Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skjev slitasje på forhjulene

Startet av storeulv, søndag 23. august 2020, klokken 19:24

« forrige - neste »

storeulv

Jeg ser at sommerdekkene på min '17-modell er merkbart mer slitt på innsiden av slitebanen enn på utsiden. Er dette noe andre har erfart også?
Er det så enkelt som å justere forstillingen, eller kan det være en mer alvorlig feil?
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

J@x

Det hadde jeg også på min 17-modell, fikk justert hjulstillingen når den var gått rundt 50.000km, rundt 1,5 år siden. Kjøpte nye dekk da, og ser det ikke enda i alle fall... men det gjaldt bare sommerdekka, de ble slitt helt til kordellene, mens på vinterdekka er der ikke antydning, 2 av de har vært på siden bilen var ny, og bilen er nå kjørt 80.000km
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

storeulv

Fikk du justert forstillingen på garanti/reklamasjon eller er det sånt som man må regne med?
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Peacock

Ser ut til og være feil hjulstilling fra fabrikk, jeg hadde det samme på min 2017 300km bygd på den nye fabrikken. Oppdaget det tidlig, men ikke tidlig nok. Møller opererer med 10000 km grense for garanti på hjulstilling. Jeg ba dem om og ikke gjøre noe hvis det ikke var garanti. mottaker hadde ikke informert meg om 10k grense. Fikk full regning, som de halverte etter innsigelser fra meg. Bilen sluttet helt og slite dekk etter dette
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017
ID.4 first April/2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA