Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Battery Day. Alle nyheter?

Startet av Motorwatt, tirsdag 25. august 2020, klokken 21:24

« forrige - neste »

Klykken


https://youtu.be/Wq5Awwmzh_o

En grei gjennomgang av hva som kan forventes på tirsdag.

Tilsvarende i skrevet form:
https://finance.yahoo.com/news/expect-tesla-upcoming-battery-day-030952102.html

Batteriene tror jeg vil være en gamechanger.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

RuneW

Det er absolutt helt umulig at Tesla kommer med alt som det har blitt spekulert i. Da må de i så fall arrangere en "battery day part II"  :laugh:

Men håper de presenterer 50% av hypen i alle fall - og kanskje one more thing...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Amoss

Sitat fra: RuneW på lørdag 19. september 2020, klokken 15:14
Det er absolutt helt umulig at Tesla kommer med alt som det har blitt spekulert i. Da må de i så fall arrangere en "battery day part II"  :laugh:

Men håper de presenterer 50% av hypen i alle fall - og kanskje one more thing...

Sant nok, men om man ser på den videoen i innlegget over deg, så bør det meste være "bakers" nå.

1. Større celler - det må vel regnes som mer eller mindre bekreftet nå?
2. Kutter ut modulene - vel, ikke bekreftet, men svært sannsynlig gitt #1.
3. Tabless eletroder - det er vel så å si bekreftet?
4. Maxwell "dry batteri eletrode" har Elon selv bekreftet.
5. "Noe" vil komme i fra Dale, ant. "the million miles"?

Det som er noe mer usikkert er dette med endringer vedr. mer silisium og helt kutte ut kobolt, men mye tyder i det miste på det siste.

Jeg vil i alle fall fornøyd om dette slår til. Men uansett:
Sitat fra: Klykken på lørdag 19. september 2020, klokken 15:27
Vi får se om noen dager 👍
Model S 85D

RuneW

Sitat fra: Amoss på lørdag 19. september 2020, klokken 15:41
1. Større celler - det må vel regnes som mer eller mindre bekreftet nå?

Er denne bekreftelsen det lekkede bildet med ukjent opphav som alle har kastet seg over, eller er det annen info som også bekrefter dette?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Amoss

Sitat fra: RuneW på lørdag 19. september 2020, klokken 19:49
Er denne bekreftelsen det lekkede bildet med ukjent opphav som alle har kastet seg over, eller er det annen info som også bekrefter dette?

Det er de cellene jeg prater om ja, men bildene er så klart ikke noen bekreftelse i seg selv. Men at det er flere uavhengige kilder som bekrefter at dette er Tesla "RoadRunner" celler. Men som du også så satte jeg ett spørsmålstegn ved dette.
Model S 85D

Magnus Hansen

#96
Musk:

Sitat

Important note about Tesla Battery Day unveil tomorrow. This affects long-term production, especially Semi, Cybertruck & Roadster, but what we announce will not reach serious high-volume production until 2022.


Sitat

We intend to increase, not reduce battery cell purchases from Panasonic, LG & CATL (possibly other partners too). However, even with our cell suppliers going at maximum speed, we still foresee significant shortages in 2022 & beyond unless we also take action ourselves.



Så kraftig hint der. Egen batteriproduksjon om et par år. Tydeligvis ikke beregnet til de mest solgte bilene, som vil fortsette med Panasonic batterier i overskuelig fremtid.

Elon Musk ønsket vel å dempe den litt crazy hypen litt nå for å unngå skuffede investorer i etterkant av møtet.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 21. september 2020, klokken 23:01
Musk:

Sitat

Important note about Tesla Battery Day unveil tomorrow. This affects long-term production, especially Semi, Cybertruck & Roadster, but what we announce will not reach serious high-volume production until 2022.


Sitat

We intend to increase, not reduce battery cell purchases from Panasonic, LG & CATL (possibly other partners too). However, even with our cell suppliers going at maximum speed, we still foresee significant shortages in 2022 & beyond unless we also take action ourselves.



Så kraftig hint der. Egen batteriproduksjon om et par år. Tydeligvis ikke beregnet til de mest solgte bilene, som vil fortsette med Panasonic batterier i overskuelig fremtid.

Elon Musk ønsket vel å dempe den litt crazy hypen litt nå for å unngå skuffede investorer i etterkant av møtet.

Er det ikke "back peddling" det heter 😁😁😁
Tesla Model Y                         2021-

Magnus Hansen

Jeg ser at dette sitatet leses som at disse tre prosjektene forutsetter de nye batteriene og at også de dermed er utsatt til 2022.

Sitat


Important note about Tesla Battery Day unveil tomorrow. This affects long-term production, especially Semi, Cybertruck & Roadster, but what we announce will not reach serious high-volume production until 2022.


Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RJK

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 22. september 2020, klokken 08:43
Jeg ser at dette sitatet leses som at disse tre prosjektene forutsetter de nye batteriene og at også de dermed er utsatt til 2022.

Sitat


Important note about Tesla Battery Day unveil tomorrow. This affects long-term production, especially Semi, Cybertruck & Roadster, but what we announce will not reach serious high-volume production until 2022.



"...will not reach serious high-volume production until 2022."

Tolker ikke det som utsatt, men at de forventer at økende salg og økende produksjonskapasitet tar litt tid før det sammenfaller. Altså kommer det nok i 2021 en gang, om de ikke rekker starte før året er omme, en at 2021 blir et innkjøringsår.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

OlaM

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 21. september 2020, klokken 23:35
Er det ikke "back peddling" det heter 😁😁😁

*blålysene blinker, pirkepolitiet skrenser inn på plassen*

Nei, det heter faktisk "back pedaling". Peddling er noe annet.
'21 3LR

emurof

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 22. september 2020, klokken 08:43
Jeg ser at dette sitatet leses som at disse tre prosjektene forutsetter de nye batteriene og at også de dermed er utsatt til 2022.
SitatImportant note about Tesla Battery Day unveil tomorrow. This affects long-term production, especially Semi, Cybertruck & Roadster, but what we announce will not reach serious high-volume production until 2022.

Det kommer litt an på. De kan oppnå en viss produksjon før det selv om de ikke når full produksjon før i 2022. Det vil si at det kan bli litt som med Model 3 at de starter med lavt volum i 2021 og gradvis øker det frem mot fullt volum i løpet av 2022.

Jeg vil tro at andre produksjonslinjer med de antatte nye batteriene vil gå raskere fordi de vil lære av første oppramping, akkurat som det gikk mye kjappere å få opp Model 3-produksjonen i Kina fordi de lærte av de første produksjonslinjene i Fremont.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: OlaM på tirsdag 22. september 2020, klokken 17:47
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 21. september 2020, klokken 23:35
Er det ikke "back peddling" det heter 😁😁😁

*blålysene blinker, pirkepolitiet skrenser inn på plassen*

Nei, det heter faktisk "back pedaling". Peddling er noe annet.

Ja, kan bli lurt av fake news på Urban dictionary  ;)
Tesla Model Y                         2021-


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA