Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Daniel_0007

Sitat fra: Rocklobster på fredag 16. april 2021, klokken 09:27
Ser ut som det kommer biler i mai. I mitt hode er nå dette det suverent beste bilkjøpet under 500k.
Spennende å se Finn prisene. Litt kjipt for de som akkurat har kjøpt og finner ut at de egentlig har lyst på en model Y neste år. Og det ligger ganske i kortene at LR også akl ned nesten like mye, så hvem vil kjøpe den nå?

Tviler på LR kommer til å gå ned noe særlig med det første, er 9000 dollar forskjell på sr og lr i usa som nå er ganske likt i Norge.
Går lr prisen ned så tipper jeg det blir 10 000.
Men kan hende prisen går mer ned neste år når y leveransen pågår for fullt.
Syns synd på de som selger sr+ på finn nå, de må kuttes ihvertfall 50 000, ser billigste er på 369 nå, må nok trolig ned mot 300
Model 3 2019 LR Rwd

Kires

2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

carlings

Ja det er faktisk bedre harmoni mellom SR+ og LR nå, utifra hvordan Tesla priser i USA.

Mellom 3 og Y er en annen historie. Y LR virker rett og slett altfor dyr, men tipper det er poenget så folk skyves over på 3 frem til bilen kan leveres.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lapskaus

Ja, har vert sugen på å selge min SR+ og kjøpe LR isteden, men dette prisraset  stikker nok kjepper i hjula for den planen. En ny koster nå ca det samme som det jeg hadde sett som en bra pris for min 1,5 år gamle bil.
Hvis de setter ned LR litt også hadde det hjulpet mye.

Tjafsaren

Litt kjip beskjed.. en uke etter at vi valgte å kjøpe en brukt Ioniq rett og slett pga prisen på standard range.. :'(

123kris

2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Kires

Sitat fra: 123kris på fredag 16. april 2021, klokken 10:20
Sitat fra: Kires på fredag 16. april 2021, klokken 09:45
Fikk bekreftet at det er "vanlig" batteri: Li-Ion

Er dette batteriet som har vist seg dårlig i kulda?

Nei det er samme som de andre modellene har. LFP er batteriet som er dårlig i kulda
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Rocklobster

Sitat fra: Kires på fredag 16. april 2021, klokken 10:24
Sitat fra: 123kris på fredag 16. april 2021, klokken 10:20
Sitat fra: Kires på fredag 16. april 2021, klokken 09:45
Fikk bekreftet at det er "vanlig" batteri: Li-Ion

Er dette batteriet som har vist seg dårlig i kulda?

Nei det er samme som de andre modellene har. LFP er batteriet som er dårlig i kulda

For oss med gammel SR+ er det trolig en oppgradering uansett med varmepumpe. Mister 40% rekkevidde på kalde dager om vinteren.

Wisd0m

Sitat fra: Lapskaus på fredag 16. april 2021, klokken 09:53
Ja, har vert sugen på å selge min SR+ og kjøpe LR isteden, men dette prisraset  stikker nok kjepper i hjula for den planen. En ny koster nå ca det samme som det jeg hadde sett som en bra pris for min 1,5 år gamle bil.
Hvis de setter ned LR litt også hadde det hjulpet mye.
Jeg også. Det har vært en åpenbar overprising av SR+ i Norge lenge. I USA har det vært 20 prosent mellom SR+ og LR, mens i Norge har det vært bare 10 prosent. Jeg hadde innbytteestimat som utgikk i helga. Synes ikke det var så veldig bra, men nå ble jo saken en annen. Kommer nok til å beholde bilen. En 2019 SR+ er vel nå neppe verd mer enn 300 000 kroner. Billigere og bedre elbil får man ikke.

turfsurf

Sitat fra: Tjafsaren på fredag 16. april 2021, klokken 10:12
Litt kjip beskjed.. en uke etter at vi valgte å kjøpe en brukt Ioniq rett og slett pga prisen på standard range.. :'(
Kan vel prøve å selge Ioniqen igjen vel?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tjafsaren

Sitat fra: turfsurf på fredag 16. april 2021, klokken 11:33
Sitat fra: Tjafsaren på fredag 16. april 2021, klokken 10:12
Litt kjip beskjed.. en uke etter at vi valgte å kjøpe en brukt Ioniq rett og slett pga prisen på standard range.. :'(
Kan vel prøve å selge Ioniqen igjen vel?

Huff.. joda.. men så er det heller det at man ønsker Tesla som er største pådriver. Eneste jeg vinner er egentlig: nyere bil og mer gadgets,, litt mer plass, bedre lys på fjern/nær, raskere, takboks og hengerfeste + bedre stereo. Taper: 180' mer i lån, mindre garanti for en som kjører 50' i året, mye dyrere dekk(kan kanskje utjevnes med servicekostnader på Ioniq), og dyrere forsikring. Samt 5 år uten garanti på teslaen med billån over 8 i stedet for 5 på Ioniq.

Samboer sa «glem Tesla.. :o».. hjertet sier: selg Ioniq, økonomen og småbarnspappa sier: behold :'(


JorEl

Sitat fra: Wisd0m på fredag 16. april 2021, klokken 13:30
Lever bare en gang  ;)
Wisdom :+1:

TM3sr+ imponerte meg med to gode høytalere i dørene. God lyd for en rimelig penge. Bilen var også veldig kjekk å kjøre,spesielt i svingene, når jeg prøvde den noen timer. (Har S)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

daktari

Sitat fra: Kires på fredag 16. april 2021, klokken 07:28
Da har de satt ned prisen på SR+ til 349k :o Noen som vet om dette er kinesisk utgave med LFP batteri?
364k med leveringsgebyr og vrakpant. Fortsatt bra pris.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: Wisd0m på fredag 16. april 2021, klokken 11:14
En 2019 SR+ er vel nå neppe verd mer enn 300 000 kroner. Billigere og bedre elbil får man ikke.
Hvis man kan få en 2 år nyere bil til 65k mere så er det rimelig dumt å gå for en brukt. Spesielt hvis rimelig finansiering er involvert.

En to år gammel bil har da to sett med slitte dekk (15-20k), lavere restverdi ved salg, kortere gjenværende garantitid, tidligere oppkommene EU kontroll og servicebehov. I tillegg har den nye bilen en del forbedringer. Jeg ville aldri gitt mere enn 25% under nypris for en to år gammel bil.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA