Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EQC autopilot

Startet av power59, onsdag 26. august 2020, klokken 16:20

« forrige - neste »

power59

Noen som kan rapportere erfaringer med EQC's «autopilot»?

jevel

Helt grei. Opplever mindre fantombrems enn jeg gjorde med MXen jeg prøvekjørte, men den er glad i å senke farten godt ned enkelte plasser på E6 EQCen også. (Senke farten som i å gå ned fra 90 til 80, ikke sånn bråbrems som MX kjørte i 100-sonen sør for Trondheim.)

Ellers funker filholderen greit og filskifte likedan.

Trond.m

Ut fra det som er skrevet tidligere så utgår automatisk filskifte i 2021 modell. Det betyr vel at den ikke har vært en ubetinget suksess 😉

Øyvind.h

#3
Feltskifr utgår vel pga lovkrav?

Feltskift fungerer  ypperlig i bilen min. Myke og fine automatiske skift. Mye bedre enn Ap1 gjorde. Omtrent like umerkelige som skiftene jeg gjør manuelt.

Fartstilpasning til fartsgrense kan en slå av. Fantombrems har jeg hatt et par svake tilfeller av, men stort sett feilfri kjøring. Fantombrems hadde jeg aldri i Model X'en, men det skyldes nok at det var Ap1 og ikke en senere versjon.

Men - autopiloten er ikke like stødig og trygg som Ap1. Den er litt mer ustø i feltet og den fungerer annerledes. Den tillater at en gjør egne manøvre og fortsetter automatisk der en i Teslaen måtte deaktivere og reaktivere.
Ideelt sett hadde jeg foretrukket en feilfri og komfortabel versjon av Teslas autopilot, men Mercedes' løsning fungerer også bra. Ikke like tillitvekkende, men god nok som støtte.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA