Tipping... helt uforutsigbar.... ja ja.. slik går no dagan... hjelp gjerne Marcus med hans ref. Se bilde.

https://youtu.be/wF2Ub315Y60

Preference

Vurderer det veldig til den nye prisen. Er det noen alternativer som kan måle seg til samme pris, eller er det rett og slett det beste kjøpet som finnes til under 400k?

Electric cars in Norway

#48
Sitat fra: Preference på søndag 18. april 2021, klokken 15:51
Vurderer det veldig til den nye prisen. Er det noen alternativer som kan måle seg til samme pris, eller er det rett og slett det beste kjøpet som finnes til under 400k?

He he, det spørs hvem du spør. Smaken er som regel som baken, delt i 2.

Selv tror jeg ikke du kan gjøre nye gærnt med å slå til nå. NOK 50' er mye spart der og da. Kan falle litt ekstra når TMY rulles ut fra Berlin men trolig forsinket... Elon mente neste år i en tweet her om dagen.

Sjekk TM3 sjekklisten. Mest panel gaps og kansje høyre (mulig venstre) bakdør ikke låser helt men det tar de på første besøk. Sjekk baksete stoff i rygg søm nede ved overgang til sete ved sikkerhetsbeltet. Lamper bak flukter ikke altid. Trunk likeså, blitt litt rar noen ganger pga auto åpner.
Justeres med de skruene.... Takpanel innsiden mot glasstak, sjekk overgangene mot hard plastikk, ikke alle flukter...

Merk at du trenger ikke få dette jeg nevner overfor. Jeg har sett mange helt perfekte eksemplarer i det siste....

Ellers stort sett er du good to go.

Men er du gla i fart, vil du alltid hige  etter P. Slik er det bare...

Daniel_0007

 
Sitat fra: Preference på søndag 18. april 2021, klokken 15:51
Vurderer det veldig til den nye prisen. Er det noen alternativer som kan måle seg til samme pris, eller er det rett og slett det beste kjøpet som finnes til under 400k?

Vel klarer man seg uten henger feste så vil jeg si at både leaf 60 og e-soul 64/kona er bedre kjøp, i leaf og soul får du lenger rekkevidde samt mer bagasjeplass.
Kona er vel fortsatt den som gir mest rekkevidde per krone etter at prisen sank.
Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

#50
Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 18. april 2021, klokken 17:14
Sitat fra: Preference på søndag 18. april 2021, klokken 15:51


Vel klarer man seg uten henger feste så vil jeg si at både leaf 60 og e-soul 64/kona er bedre kjøp, i leaf og soul får du lenger rekkevidde samt mer bagasjeplass.
Kona er vel fortsatt den som gir mest rekkevidde per krone etter at prisen sank.

Mange gode argumenter her. Bil er ofte subjektive forhold.

z4rd

Du får ikke tilgang til SuC med Leaf, Soul og Kona. Vil si at SR+ er et meget godt kjøp til denne prisen.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

1000kwh

Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 18. april 2021, klokken 17:14
Sitat fra: Preference på søndag 18. april 2021, klokken 15:51
Vurderer det veldig til den nye prisen. Er det noen alternativer som kan måle seg til samme pris, eller er det rett og slett det beste kjøpet som finnes til under 400k?

Vel klarer man seg uten henger feste så vil jeg si at både leaf 60 og e-soul 64/kona er bedre kjøp, i leaf og soul får du lenger rekkevidde samt mer bagasjeplass.
Kona er vel fortsatt den som gir mest rekkevidde per krone etter at prisen sank.
Da verdsetter man lading på tur veldig lite. Særlig Leaf som har Chademo. Ikke et seriøst alternativ mot Model 3

Daniel_0007

Sitat fra: 1000kwh på søndag 18. april 2021, klokken 17:52
Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 18. april 2021, klokken 17:14
Sitat fra: Preference på søndag 18. april 2021, klokken 15:51
Vurderer det veldig til den nye prisen. Er det noen alternativer som kan måle seg til samme pris, eller er det rett og slett det beste kjøpet som finnes til under 400k?

Vel klarer man seg uten henger feste så vil jeg si at både leaf 60 og e-soul 64/kona er bedre kjøp, i leaf og soul får du lenger rekkevidde samt mer bagasjeplass.
Kona er vel fortsatt den som gir mest rekkevidde per krone etter at prisen sank.
Da verdsetter man lading på tur veldig lite. Særlig Leaf som har Chademo. Ikke et seriøst alternativ mot Model 3


Vel skal man bruke bilen primært til langturer så bør man heller vurdere lr spesielt hvis sr+ blir kun levert med lfp fremover.
Model 3 2019 LR Rwd

OhmPaPa

Vel vurderer man at prisdifferansen mellom SR+ og LR er for stor så er SR+ fortsatt en super langtursbil. Min gamle TMX har heller ikke lengre rekkevidde og den fungerte fint både til Spania og Finnmark for oss søringer.

Electric cars in Norway

#55
Sitatauthor=Daniel_0007 link=topic=52776.msg972860#msg972860

Vel skal man bruke bilen primært til langturer så bør man heller vurdere lr spesielt hvis sr+ blir kun levert med lfp fremover.

Vet ikke helt det. NOK 50' ned må jo vurderes også... det er jo her bonusen ligger... NOK 50' ekstra i lemma er nokfor mange en grunn til å lade litt ekstra.

Langturer og langturer...Det er jo ikke slik at sr+  lfp bare er en pest og plage, heller... litt både og her vel som med alt annet.

1000kwh

Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 18. april 2021, klokken 18:09
Sitat fra: 1000kwh på søndag 18. april 2021, klokken 17:52
Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 18. april 2021, klokken 17:14
Sitat fra: Preference på søndag 18. april 2021, klokken 15:51
Vurderer det veldig til den nye prisen. Er det noen alternativer som kan måle seg til samme pris, eller er det rett og slett det beste kjøpet som finnes til under 400k?

Vel klarer man seg uten henger feste så vil jeg si at både leaf 60 og e-soul 64/kona er bedre kjøp, i leaf og soul får du lenger rekkevidde samt mer bagasjeplass.
Kona er vel fortsatt den som gir mest rekkevidde per krone etter at prisen sank.
Da verdsetter man lading på tur veldig lite. Særlig Leaf som har Chademo. Ikke et seriøst alternativ mot Model 3


Vel skal man bruke bilen primært til langturer så bør man heller vurdere lr spesielt hvis sr+ blir kun levert med lfp fremover.
Holder med en SR+ og Tesla ladenettverk mener nå jeg ;) sparer 100k på det

Preference

Tusen takk for bra svar! De nevnte elektriske bilene har jeg kikket på og har kjørt Konaen til min far mye. Jeg anser en eventuell forskjell i pris eller rekkevidde mellom alle disse mot TM3 SR+ til å være verdt det på grunn av teknologien.

Siden det føles litt rart å skulle bruke så mye på min første bil har jeg også sett på å kjøpe brukt (diesel eller bensin) i 150-200k kroners klassen. Stemmer det som vises i kalkulatorer at det blir dyrere i praktisk bruk på grunn av drivstoffkostnader og reparasjoner? Var litt overrasket her, men det taler jo positivt for mitt ønske om å kjøpe helt ny bil   :D

Electric cars in Norway

Preference  :+1: om reparasjoner osv med dieselbiler vet jeg lite om.... men verditap etter at "alle" vil bare ha elbiler..... det kan du jo anta. Dieselbiler forbud i de større byene etterhvert osv... ikke lett Preference å lage et excel oppsett på dette. Den vurderingen på Tesla siden er litt 50% / 50% mener nå jeg da.... mange har tapt mye på sine elbiler også.... uventet verditap osv... så i bunn og grunn, du må gjøre det du mener er riktig.... men elbil blir aldri feil...

Daniel_0007

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 18. april 2021, klokken 22:35
Preference  :+1: om reparasjoner osv med dieselbiler vet jeg lite om.... men verditap etter at "alle" vil bare ha elbiler..... det kan du jo anta. Dieselbiler forbud i de større byene etterhvert osv... ikke lett Preference å lage et excel oppsett på dette. Den vurderingen på Tesla siden er litt 50% / 50% mener nå jeg da.... mange har tapt mye på sine elbiler også.... uventet verditap osv... så i bunn og grunn, du må gjøre det du mener er riktig.... men elbil blir aldri feil...


Faktìsk så begynner diesel biler å bli populært igjen på bruktmarkedet siden det er så få nye som blir solgt, så verditapet på en brukt diesel blir iķke så mye, Kanksje mindre enn brukt elbil typ leaf
https://dinside.dagbladet.no/motor/diesel-er-en-bruktbilvinner/73299762
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA