Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.36

Startet av Kim-, lørdag 29. august 2020, klokken 20:32

« forrige - neste »

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på søndag 20. september 2020, klokken 12:15
At den holdes våken av at ladekabelen er tilkoblet kan jeg slutte meg til. Har sett at når kabelen står i, og batterinivået faller 1-2%, så starter den ladingen for å kompensere tapet. Derfor har jeg laget meg en API-rutine som setter ladegrensen til 50% i det øyeblikket den er ferdig ladet (lader normalt til 80%). Nå starter den ikke ladingen ved litt tap, men holdes allikevel våken.

ps. og batterinivået faller 1-2% - Tror dette nivået har vært lavere i en periode (og kanskje fremdeles) slik at ladestartene blir veldig hyppige.
Stoppet ladingen i går på 89%. Gjorde det fra APPen. Lot ladekabelen stå i. Når jeg kom ut i dag, ladet bilen naturligvis ikke, og ladekabelen slapp taket umiddelbart. Gikk fra mørkeblå til lyseblå på 0.1sek.
Kjørte så ca 500m til butikken. Så ser jeg at bilen står på 84%...  (5% borte vekk, setter på viftene i 10sek og vips rett i 83%.)
Jeg har ikke TeslaFi men har oppdatering 2020.36.10.
Fra i går har jeg ikke sjekket noe på APP eller varmt opp bilen før avgang. Viften sto på 1 mens jeg kjørte 500m. Håper strømprisene holder seg lave :police:
Ser Knegg mener temperaturen kan spille inn.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

tgmachine

Har fremdeles 2020.32.5 på min Model3 LR, AP2.5. Har ikke FSD. Ser at mange har fått 2020.36 i forskjellige versjoner nå. Drøyer dem kanskje med de som ikke har FSD til sist montro?  :laugh:

-tgmachine

RuneW

Sitat fra: tgmachine på mandag 21. september 2020, klokken 13:38
Har fremdeles 2020.32.5 på min Model3 LR, AP2.5. Har ikke FSD. Ser at mange har fått 2020.36 i forskjellige versjoner nå. Drøyer dem kanskje med de som ikke har FSD til sist montro?  :laugh:

-tgmachine

Samme her. Pleier alltid å få oppdatering når "min" versjon er brukt av under 50% av bilene i flåten, men denne gangen er denne trenden brutt ettertrykkelig. Jeg har "trøste FSD". Vet ikke om det har noe å si...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ganton

#198
Sitat fra: RuneW på mandag 21. september 2020, klokken 13:58
Sitat fra: tgmachine på mandag 21. september 2020, klokken 13:38
Har fremdeles 2020.32.5 på min Model3 LR, AP2.5. Har ikke FSD. Ser at mange har fått 2020.36 i forskjellige versjoner nå. Drøyer dem kanskje med de som ikke har FSD til sist montro?  :laugh:

-tgmachine

Samme her. Pleier alltid å få oppdatering når "min" versjon er brukt av under 50% av bilene i flåten, men denne gangen er denne trenden brutt ettertrykkelig. Jeg har "trøste FSD". Vet ikke om det har noe å si...

Sannsynligvis siden det kreves 3.0HW for å utnytte features i 36. Men siden vi med FSD og 2.5 er lovet at det blir bytte til 3.0 NÅR det kommer features som krever det så er vel det NÅ ! Holder pusten :-)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Lapskaus

Jeg synes bilen ofte sover når jeg kommer ut i garasjen og skal dra ut ladekabelen. Må da strekke meg over og åpne bakdøra og så vente noen sekunder før den våkner opp og slipper taket. Veldig irriterende.
Hvis jeg starter forvarming før jeg går ut slipper den med en gang, men glemmer jo det av og til.

Hvis bilen driver å smålader etter hvert som batteriet kjøler seg kan det være lurt å bruke planlagt lading. Jeg har min stilt inn på 00:30. Da lader den seg ferdig og starter ikke å lade før neste natt igjen, Og den lader opp til gitt SOC med kaldt batteri, som gjør at SOC ikke faller etterpå.

ok67

Fekk 36.11 på lørdag. Har HW 2.5, og kjøpte det så då var EAP vinteren 2019, som seinare er blitt til FSD. Ventar på at Tesla skal starte med oppgradering til HW3.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Motorwatt

Sitat fra: geear på lørdag 19. september 2020, klokken 23:43
I tillegg har jeg enten bil som nå starter tregt opp (med energy saving on), eller som har et helt sykt standbyforbruk (energy saving off), for nå sover den aldri lenger. Mener det er 36.10 som har gitt denne feilen.
Prøv "Planlagt avreise". Min sovnet tvert etter å ha vært våken i nesten 2 døgn.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jokke

Sitat fra: ok67 på mandag 21. september 2020, klokken 16:09
Fekk 36.11 på lørdag. Har HW 2.5, og kjøpte det så då var EAP vinteren 2019, som seinare er blitt til FSD. Ventar på at Tesla skal starte med oppgradering til HW3.
EAP er ikke blitt til FSD, hadde EAP på 2017 X og måtte betale ekstra for å få FSD

Motorwatt

ok67 har TM3, og der var det mye rart med AP, EAP, og FSD.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Thomas Parsli

Sitat fra: jokke på mandag 21. september 2020, klokken 16:38
Sitat fra: ok67 på mandag 21. september 2020, klokken 16:09
Fekk 36.11 på lørdag. Har HW 2.5, og kjøpte det så då var EAP vinteren 2019, som seinare er blitt til FSD. Ventar på at Tesla skal starte med oppgradering til HW3.
EAP er ikke blitt til FSD, hadde EAP på 2017 X og måtte betale ekstra for å få FSD

EAP ble faset ut 27.2.2019 og man måtte velge mellom basic AP og FSD.
(Vi kjøpte bilen rett før og hadde tilbud om oppgradering fra EAP til FSD for ca 20.000,- i over et halvt år)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

ok67

Sitat fra: Motorwatt på mandag 21. september 2020, klokken 16:55
ok67 har TM3, og der var det mye rart med AP, EAP, og FSD.
jepp, vi som hadde bestilt bil med EAP før endringane i februar 2019, men tok ut bilen etter er lova FSD for å unngå et vi kansellerte og bestilte på nytt til eit billegare alternativ.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Bjsol

Sitat fra: ok67 på mandag 21. september 2020, klokken 16:09
Fekk 36.11 på lørdag. Har HW 2.5, og kjøpte det så då var EAP vinteren 2019, som seinare er blitt til FSD. Ventar på at Tesla skal starte med oppgradering til HW3.

Har selv hw2.5 og lurer fælt på om skiltgjenkjenning av fartsgrense fungerer på hw2.5. Så gjør det? 🙂

Handyman

Sitat fra: Bjsol på mandag 21. september 2020, klokken 22:41
Sitat fra: ok67 på mandag 21. september 2020, klokken 16:09
Fekk 36.11 på lørdag. Har HW 2.5, og kjøpte det så då var EAP vinteren 2019, som seinare er blitt til FSD. Ventar på at Tesla skal starte med oppgradering til HW3.

Har selv hw2.5 og lurer fælt på om skiltgjenkjenning av fartsgrense fungerer på hw2.5. Så gjør det? 🙂
Ikke pr nå, men det kan komme.
Da bilen gjenkjente kjegler funket det bare på biler med HW3 i starten.
Mang konkluderte da med at det krevde HW3, men etter en stund kom det på biler med HW2.5 også.
Den som venter får se om det blir slik denne gangen også, jeg tror ingen vet sikkert.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Thomas Parsli

Sitat fra: Handyman på mandag 21. september 2020, klokken 22:48
Sitat fra: Bjsol på mandag 21. september 2020, klokken 22:41
Sitat fra: ok67 på mandag 21. september 2020, klokken 16:09
Fekk 36.11 på lørdag. Har HW 2.5, og kjøpte det så då var EAP vinteren 2019, som seinare er blitt til FSD. Ventar på at Tesla skal starte med oppgradering til HW3.

Har selv hw2.5 og lurer fælt på om skiltgjenkjenning av fartsgrense fungerer på hw2.5. Så gjør det? 🙂
Ikke pr nå, men det kan komme.
Da bilen gjenkjente kjegler funket det bare på biler med HW3 i starten.
Mang konkluderte da med at det krevde HW3, men etter en stund kom det på biler med HW2.5 også.
Den som venter får se om det blir slik denne gangen også, jeg tror ingen vet sikkert.

Jeg frykter skiltgjenkjenning avhenger av funksjoner som er for prosessor-intensive til at HW2.5 får det :(
Vi med HW2.5 og EAP krysser fingerene for både skiltgjenkjenning og stopp på rødt lys!
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

HKS

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 22. september 2020, klokken 08:31
Sitat fra: Handyman på mandag 21. september 2020, klokken 22:48
Sitat fra: Bjsol på mandag 21. september 2020, klokken 22:41
Sitat fra: ok67 på mandag 21. september 2020, klokken 16:09
Fekk 36.11 på lørdag. Har HW 2.5, og kjøpte det så då var EAP vinteren 2019, som seinare er blitt til FSD. Ventar på at Tesla skal starte med oppgradering til HW3.

Har selv hw2.5 og lurer fælt på om skiltgjenkjenning av fartsgrense fungerer på hw2.5. Så gjør det? 🙂
Ikke pr nå, men det kan komme.
Da bilen gjenkjente kjegler funket det bare på biler med HW3 i starten.
Mang konkluderte da med at det krevde HW3, men etter en stund kom det på biler med HW2.5 også.
Den som venter får se om det blir slik denne gangen også, jeg tror ingen vet sikkert.

Jeg frykter skiltgjenkjenning avhenger av funksjoner som er for prosessor-intensive til at HW2.5 får det :(
Vi med HW2.5 og EAP krysser fingerene for både skiltgjenkjenning og stopp på rødt lys!
Det er ikke spesielt prosessor-intensivt, spørsmålet her er rett og slett om Tesla gidder å skrive det for HW2.x.
Skiltgjenkjenning er heller ikke funksjonalitet de har lovt for kunder som ikke har kjøpt FSD-pakken, så de trenger egentlig ikke støtte det.
Tesla Model 3 Long Range

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA