Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte til Type2 ladeinntak på City

Startet av Caspar, fredag 28. august 2020, klokken 07:34

« forrige - neste »

Caspar

Er det noen som har gjort denne øvelsen? Ville gjort det veldig mye enklere når det kom til ladekabler og kunne bruke ladebokser med fast kabel.
City har vel vanlig Mod3 og da er vel signalene og kommunikasjonen den samme som en vanlig Type2 bil?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

mohpet

#1
Nei, men jeg har laget meg en Think til type 2 ladekabel, for å kunne bruke på offentlige ladeplasser. Mode 3 virker helt strålende på bilen. Jeg vil anta at å lage en slik kabel er enklere enn å bytte inntaket på bilen? Eneste er å finne en slik Think plugg.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Caspar

Det er jo selvsagt alternativet, men det gir deg jo ikke tilgang til ladebokser med fast kabel
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

mohpet

Sitat fra: Caspar på fredag 28. august 2020, klokken 08:16
Det er jo selvsagt alternativet, men det gir deg jo ikke tilgang til ladebokser med fast kabel
Nei stemmer, men det finnes kanskje en type 2 hun-hun overgang? Når jeg lader eksternt så har jeg bare kommet over der jeg plugger inn i ladestasjoner.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

worry

Think lithium

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Caspar

Jeg har den kontakten på både Minien og Classicen til jentungen, fungerer veldig bra
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA