Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.36

Startet av Kim-, lørdag 29. august 2020, klokken 20:32

« forrige - neste »

jlan

Softboot fikk skiltlesingen i gang hos meg også. Jeg synes det funker ganske bra, men som AP1 leser den av og til skilt på sideveier. Jeg opplevde også at et "opphevet forbikjøring" skilt ble lest som "opphevet fartsgrense". Dette sto mellom to 70 skilt, og bilen justerte da 70-60-70. Så den leter vel etter en fartsgrense i kartdatabasen da, i stedet for å anta at opphevet 70 er 80.

Ellers er det jo nå litt enklere i Model 3 hvis man vil kjøre med TACC/auto mye saktere enn det bilen tror er fartsgrensen. Da er det først ned med spaken, og så trykke på speedometersifrene.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

geear

Sitat fra: geear på mandag 14. september 2020, klokken 10:51
På en vei jeg har kjørt med AP maaange ganger før så kan nå ikke AP brukes lenger, uten at bilen også kjører kontinuerlig med blinklys til venstre påslått.

I samme øyeblikk som AP slås på kommer også blinklyset. Og går av når den slås av. Også ved gjentatte forsøk.

https://youtu.be/Mr3hPrY7fu8
Nå funker det plutselig på samme strekning uten at den blinker.

Men andre med MCU1 som har merket at ICU tar forferdelig lang tid på å starte? Har slått av energy saving og slått på always connected, og allikevel er den svart når jeg setter meg inn etter noen timer, og den må kjøre hele bootprosessen før den er klar...

jodd

Er det noen med HW2.5 som har fått oppdateringen?
___________________________

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

TøddiVedder

Virket ikke i mørket nå nettopp

geirci2

#154
Har skumlest alle innlegg og finner ikke svar på hvilke funksjoner i 36.10 som tilfaller oss med Model 3/HW2.5/FSD.

Derfor spør jeg forumets bruker(e) spesifikt om dette for Model 3, HW2.5 og FSD.

Selv har min Tesla ikke fått 36.10-oppgraderingen, men iflg. TeslaFi så er det flere Model 3 med HW2.5 som har fått 36.10.

(Hvorfor får ikke min Model 3 36.10-oppgraderingen - bilen er misunnelig...).

Forøvrig... en gladnyhet: https://elbilforum.no/index.php?topic=53028.0

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

geear

Den leser iallfall ikke de nye dynamiske fartsskiltene som har kommet ifm Ryfast i Stavanger.. når man kommer av motorveien nordover tror bilen det er 90-sone i 50-sona inn mot sykehuset.  :o

jodd

Sitat fra: geirci2 på onsdag 16. september 2020, klokken 22:58

Derfor spør jeg forumets bruker(e) spesifikt om dette for Model 3, HW2.5 og FSD.

Selv har min Tesla ikke fått 36.10-oppgraderingen, men iflg. TeslaFi så er det flere Model 3 med HW2.5 som har fått 36.10.

Samme situasjon her:
Model 3, HW2.5 & FSD, men ingen oppdatering så langt
___________________________

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

geirci2

#157
WOW, har ventet i over 1 uke nå på at min Tesla fikk 2020.36.10.

Men hva skjer....  får beskjed på min iPhone at versjon 2020.36.11 er klar for installering på min Model 3.
Har ikke sett NOE på nettet (eller TeslaFi) om versjon 2020.36.11

Dette er absolutt første gang at min Model 3 får siste software-versjon såååå tidlig - i forhold til andre her på forumet - og verden forøvrig :-)

Du kan ikke vise dette vedlegget.
 
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Frantisek Ruzicka

Got 2020.36.11 just now, installing......and no, it's not a typo....
2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

Motorwatt

Grattis! (Men husk at antall biler som bruker Teslafi er bare ca. 2.4% av alle Tesla-biler) :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geirci2

#160
@Motorwatt, ja det er jeg oppmerksom på, men tidligere har ikke min Model 3 fått siste software før aillefall minst 2K av TeslaFi's brukere har fått den :-)

Installeringen pågår fortsatt... først 30%, så 60%, så 80% - før den plutselig falt ned til 30% igjen...mmmm... - rebooting nå - på tide med en biltur :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Thomas Parsli

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

geirci2

#162
Sjekket versjonsinfo og kjørte en tur - 2020.36.11 installert. Foretok soft/hard reboot før jeg kjørte.

Skikkelig nedtur :-( ... men hadde vel ikke ventet annet heller med HW2.5.
Det eneste Tesla'n "fikk" var "Forbedringer på hastighetskontroll av Cruise Control" (som forøvrig fungerte som forutsatt), men alle øvrige "goodies" manglet (pga. HW2.5). Ingen lesing av fartsskilt, trafikklys etc. etc...

Nå er det bare å sende inn - hver 14. dag -  forespørsel om HW3 retrofit (=FSD Computer) til Tesla Servicesenter (jeg betalte for FSD da jeg kjøpte/mottok Tesla'n april 2019).

Forøvrig så resatte jeg kamerainnstillingene (i Service-menyen) - dette tok faktisk bare 10 minutter - uten at det hadde noen betydning.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

knegg

Nå mangler jeg bare "Mangel på skilt" i hastigheten.
Vi har en 80-sone her i Ålesund som gikk over i 70-sone.
For en tid tilbake ble skiltene til 70-sonen endret og hele strekka ble en 80-sone.
Med gammel kartdata så er dette fremdeles en 70-sone, og mangel på skilt hjelper ikke akkurat Teslaen til å vite at det er en 80-sone.
2020 Model 3

Boge

Innfartsvegen i Ålesund fikk jeg 80 sone tidligere i år, men i forbindelse med Rollback på kartdata datt den tilbake til 70. Problemet slik jeg ser det er at bilen er dårlig på "opphevet fartsgrense" som er skiltet på strekningen.

Og ja, uten skilt etter opphevet fartsgrense (som den ikke forstår) så blir det vanskelig.
Hvit M3 LR AWD 2019 mod. Levert Fredag 13 sept. 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA