Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 bremser

Startet av Autowinder, tirsdag 25. august 2020, klokken 19:38

« forrige - neste »

Autowinder

Første bilde tatt idag; VW Tiguan fikk nye skiver og bremser mai 2019 på VW verksted.
Andre bilde tatt idag; Tesla Model 3 levert mars 2019.
Begge biler i daglig bruk. Dette sier noe om en annen materialkvalitet hos Tesla, som jo sier TM3 bremser er designet for 150.000 miles varighet mellom skivebytte. Hadde eUp 2015 som skiver rustet ganske mye på (og tromler bak pep og frøs fast på vinter). BMW i3 var ikke fri for rust på skiver akkurat den heller, ganske stygge etter 20000km. Så også en ganske ¡ny Hyundai Kona idag, EV 80XXX, med mye striper og rust på skivene.
Så det er tydeligvis viljen til å velge materialkvalitet det skorter på hos leverandører som har et stort nettverk av verksteder som må tjene mer på elbiler når andelen ICE biler forsvinner.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

knegg

Model 3 har også en automatisk funksjon som renser bremsene under kjøring
2020 Model 3

Autowinder

Det har BMW i3 også, uten at det ga noe særlig forbedringer. Går ut fra hovedforskjellen ligger i stålkvaliteten.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Daniel_0007

Skivene er greie med padsa er ganske ræva hvis man kjører mye i salt lake, sjekk tesla bjørn sin video.
Model 3 2019 LR Rwd

ladov

Det som alltid har knekken på *mine* bremser før tida er at det blir så fullt av dritt der at klossene ikke lenger kan bevege seg fritt.

For å hindre det tenker jeg å plukke av klossene og børste vekk dritten med en stålbørste før jeg setter bremsene sammen igjen. Gjorde det på framakselen sist jeg la om til sommerhjul.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA