Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.36

Startet av Kim-, lørdag 29. august 2020, klokken 20:32

« forrige - neste »

Kim-

Ingen endring MCU2 og HW2,5
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

sjossang

Sitat fra: Kim- på fredag 11. september 2020, klokken 14:28
Ingen endring MCU2 og HW2,5

Heller ikke for meg med MCU1 og AP2 (S75D fra sept '17)
Y LR hvit/hvit

Thalgar

Me som fekk Model 3 først framstår som tidenes taparar - først ikkje noko hengarfeste, og nå ikkje skiltgjenkjenning  :P
Model Y LR Quicksilver, 2023

Muffinman

Historien viser at det aldri har vært noen fordel å være tidlig ute når man handler Tesla ;)

Joachim@sancon.no

Sitat fra: Muffinman på fredag 11. september 2020, klokken 16:58
Historien viser at det aldri har vært noen fordel å være tidlig ute når man handler Tesla ;)

Tja, si ikke det. Jeg bestilte min første Tesla en S85 tidlig høst 14 når dollar var 6,20, og fikk akkurat slengt på Awd for 15 lapper før den ble låst. Når bilen var levert i tidlig april 2015 så sto dollar i 8.05. Solgte bilen 3 år senere med 60 lapper i tap.

Ganske fornøyd med det eierskapet. :)


Men det var vel off topic.... :)

sjokomelk

Sitat fra: sjokomelk på fredag 11. september 2020, klokken 07:17
Det står at bilen skal lese fartsgrenseskilt også, men det så det ikke ut til at den fikk til på de rundt 32km jeg har til jobb. Mye av veien er 60, men så er det et sted de har skiltet ned til 50 og satt opp noen fartsdempere for ett års tid siden. Så jeg har vært nødt til å justere ned og opp farten manuelt gjennom dette området. Så jeg håpte at bilen ville selv se 50-skiltet og justere seg ned, men det gjorde den ikke.
.. Men når jeg tenker meg om, så står det i release notes at jeg må skru på noe i menyen, og det tror jeg ikke at jeg har gjort... Får sjekke innstillingene og teste igjen på vei hjem fra jobb senere i dag. :)
Ingenting jeg kunne justere i menyen for fartsgrenser, og bilen oppførte seg helt lik på veien hjem. Den reagerer ikke på noen skilt enda så langt jeg kan oppfatte det. På videoer jeg har sett fra USA vises fartsgrenseskiltene ved siden av veien i instrumentpanelet, men hos meg er det ingenting. Men får håpe og tro at det blir bedre i neste oppdatering og at dette bare var første utkast. ;)

La også først nå merke til at foreldrene mine sin Model 3 med HW3 viser piler som er malt på veien i instrumentpanelet. Det gjør ikke min MCU1/HW3. Og jeg ser fortsatt ikke oransje kjegler eller søppeldunker langs veien.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Sitat fra: mthoring på fredag 11. september 2020, klokken 12:06
Sitat fra: sjokomelk på fredag 11. september 2020, klokken 07:17
Da fikk jeg 2020.36.10 i morges på min MCU1 HW3 Model X. Og der var det mye nytt! :D
Endelig får jeg noe igjen for FSD-pengene mine. Eller... Det er sånne ting som dette jeg håpte jeg skulle få delta i da jeg krysset av i FSD-rubrikken da jeg bestilte bilen for 3 år siden. Nerden i meg liker nye funksjoner. :laugh:

Må si jeg gleder meg stort (og er overrasket) over at det fortsatt kommer så mye nytt til oss med MCU1. :D Installert nå, så blir spennende å kjøre hjem.
Er du overrasket over at de faktisk leverer BITTELITT av det de lovet da vi kjøpte bilene våre for tre år siden? Hvis de IKKE hadde kommet med noe av dette ville det endt i massesøksmål..

Motorwatt

Jeg har fremdeles Navdatabase EU-2019.xxx. Den versjonen som var på et korttidsbesøk, har ikke kommet tilbake. Men 2019.xxx fungerer fint, og er helt nøyaktig når det gjelder traffiklysenes plassering (som forøvrig har fått mye sterkere farge og lys i 2020.36.10). Nytter ikke å få den til og starte på gult. Lysene må være grønne før den aksepterer å starte ved å dra i spaken.....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geirci2

Sitat fra: Motorwatt på fredag 11. september 2020, klokken 17:52
Nytter ikke å få den til og starte på gult. Lysene må være grønne før den aksepterer å starte ved å dra i spaken.....

Det er jo slik det skal være... du skal ikke kjøre på gult :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

mthoring

Fikk testet på veien hjem. Bilen ser trafikklys overalt :D I ny tunnel på e16 v/Sandvika så leste den de digitale fartsskiltene og oppførte seg deretter, denne finnes ikke i kartdata, så tidligere var AP helt ubrukelig der.

Bilen visualiserer opptil mange trafikklys samtidig i lilleskjermen, på et tidspunkt (rundkjøring ved rampe) dukket det også opp et innkjøring-forbudt-skilt (som ikke fantes), men den visualiserer altså ikke fartsgrenseskilt eller kjegler slik MCU2 gjør.

MCU1/HW3
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Muffinman

Sitat fra: Joachim@sancon.no på fredag 11. september 2020, klokken 17:18
Sitat fra: Muffinman på fredag 11. september 2020, klokken 16:58
Historien viser at det aldri har vært noen fordel å være tidlig ute når man handler Tesla ;)

Tja, si ikke det. Jeg bestilte min første Tesla en S85 tidlig høst 14 når dollar var 6,20, og fikk akkurat slengt på Awd for 15 lapper før den ble låst. Når bilen var levert i tidlig april 2015 så sto dollar i 8.05. Solgte bilen 3 år senere med 60 lapper i tap.

Ganske fornøyd med det eierskapet. :)


Men det var vel off topic.... :)
Det der er langt fra tidlig.

Spør signatur reservasjonsholdere som betalte inn over 200.000 i depositum flere år før levering og fikk bilene sine et par tre uker før massene, og egentlig fikk ei alternativ rødfarge å velge i i tillegg til et pent "signature" skilt  for pengene og tålmodigheten....

Øyvind.h

Bestilte I 2012, fikk tidligrabatt, lavere pris på utstyr og solgte bilen etter 2 år med noe sånt som 50-60.000kr i verditap.
Var lønnsomt det :) Men ikke den beste finish eller kvalitet da.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

TøddiVedder

2020.36.10 her nå. Hw3 fsd. Kjørte nettopp en liten tur. Viser ingen fartsskilt. Kanskje må kabibrere seg?

Motorwatt

Korreksjon: Stopp før trafikklys virker også med bare TACC aktiv. Trenger altså ikke aktiv AP for å fungere.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emphezis

Jeg kjørte Trondheim-Oslo i går med ny software (2020.36.10) og HW3. Ingen store fantombremsinger, men smårykk 2-3 plasser. Styrte ellers veldig bra og god plassering i fila. Ingen ganger jeg måtte ta over fordi det holdt på å gå galt (utover rundkjøringer osv. selvsagt).

Lesing av skilt gir jeg maks terningkast 3. Leser ikke 110-skilt (tolkes som 100), gikk glipp av noen skilt i stor hastighet (og noen i vanlig hastighet). Noe som blir veldig irriterende med AP siden den da holder feil hastighet frem til neste skilt = den kan ikke brukes. Første milene nektet den å lese skilt med gul bakgrunn, men så plutselig begynte det å fungere. Opphevelse av fartsgrensa klarte den maks halvparten av gangene.

Da jeg kom inn i Oslo og kjørte på AP måtte jeg bekrefte at den skulle kjøre gjennom lyskryss. (Kom en eller annen lang melding hver gang jeg nærmet meg et større lyskryss, som jeg ikke fikk studert fordi jeg aldri kjører i Oslo og hadde nok med å navigere.) Funket fint at den varsler med lydsignal når det blir grønt. Reddet meg et par ganger fra å bli tutet på. ;-)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA