Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-208 vs Corsa-e appfunksjon.

Startet av Nickelilltroll, torsdag 27. august 2020, klokken 09:33

« forrige - neste »

Nickelilltroll

Sitter på gjerdet om at bestille en Corsa-e. For meg som hatt noen elbiler er app og funksjon viktig for meg(stabil forvarming). Venter på svar fra Sulland om det er samme system men regner med det. Hvordan er den på e-208? Er  den til at stole på? Hvis ikke, hva sier leverandør?
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Trine2

Den er ikke stabil på 208. Man må ha 40% eller mer for å virke, selv om man er tilkoblet.

Nickelilltroll

Sitat fra: Trine2 på lørdag 29. august 2020, klokken 22:06
Den er ikke stabil på 208. Man må ha 40% eller mer for å virke, selv om man er tilkoblet.

Ok. Det med 40% har jeg lest om. Men når du sier "ikke stabil", mener du da at den ikke fungerer visuellt eller at tilkobling mot bil ikke fungerer?

Har levd 2 år med en E-golf som var HÅPLØS, virker som alle tysklagde biler nå idag har noe som smitter. Nekter og kjøpe en ny elbil som ikke har en 100% fungerende app. Det er avgjørende om vintern! Ingen av mine Teslaer har noensinne tullet. Synes det er meget rart bilprodusenter ikke tar detta seriøst nok.... :o

Leser ju om "serverproblemer, oppdateringer og sw-bytte". Detta har Møller prøvd med på oss siden 2014!!

Min lokale leverandør av Opel sier nå at Corsa-e leveres med "My opel-app". Hade Onstar med Ampera-e og den var skuddsikker. Må mesten finne ut hvordan Opeleierne opplever den nye appen da. Kan hende den er helt forskjellig fra Peugeot sin?
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Trine2

Med ikke stabil menes problemer i appen. Siden du vil ha en som virker hundre prosent så kan du ikke velge E-208. Infotainmentsystem og data som presenteres der gir ikke alltid mening, og du får heller ikke se batteriprosent eller ladehastighet.

Personlig synes jeg bilen er overpriset, særlig når den har så mye "mangler".

Nickelilltroll

Sitat fra: Trine2 på mandag 31. august 2020, klokken 09:04
Med ikke stabil menes problemer i appen. Siden du vil ha en som virker hundre prosent så kan du ikke velge E-208. Infotainmentsystem og data som presenteres der gir ikke alltid mening, og du får heller ikke se batteriprosent eller ladehastighet.

Personlig synes jeg bilen er overpriset, særlig når den har så mye "mangler".

Skal ikke ha en e-208 men vurderer en Opel Corsa-e. Det er veldig mye samme bil, derfor jeg spør her. Corsa-e har ikke kommet til Norge ennå. Ingen som veit noe om detta app-tullet er grunnet software i bil eller mobil. Lurer på om ikke engang de som lager nye elbiler veit?

Summasumarium så kan det vare at Corsa-e har samme oppset som e-208 i bil mot appstyring. Spurte forhandleren her hjemme, men virker som de faktiskt ikke veit. Føler det er litt som Møller drev på når e-golf kom her til lands, var utrulig vanskelig for dem at stille seg om fra fossildrift og tenking ::)

Føler litt at Tesla Model Y blir litt dyr, men når det kommer til enden av historien så er det kanskje en fungerende app og overlegent ladenettverk man betaler for hos dem :o
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA