Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Data sim-kort

Startet av Sandra87, tirsdag 25. august 2020, klokken 09:31

« forrige - neste »

Sandra87

Hei. Håper noen kan hjelpe meg.

Nå har jeg fått datasimkortet i posten. Vil ha dette pga at man da kan søke på steder i kartet, ikke kun adresser.

Hvordan gjør jeg det? Setter det bare inn? Og så når jeg starter bilen er det bedre kart?

Er det noe annet som vil forandre seg? Apple CAR play?


ThomasEL

Så vidt jeg husker blir du første gang du setter det inn automatisk bedt om å taste PIN. Så kan du huke av for at bilen skal huske PIN. (Alternativt kan du deaktivere PIN i en telefon før du tar det i bruk).

Du må også gå inn i kartmenyen og huke av på at du vil bruke "satelittkart"
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

janbanan

Når du søker på adresser i bilen, så kan du trykke på "G", til høyre for søkefeltet, "G" skifter fra hvit til farge. Da slår du på google søk.

2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

ThomasEL

Sitat fra: janbanan på tirsdag 25. august 2020, klokken 12:27
Når du søker på adresser i bilen, så kan du trykke på "G", til høyre for søkefeltet, "G" skifter fra hvit til farge. Da slår du på google søk.

Og hvis du ikke trykker på "G", så vil likevel søket skifte til Google automatisk etter hvert hvis det ikke finner noe som oppfyller søkeordene i bilens egen navigasjon. Også da vil fargen, som Janbanan nevner, skifte, slik at det er lett å se om det søkes i Google eller "vanlig" bilnavigasjon.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Sandra87

Ok takk for svar. Da skal jeg se om jeg får prøvd det etterpå.

Men Apple CAR play. Er det også en ting som vil komme når jeg har sim ? Og hva vil det si?

storeulv

Sitat fra: Sandra87 på tirsdag 25. august 2020, klokken 20:28
Ok takk for svar. Da skal jeg se om jeg får prøvd det etterpå.

Men Apple CAR play. Er det også en ting som vil komme når jeg har sim ? Og hva vil det si?

Apple Carplay forutsetter at du har tilvalget «smartphone integration» (eller var det interface?) og er uavhengig av datasim.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Sandra87

Sitat fra: storeulv på tirsdag 25. august 2020, klokken 20:50
Sitat fra: Sandra87 på tirsdag 25. august 2020, klokken 20:28
Ok takk for svar. Da skal jeg se om jeg får prøvd det etterpå.

Men Apple CAR play. Er det også en ting som vil komme når jeg har sim ? Og hva vil det si?

Apple Carplay forutsetter at du har tilvalget «smartphone integration» (eller var det interface?) og er uavhengig av datasim.


Det har jeg. Men hva er greia med CAR play? At man «speiler» Tlf? 

daktari

Ja, telefon låses og du får en del apper fra telefon på skjermen. Ekstra store knapper. Beste er spotify der du kan velge spillelister på en større skjerm, men du får ikke søkt.
Så mister man visning av navi og må bruke app fra tlf istedet. Jeg er ambivalent.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

storeulv

...og så får du muligheten til å bruke Siri. Nytt av i år(?) er at Siri også kan brukes mot Spotify. Da har man sånn sett en begrenset søkefunksjon.

I min eGolf bruker jeg Siri/Carplay mye til å lytte og svare på meldinger når jeg er på farten.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA