Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Anbefales i-Pace?

Startet av Topsy, mandag 24. august 2020, klokken 00:04

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Skulle vært interessant å se hvor mange som har fått hevet kjøpet av i-pace, e-tron, tesla osv. Jeg er ihvertfall overkvalifisert.

Ingeniøren

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 28. august 2020, klokken 14:42
Skulle vært interessant å se hvor mange som har fått hevet kjøpet av i-pace, e-tron, tesla osv. Jeg er ihvertfall overkvalifisert.

Du må snakke pent om og med bilen din - det hjelper. I følge de synske har og biler sjel. Jeg liker min, og slår gjerne av en god prat  og får dermed en problemfri bil tilbake  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Counterpointer

Jeg har aldri sagt et ord til min bil og den har vært helt eksemplarisk i over ett og halvt år.

Hvilket språk snakker du til en engels bil, konstruert av tyskere og bygd i Østerrike ?

RJK

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. august 2020, klokken 21:02
Jeg har aldri sagt et ord til min bil og den har vært helt eksemplarisk i over ett og halvt år.

Hvilket språk snakker du til en engels bil, konstruert av tyskere og bygd i Østerrike ?

Du må vel snakke himmelsk pent til en engels bil. ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

Sitat fra: RJK på lørdag 29. august 2020, klokken 21:52
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. august 2020, klokken 21:02
Jeg har aldri sagt et ord til min bil og den har vært helt eksemplarisk i over ett og halvt år.

Hvilket språk snakker du til en engels bil, konstruert av tyskere og bygd i Østerrike ?

Du må vel snakke himmelsk pent til en engels bil. ;)
k     

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. august 2020, klokken 22:29
Sitat fra: RJK på lørdag 29. august 2020, klokken 21:52
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. august 2020, klokken 21:02
Jeg har aldri sagt et ord til min bil og den har vært helt eksemplarisk i over ett og halvt år.

Hvilket språk snakker du til en engels bil, konstruert av tyskere og bygd i Østerrike ?

Du må vel snakke himmelsk pent til en engels bil. ;)
k     

Stiff upper lip er vel codexen...
Oxford-English ikledd tweed og med døde fasaner i blikket.

RJK

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 29. august 2020, klokken 23:09
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. august 2020, klokken 22:29
Sitat fra: RJK på lørdag 29. august 2020, klokken 21:52
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. august 2020, klokken 21:02
Jeg har aldri sagt et ord til min bil og den har vært helt eksemplarisk i over ett og halvt år.

Hvilket språk snakker du til en engels bil, konstruert av tyskere og bygd i Østerrike ?

Du må vel snakke himmelsk pent til en engels bil. ;)
k     

Stiff upper lip er vel codexen...
Oxford-English ikledd tweed og med døde fasaner i blikket.

Du overspå at det manglet en k der? Engels vs engelsk...

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

Sitat fra: RJK på lørdag 29. august 2020, klokken 23:14
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 29. august 2020, klokken 23:09
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. august 2020, klokken 22:29
Sitat fra: RJK på lørdag 29. august 2020, klokken 21:52
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. august 2020, klokken 21:02
Jeg har aldri sagt et ord til min bil og den har vært helt eksemplarisk i over ett og halvt år.

Hvilket språk snakker du til en engels bil, konstruert av tyskere og bygd i Østerrike ?

Du må vel snakke himmelsk pent til en engels bil. ;)
k     

Stiff upper lip er vel codexen...
Oxford-English ikledd tweed og med døde fasaner i blikket.

Du overspå at det manglet en k der? Engels vs engelsk...

;)
Han skjønte intensjonen

Ingeniøren

Sitat fra: knut.aulie på søndag 30. august 2020, klokken 00:04
Sitat fra: RJK på lørdag 29. august 2020, klokken 23:14
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 29. august 2020, klokken 23:09
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. august 2020, klokken 22:29
Sitat fra: RJK på lørdag 29. august 2020, klokken 21:52
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. august 2020, klokken 21:02
Jeg har aldri sagt et ord til min bil og den har vært helt eksemplarisk i over ett og halvt år.

Hvilket språk snakker du til en engels bil, konstruert av tyskere og bygd i Østerrike ?

Du må vel snakke himmelsk pent til en engels bil. ;)
k     

Stiff upper lip er vel codexen...
Oxford-English ikledd tweed og med døde fasaner i blikket.

Du overspå at det manglet en k der? Engels vs engelsk...

;)
Han skjønte intensjonen

Du snakker ikke fysisk - tanken holder, litt som for en hund....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

geear

Sitat fra: Chimp på onsdag 26. august 2020, klokken 18:46
12v problemer gjelder dessverre alle elbiler, ikke bare i pace.
Hva slags grunnlag har du for å si dette?

Vi har hatt elbiler fra tre forskjellige merker over flere år, og aldri hatt problemer med 12V.

Det siste året jeg hatt 12V-trøbbel både med gravemaskin (diesel), barnesnøscooter (bensin) og kosebil (bensin). Hadde også 12V-trøbbel på X5en vi hadde før Model X-en. Kan jeg bruke det som statistisk grunnlag for å konkludere at alle fossile kjøretøyer har problemer med 12V?

Tellus

Tror ikke han mente at alle biler hadde det, men at det finnes problemer med alle biltyper. Jeg har forøvrig aldri har 12 v problem med min bil, men det er selvfølgelig ikke til hinder for at andre kan a hatt det. På min gamle leaf var det viktig å ikke la ladekabelen så i over tid. Ladealgoritmen som styrte 12 v lading ville ikke lade 12v batteriet tilstrekkelig med kabelen i. Kanskje er det noe tilsvarende for i-pace.

z4rd

Til dere som har erfaring med i-Pace og Jaguar.

Kan dere anbefale i-Pace til noen som bor i nærheten av Hamar mht avstand/nærhet til verksted osv? Tenker da at det er litt knotete å måtte dra inn til verksted for småting også. Spør for noen andre.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Ingeniøren

I-pace er rimelig feilfri så du trenger ikke reise for å fikse ting stadig vekk. Selv ble jeg kalt inn 2 ganger ila et drøyt år for en å få skiftet kabel til panserlås, ikke fordi trengtes men fordi fabrikken sa det skulle gjøres. Da åpnet de og for SOTA på bilen (Software Over The Air) for infotainment. Andre gang ble jeg kalt inn for å oppdatere programvare slik at bilen kan oppdateres mer dyptgripende vha SOTA som Tesla.

Ingen besøk for at jeg strengt tatt måtte få fikset noe. Det er forhandler i Oslo og det er vel overkommelig ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

turfsurf

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 25. august 2020, klokken 14:18
Hva er rekkevidden når du kjører konstant i 210 km/t eller mer? Ser TB har videoer der han bruker nærmere 600wh/km i denne farten.
Man trenger jo ikke kjøre kontinuerlig over 200km/t for å se en verdi av det. De gangene jeg har kjørt på motorvei i Tyskland har jeg mange ganger vært over 200 (var mye på jobbreise i sydtyskland en periode).
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RayBomb

Jaguar har store problemer med 12v styringen i bilen. Jeg har fått hentet bilen min av viking MANGE ganger, og alle sjåførene sier at de frakter mange I-Pacer og de fleste av disser er pga 12V er død....
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA