Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil med Type2 ladekabel?

Startet av sbjarnas, onsdag 26. august 2020, klokken 16:48

« forrige - neste »

sbjarnas

TM3 SR+

Prøvde i dag å lade bilen på en 22Kw Fortum lader ved LHL sykehuset ved Gardermoen men fikk bare 4kw isteden for forventet 11kw.  Lading hjemme med TWC fungere bra (får 11Kw) så bilen er sannsynligvis ikke problemet her.   Prøvde 3 forskjellige ladestasjoner ved LHL men med samme resultat, ringte også Fortum som bekreftet at ladestadsjonene skull kunne gi opptil 22Kw.

Dette er første gang jeg bruker den blå Type2 kabelen som følgte med bilen so lurer på om hvis det er feil med kabelen? Har noen andre opplevt lignende?

jlan

#1
Det kan være nyttig å se på tallene på ladeskjermen. Det kan typisk stå  (3) 16/16A 230V . Hvis 3 tallet mangler, så lades det bare på en fase. Da kan det tenkes at du har en enfase kabel.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

sbjarnas

Sitat fra: jlan på onsdag 26. august 2020, klokken 17:30
Det kan være nyttig å se på tallene på ladeskjermen. Det kan typisk stå  (3) 16/16A 230V . Hvis 3 tallet mangler, så lades det bare på en fase. Da kan det tenkes at du har en enfase kabel.
Ja, 3 tallet manglet ved lading så ser ut som jeg fikk bare en fase. Kabelen skal fungere med tre faser (se bilde) så jeg tror det nå være feil med den.


Sent from my iPhone using Tapatalk

sbjarnas

Prøvde nå igjen på en annen type lader i nærheten og fikk 11kw.

Konklusjon er at kabelen funker bra og at i Fortum har på noen steder, utstyr som ikke fungerer så bra med min bil.


Sent from my iPhone using Tapatalk

eDooku

Min mening: Fortum har mye utstyr som ikke fungerer så bra, fordi styringssystemet deres er håpløst komplisert og full av feil.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Lapskaus

Sist jeg sjekka var 22kw fra fortum svindyrt når man bare får 11.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA