Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.36

Startet av Kim-, lørdag 29. august 2020, klokken 20:32

« forrige - neste »

Rosstopher

Det er mye rart som er kjekt å ha, men som man ikke trenger. Jeg syns det er deilig å ha førerkort og kredittkort på mobilen så jeg slipper å ha med lommeboka overalt. Andre syns det er deilig å slippe å ha med mobilen overalt.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

kodax

Sitat fra: trykkertor på søndag 04. oktober 2020, klokken 01:50
Sitat fra: kodax på søndag 04. oktober 2020, klokken 00:32
Telefonen har jeg absolutt alltid med meg. Med den har jeg kontakt med alle, jeg bruker den som betalingsmiddel, som kalender, web, kart, kamera, den låser opp døra når jeg kommer hjem osv.
Men trenger du det?
Det var jo ikke slik før at folk til enhver tid gikk rundt med Ditt Distrikt, Dagens Avis, Filofax, Kodak Kamera, NAF Veibok.  ;)
Kalenderen hang på kjøleskapet, avisen lå ved sofaen, kartboken i bilen, kamera i stuen, nøkkelen underdørmatten.......
Jeg hadde overlevd fint uten telefonen, men livet mitt er mye enklere med den. Bare det å ha en kalender som viser min personlige kalenderen, familiens felleskalender, og jobbkalenderen er gull verdt for en småbarnsfamiliefar.
Poenget er at jeg har alt jeg trenger ved bare ta med meg mobilen, med unntak av FOB-en siden jeg har en TMX og ikke en TM3.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

emphezis

Er jo ikke noe problem å kjøre Model S og X uten fob. Når jeg trener har jeg ikke engang med meg mobilen. Bruker bare klokka (Apple Watch) til å låse opp og starte min Model S.

Ikke like sømløst som på Model 3, men lar seg fint gjøre.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Rosstopher

Har selv vært på ferie og vaska fob i vaskemaskina. Går jo helt fint å komme seg videre uten, men det er såpass treigt at jeg gidder ikke å legge igjen nøkkelen hjemme med vilje.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

geirci2

#274
På tide å legge inn et innlegg som har direkte relevans til emnetittel - etter flere sider med diskusjoner om bil- og dørnøkler mm.  :P

Sitat fra: S4e på mandag 14. september 2020, klokken 11:10
Sitat fra: sjokomelk på mandag 14. september 2020, klokken 09:03
Sitat fra: S4e på mandag 14. september 2020, klokken 08:03
Den justerte farten både opp og ned med AP, men så ikke ut som den gjorde det med cruise? 
Innstilt hastighet har aldri forandret seg når du kjører på TACC. Det er kun med Autosteer det skjer.
Men du vil kunne endre til ny fartsgrense med trekke og holde cruisecontrolspaken mot deg i 2 sekunder.

Noen andre skrev at den endret seg, men mulig de mente at den viste ny fartsgrense.
Med TM3 savner vi den spaken. Her må en trykke på skjerm og det er ikke like enkelt.

Det stemmer ikke helt. På Model 3 kan du dra ned Girvelger (høyre spak på rattet) og holde den nede ca. 1 sek så vil TACC selv endre farten på Tesla'n. Dette er mye enklere enn å trykke på fartsgrensevisningen på skjermen.
Dette står faktisk beskrevet nederst til høyre på side 95 i brukermanualen.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

turfsurf

Sitat fra: emphezis på søndag 04. oktober 2020, klokken 13:17
Er jo ikke noe problem å kjøre Model S og X uten fob. Når jeg trener har jeg ikke engang med meg mobilen. Bruker bare klokka (Apple Watch) til å låse opp og starte min Model S.

Joda, men du er i motsetning av TM3 avhengig av internett forbindelse. Så det er litt risikosport.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jlan

#277
Sitat fra: geirci2 på søndag 04. oktober 2020, klokken 17:14
Det stemmer ikke helt. På Model 3 kan du dra ned Girvelger (høyre spak på rattet) og holde den nede ca. 1 sek så vil TACC selv endre farten på Tesla'n. Dette er mye enklere enn å trykke på fartsgrensevisningen på skjermen.
Dette står faktisk beskrevet nederst til høyre på side 95 i brukermanualen.
Og kort trykk helt ned gir aktuell fart, samme som å trykke på speedometersifrene.

Det som er litt frustrerende er at mens det i tilhengermodus fungerer helt fint å slå på TACC med aktuell fart (kort trykk helt ned - aktuell fart, langt trykk helt ned - fartsgrense), så får man med tilhengermodus av fartsgrense direkte ved påslag. Hvis fartsgrensen da er feil, og man trykker et kort trykk med en gang for å få aktuell fart, så  registreres det som dobbeltrykk, og man får autopilot.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

emphezis

Sitat fra: turfsurf på mandag 05. oktober 2020, klokken 08:43
Sitat fra: emphezis på søndag 04. oktober 2020, klokken 13:17
Er jo ikke noe problem å kjøre Model S og X uten fob. Når jeg trener har jeg ikke engang med meg mobilen. Bruker bare klokka (Apple Watch) til å låse opp og starte min Model S.

Joda, men du er i motsetning av TM3 avhengig av internett forbindelse. Så det er litt risikosport.

Det stemmer. Så hadde ikke gjort det 10 mil utenfor allfarvei eller reist på ferie uten FOB nei. :) Elon lovte jo for 1 års tid siden at Model S og X skulle oppdateres med samme nøkkelløsning som Model 3, men sett lite til det...
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

geear

Når det gjelder keyfob til Model 3, så sa jeg ikke at jeg IKKE ville hatt telefonløsningen, sa bare jeg hadde kjøpt (iallfall én) keyfob umiddelbart, og brukt begge til forskjellige settinger, som jeg gjør med Model X fob/mobil i dag, selv om BT-løsningen er smidigere.

Sitat fra: jlan på mandag 05. oktober 2020, klokken 12:33
Sitat fra: geirci2 på søndag 04. oktober 2020, klokken 17:14
Det stemmer ikke helt. På Model 3 kan du dra ned Girvelger (høyre spak på rattet) og holde den nede ca. 1 sek så vil TACC selv endre farten på Tesla'n. Dette er mye enklere enn å trykke på fartsgrensevisningen på skjermen.
Dette står faktisk beskrevet nederst til høyre på side 95 i brukermanualen.
Og kort trykk helt ned gir aktuell fart, samme som å trykke på speedometersifrene.

Det som er litt frustrerende er at mens det i tilhengermodus fungerer helt fint å slå på TACC med aktuell fart (kort trykk helt ned - aktuell fart, langt trykk helt ned - fartsgrense), så får man med tilhengermodus av fartsgrense direkte ved påslag. Hvis fartsgrensen da er feil, og man trykker et kort trykk med en gang for å få aktuell fart, så  registreres det som dobbeltrykk, og man får autopilot.
Høres ut som en bug? På X får man ikke slått på autopilot i hengermodus. Må slå av hengermodus først (hørt fra en venn).

Elmo

innser dere ikke at dere har kjørt denne SW 2020.36.x tråden fullstendig i grøfta med alt tullpratet om nøkler til ditt og datt ??  >:(
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Elmo på mandag 05. oktober 2020, klokken 20:00
innser dere ikke at dere har kjørt denne SW 2020.36.x tråden fullstendig i grøfta med alt tullpratet om nøkler til ditt og datt ??  >:(

Elmo, dagens beste i rød skrift🤣😂😅 men artig å lese da om nøkler osv.  Jeg har ikke deltatt selv.

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Motorwatt

Dette klarer dessverre ingen å stoppe. Slik er det overalt (bortsett fra kanskje Reddit som har en stor gruppe av flinke og aktive administratorer for nesten hvert enkelt tema). Jeg plages ikke i særlig stor grad av dette, og ser det som en del av dynamikken i et diskusjonsforum. Mange tråder har ofte også en tittel som ikke er veldig konkret, og åpner derfor for mange slike fenomener. 2020.36.x er i mitt syn en slik trådtittel.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: Elmo på mandag 05. oktober 2020, klokken 20:00
innser dere ikke at dere har kjørt denne SW 2020.36.x tråden fullstendig i grøfta med alt tullpratet om nøkler til ditt og datt ??  >:(
Har det slått deg at kanskje det blir slik fordi 36.x er "ferdigdiskutert"? Dette ville vært helt normale "avsporinger" også i en samtale i real life. Har du noe mer spørsmål/innspill til 36.x er det jo bare å gi gass, så får du sikkert svar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA