Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser

Startet av daktari, onsdag 26. august 2020, klokken 08:37

« forrige - neste »

daktari

Fra 749' godt utstyrt.
340 km wltp
Viktigste bilen for de med mange barn og store hunder?

https://www.yrkesbil.no/mobil/artikkel.php?aid=53883
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Jarv!s

Synes rekkevidden var noe knapt! :/ Men fin bil er det jo! Kunne tenkt meg denne, men tror jeg vil gå for en model x eller lignende!
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

daktari

340 km er jo ca 4++ timer kjøring i Norge. Synes det er meget imponerende for en 8-seter kassebil. Ganske likt wlpt som e-tron f.eks. Hva har NV200?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

V-klasse minibuss koster forøvrig fra 950', så vil tro at denne EQV med gratis bomring kan bli pop blant drosjene i Oslo - nå som det også er noen lynladere rundt omkring.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

RJK

Synd det ble egen tråd på dette, og ikke lagt inn under den som allerede omhandler EQV, for det er der dette hører hjemme.

Men sabla interessant bil, men akkurat litt vel dyr for min del. Får se om det blir bedre som bruktbil om noen år...

Taklast på 100 kg er greit for en popup takboks og Awning, alternativt passer dette oppblåsbare alternativet til Gentletent. PS! De har og oppblåsbart fortelt

https://gentletent.com/sv/blog/gentletent-innovations-2019

Da har man fin feriebil, langturbil og hverdags-familiefrakter. Kunne godt ønsket litt mere batteri og rekkevidde (2x50 kWh), men den scorer på så mye annet, at det kan aksepteres.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Ebe

Prisen gjør den nok total uaktuell for de fleste med stor familie, som ikke allerede har kjøpt Tesla X.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

turfsurf

Mye bedre plass i denne enn en X. Skulle gjerne hatt AWD dog.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

THE

Sitat fra: turfsurf på onsdag 26. august 2020, klokken 21:21
Mye bedre plass i denne enn en X. Skulle gjerne hatt AWD dog.
I tillegg 50% lengre rekkevidde og 50% raskere lading. 340 km WLTP rekkevidde og max 110 kW hurtiglading gjør ikke dette til en drømmebil på langtur. Netto 90kWh batteri og oppgitt 45 min ladetid fra 10 - 80 % medfører 84 kW i snitteffekt på lading som forsåvidt er OK, men ikke med så høyt forbruk som det kan tyde på at denne bilen får.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

RJK

Sitat fra: daktari på torsdag 27. august 2020, klokken 12:17
Har Model X plass til 8?

Får sikkert mange flere inn i bilen, men ikke lovlig i fart...

Men kle ene passasjeren inn i dyrekostyme og sett vedkommende i hundebur, så...<

;-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Ebe

Sitat fra: THE på torsdag 27. august 2020, klokken 08:12
Sitat fra: turfsurf på onsdag 26. august 2020, klokken 21:21
Mye bedre plass i denne enn en X. Skulle gjerne hatt AWD dog.
I tillegg 50% lengre rekkevidde og 50% raskere lading. 340 km WLTP rekkevidde og max 110 kW hurtiglading gjør ikke dette til en drømmebil på langtur. Netto 90kWh batteri og oppgitt 45 min ladetid fra 10 - 80 % medfører 84 kW i snitteffekt på lading som forsåvidt er OK, men ikke med så høyt forbruk som det kan tyde på at denne bilen får.

Tror du må lese dette innlegget motsatt vei. :) X har bedre rekkevidde og lading, Vito har bedre plass. :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA