Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.36

Startet av Kim-, lørdag 29. august 2020, klokken 20:32

« forrige - neste »

dragmore

Model S med HW 2.0 og FSD. Ser ingenting nytt på skjermen her dessverre..:(
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

S4e

Flott visuell visning av de fartsskilt den ser  :)

Den justerte farten både opp og ned med AP, men så ikke ut som den gjorde det med cruise? 

Den gjenkjenner ikke foreløpig gule fartsskilt eller lysskilt.

Opplevde fortsatt noen plutselige nedbremsninger på motorveien. Den startet med det etter en oppdatering rett etter sommeren. Før det har jeg i flere måneder ikke hatt dette problemet.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

sjokomelk

Sitat fra: S4e på mandag 14. september 2020, klokken 08:03
Den justerte farten både opp og ned med AP, men så ikke ut som den gjorde det med cruise? 
Innstilt hastighet har aldri forandret seg når du kjører på TACC. Det er kun med Autosteer det skjer.
Men du vil kunne endre til ny fartsgrense med trekke og holde cruisecontrolspaken mot deg i 2 sekunder.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

På en vei jeg har kjørt med AP maaange ganger før så kan nå ikke AP brukes lenger, uten at bilen også kjører kontinuerlig med blinklys til venstre påslått.

I samme øyeblikk som AP slås på kommer også blinklyset. Og går av når den slås av. Også ved gjentatte forsøk.

https://youtu.be/Mr3hPrY7fu8

S4e

Sitat fra: sjokomelk på mandag 14. september 2020, klokken 09:03
Sitat fra: S4e på mandag 14. september 2020, klokken 08:03
Den justerte farten både opp og ned med AP, men så ikke ut som den gjorde det med cruise? 
Innstilt hastighet har aldri forandret seg når du kjører på TACC. Det er kun med Autosteer det skjer.
Men du vil kunne endre til ny fartsgrense med trekke og holde cruisecontrolspaken mot deg i 2 sekunder.
Noen andre skrev at den endret seg, men mulig de mente at den viste ny fartsgrense.
Med TM3 savner vi den spaken. Her må en trykke på skjerm og det er ikke like enkelt.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

TeslaModelX

Er det MCU som avgjør om man ser fartsskilt eller ikke?
Har MCU1, samt HW3 og FSD, men ser ikke fartsskiltene, kun trafikklys.

DagfinnN

Sitat fra: S4e på mandag 14. september 2020, klokken 11:10
Noen andre skrev at den endret seg, men mulig de mente at den viste ny fartsgrense.
Med TM3 savner vi den spaken. Her må en trykke på skjerm og det er ikke like enkelt.
Du kan rulle på høyre ratthjul. Faktisk mye bedre en spaken på S og X
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

sjokomelk

Sitat fra: ModelS på mandag 14. september 2020, klokken 12:13
Er det MCU som avgjør om man ser fartsskilt eller ikke?
Har MCU1, samt HW3 og FSD, men ser ikke fartsskiltene, kun trafikklys.
Vi med MCU1 ser ikke skiltene "langs veien ved siden av bilen" i instrumentpanelet, men ikonet med fartsgrensen forandrer seg i det du passerer skiltet.
Man må ha MCU2 for å se skiltplasseringen og piler/markeringer i veibanen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Lynet

Dette stemmer ikke. Hvis du kommer sørfra på E6 inn mot Trondheim med TACC på og svinger inn på Omkjøringsveien ved Siemens blir hastigheten justert ned til 70, 50, 40, 89, 90 når den står innstilt på 90. Det er kun den blå ringen som endrer tallet.
Fartsgrensen endres fra 80 til 70 på dette strekket.
Sitat fra: sjokomelk på mandag 14. september 2020, klokken 09:03
Sitat fra: S4e på mandag 14. september 2020, klokken 08:03
Den justerte farten både opp og ned med AP, men så ikke ut som den gjorde det med cruise? 
Innstilt hastighet har aldri forandret seg når du kjører på TACC. Det er kun med Autosteer det skjer.
Men du vil kunne endre til ny fartsgrense med trekke og holde cruisecontrolspaken mot deg i 2 sekunder.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

z4rd

Jeg har hatt 32.5 frem til i dag, men holder på å installere 2020.36.10 nå. Er det dette folk har? Jeg har HW3 uten FSD-pakka. Noe spes jeg burde teste?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

geirci2

Hva med å gjøre som en annen fortalte meg tidligere i emnet: les igjennom hele emnet så får du masse info om det du spør om :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

TøddiVedder


z4rd

#147
Sitat fra: magenuss på fredag 11. september 2020, klokken 09:13
Flere på reddit som sier at man enten må ta soft boot eller hard boot for å få 36 til å virke, etter installasjon.

Jeg er veldig spent på om noen med HW3 uten FSD kan bekrefte om den leser skilt eller ei.

Testet nå, og min leser i alle fall skilt og plasserer de fint i skjermen. Lest av ulike fartsskilt, og til og med merket meg at den fanget opp en sort/grå "slutt-på-30-sone-skilt". Sistnevnte ble visualisert i skjermen som en grå/sort skilt med strek over, men stod ikke 30 inne i skiltet. Jeg bare kjørte bilen etter at installasjonen var ferdig i sted, ikke rebootet noe.

geirci2: Hehe.. håper du tulla :) men jeg har lest igjennom raskt nå.

til magenuss, som lurte på om skiltlesing funker på HW3 uten FSD: ja, det virker på min TM3 iaff.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

TøddiVedder

Vises det midt på skjermen?
Ikke som skilt ved siden av veien? Det gjør det med FSD

z4rd

Det vises som skilt ved siden av veien.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA