Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.36

Startet av Kim-, lørdag 29. august 2020, klokken 20:32

« forrige - neste »

Motorwatt

#225
Sitat fra: Lapskaus på mandag 21. september 2020, klokken 15:11
Jeg synes bilen ofte sover når jeg kommer ut i garasjen og skal dra ut ladekabelen. Må da strekke meg over og åpne bakdøra og så vente noen sekunder før den våkner opp og slipper taket. Veldig irriterende.
Hvis jeg starter forvarming før jeg går ut slipper den med en gang, men glemmer jo det av og til.

Kan du ikke bare holde knappen for bakluke på FOB nede i 2-4 sekunder (av og til litt lenger)? Det låser opp kabellåsen til laderen. (Hvis det er S/X du har da).

Du må vel ha TM3,
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Elmo

Sitat fra: Motorwatt på søndag 27. september 2020, klokken 09:23
Kan du ikke bare holde knappen for bakluke på FOB nede i 2-4 sekunder (av og til litt lenger)? Det låser opp kabellåsen til laderen. (Hvis det er S/X du har da).

Du må vel ha TM3,

Kan kjøpe FOB til TM3 og nå
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Motorwatt

Hvis Fob til TM3 fungerer likt som til TMS/X anbefales den på det varmeste  ;). Men så er det prisen da?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Lapskaus på mandag 21. september 2020, klokken 15:11
Jeg synes bilen ofte sover når jeg kommer ut i garasjen og skal dra ut ladekabelen. Må da strekke meg over og åpne bakdøra og så vente noen sekunder før den våkner opp og slipper taket. Veldig irriterende.
Hvis jeg starter forvarming før jeg går ut slipper den med en gang, men glemmer jo det av og til.
Du trenger ikke åpne døra. Det holder med et veldig raskt og kort vipp på håndtaket, slik at døra ikke rekker å åpne.
Da våkner bilen og utløserknappen på ladepluggen fungerer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

z4rd

Dette skjer fordi du har lukket Tesla-appen på telefonen din. Bilen våkner alltid når jeg trykker på løs ut-knappen på ladekabelen. Såfremt appen kjlrer og Blåtann er aktivert vil bilen våkne umiddelbart.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Handyman

Sitat fra: z4rd på søndag 27. september 2020, klokken 11:08
Dette skjer fordi du har lukket Tesla-appen på telefonen din. Bilen våkner alltid når jeg trykker på løs ut-knappen på ladekabelen. Såfremt appen kjlrer og Blåtann er aktivert vil bilen våkne umiddelbart.
Nei. Det kan jeg garantere at ikke er årsaken. Jeg påstod det samme da noen rapporterte det for en tid tilbake, og jeg opplever altså også dette innimellom. Måtte bare innse at jeg tok feil. Ikke alle versjoner er slik. Dette er også diskutert i flere tråder.
Jeg har alltid appen kjørende i bakgrunnen, og bluetooth på.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kartelaven

Sitat fra: z4rd på søndag 27. september 2020, klokken 11:08
Dette skjer fordi du har lukket Tesla-appen på telefonen din. Bilen våkner alltid når jeg trykker på løs ut-knappen på ladekabelen. Såfremt appen kjlrer og Blåtann er aktivert vil bilen våkne umiddelbart.

Min er erfaring er at dette funker hvis bilen holder på å lade, er den ferdig må jeg ta passasjerdørtrikset.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

jlan

Sitat fra: Kartelaven på søndag 27. september 2020, klokken 20:03
Min er erfaring er at dette funker hvis bilen holder på å lade, er den ferdig må jeg ta passasjerdørtrikset.
Det finnes diverse apper hvor en kan lage shortcuts og events for de fleste funksjoner i Teslas API. En kan for eksempel holde telefonen over en NFC tag (RFID) for å stoppe lading og frigjøre kabelen.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Lapskaus

Apper er avhengige av at bilen ikke sover. Og den kan jo være like tung å vekke som en tenåring noen ganger.
Uansett, telefonnøkkel virker jo og låser opp døra, så hvorfor ikke ladeporten? Dette burde tesla fikse. Men det er vel ikke andre måter å melde fra om bugs på enn å booke service...

jlan

#234
Sitat fra: Lapskaus på tirsdag 29. september 2020, klokken 13:24
Apper er avhengige av at bilen ikke sover. Og den kan jo være like tung å vekke som en tenåring noen ganger.
Uansett, telefonnøkkel virker jo og låser opp døra, så hvorfor ikke ladeporten? Dette burde tesla fikse. Men det er vel ikke andre måter å melde fra om bugs på enn å booke service...
Er det slik at bilen ikke kan vekkes av tredjeparts apper via Teslas API? Jeg har ikke opplevd problemer med å låse opp ladeporten med Tasker plugin.

Edit: Ser nå at den faktisk har en Wake Up kommando, så da kan jeg vel bare legge den inn før "Stop Charging" og "Unlock Charge Port".
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Handyman

Sitat fra: jlan på tirsdag 29. september 2020, klokken 14:48
Sitat fra: Lapskaus på tirsdag 29. september 2020, klokken 13:24
Apper er avhengige av at bilen ikke sover. Og den kan jo være like tung å vekke som en tenåring noen ganger.
Uansett, telefonnøkkel virker jo og låser opp døra, så hvorfor ikke ladeporten? Dette burde tesla fikse. Men det er vel ikke andre måter å melde fra om bugs på enn å booke service...
Er det slik at bilen ikke kan vekkes av tredjeparts apper via Teslas API? Jeg har ikke opplevd problemer med å låse opp ladeporten med Tasker plugin.

Edit: Ser nå at den faktisk har en Wake Up kommando, så da kan jeg vel bare legge den inn før "Stop Charging" og "Unlock Charge Port".
Joda, som du sier, tredjepartsapper kan vekke bilen, og vanligvis gjør de det bare du åpner appen, og det er synd ikke flere legger til en Wake Up-knapp, slik at man slipper å vekke bilen hver gang man åpner appen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jlan

Sitat fra: Handyman på tirsdag 29. september 2020, klokken 15:01
Joda, som du sier, tredjepartsapper kan vekke bilen, og vanligvis gjør de det bare du åpner appen, og det er synd ikke flere legger til en Wake Up-knapp, slik at man slipper å vekke bilen hver gang man åpner appen.
Ja, det går an å spørre API om  "Get Vehicle Info" og få svar %vehicle_state asleep, så det går fint an å velge om bilen skal vekkes eller ikke, og sjekke om den har våknet etter Wake Up kommando. Men som med oss kan den ikke kommanderes til å sove.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Polestar

Versjon 2020.36.3.1.

Er det flere som plages med falske varsler? Jeg får tullevarsler nesten hver gang jeg parkerer og låser bilen.

"Fremre vindu på passasjersiden er ikke helt lukket."
"Bakre dør på passasjersiden er åpen."
"Bakre vindu på passasjersiden er ikke helt lukket."
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Øggen

Sitat fra: Polestar på onsdag 30. september 2020, klokken 10:46
Versjon 2020.36.3.1.

Er det flere som plages med falske varsler? Jeg får tullevarsler nesten hver gang jeg parkerer og låser bilen.

"Fremre vindu på passasjersiden er ikke helt lukket."
"Bakre dør på passasjersiden er åpen."
"Bakre vindu på passasjersiden er ikke helt lukket."

Bekreftende, JA!!
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

trykkertor

Omvendt hos meg.
Ikke fått noe varsel, selv om jeg i går kom til bilen etter jobb hvor høyre vindu bak var helt nede.
Er sikker på at det ikke var nede da jeg parkerte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA