Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

kodax

Det er jo ikke gratis å sende en bil til Norge, det koster mer å lønne menneskene hos Tesla Norge enn i USA som gjør en jobb ifm salget, og det kan godt hende det er flere utgifter, så det at bilene koster mer i Norge er jo helt naturlig.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

SitatDet er jo ikke gratis å sende en bil til Norge

Man betaler vel ca. kr 11.000,- i leveringsomkostninger.

Can you avoid paying the Tesla delivery fee? All new purchasers of Tesla vehicles will be charged a delivery fee. This is the fee associated with transporting the vehicle from the factory to your delivery location.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Steffinho

Sitat fra: tornaldo på onsdag 20. januar 2021, klokken 19:39
Tesladollar for Model 3 koster nå 10.5 kr. Dollar koster 8.5 kr. Hvis vi hadde samme pris som i USA, ville den kostet ca 325000 kr. Alt for billig. Så i praksis er det vel slik at de tar seg såpass god avanse her, at vi sponser bilene til amerikanerne.
Det er jo mulig at Norge subsidierer noe av prisnedgangen som skjer i Europa nå. Priskuttet gjør så SR+ blir meget konkurransedyktig i Frankrike og Tyskland bla fordi prisen på bilen går under ei grense så de kvalifiserer for ekstra støtte fra staten der.

Norge fikk jo et pent priskutt i Q4 sammen med en rentekampanje. Så kan være Norge må vente litt på en ny prisjustering evt.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

kodax

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 20. januar 2021, klokken 19:59
SitatDet er jo ikke gratis å sende en bil til Norge

Man betaler vel ca. kr 11.000,- i leveringsomkostninger.

Can you avoid paying the Tesla delivery fee? All new purchasers of Tesla vehicles will be charged a delivery fee. This is the fee associated with transporting the vehicle from the factory to your delivery location.
Det er vel omtrent det samme som de betaler i USA?
I tillegg til det og lønn, kommer leie av lokaler til butikker og SC, og sikkert flere ting. Jeg mener ikke hele forskjellen i pris forsvares av disse utgiftene, men å forvente at bilene framover skal koste det samme som i USA tror jeg man kan glemme.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

hemi

diffen på 6 siffer er for å dekke inn den unike high end leveringsprosessen av bilen. Og kvalitetsikring av lakk, dører og ymse vanlige feil de i usa har som vi ikke har.. ohh wait.

keepitsimple

Sitat fra: kodax på onsdag 20. januar 2021, klokken 23:01
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 20. januar 2021, klokken 19:59
SitatDet er jo ikke gratis å sende en bil til Norge

Man betaler vel ca. kr 11.000,- i leveringsomkostninger.

Can you avoid paying the Tesla delivery fee? All new purchasers of Tesla vehicles will be charged a delivery fee. This is the fee associated with transporting the vehicle from the factory to your delivery location.
Det er vel omtrent det samme som de betaler i USA?
I tillegg til det og lønn, kommer leie av lokaler til butikker og SC, og sikkert flere ting. Jeg mener ikke hele forskjellen i pris forsvares av disse utgiftene, men å forvente at bilene framover skal koste det samme som i USA tror jeg man kan glemme.
Helt enig i dette. En annen ting kan også være at servicesenter/salgsapparat er sprengt i Norge akkurat nå. Da er det jo veldig greit å justere ned etterspørsel midlertidig med litt høye priser.
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

thorerik

Nå har tesla begynt å redusere prisene, foreløpig i tyskland i følge electrek.

Da er det vel bare  spørsmål om tid før den blir satt ned 30-40 000,- her også.

knegg

Sitat fra: thorerik på torsdag 21. januar 2021, klokken 10:32
Nå har tesla begynt å redusere prisene, foreløpig i tyskland i følge electrek.

Da er det vel bare  spørsmål om tid før den blir satt ned 30-40 000,- her også.

Snakker vi Long Range til rundt 410.000 så har du et røverkjøp. Og strengt talt enda bedre verdi på performance.
2020 Model 3

Dieselgubben

Sitat fra: thorerik på torsdag 21. januar 2021, klokken 10:32
Nå har tesla begynt å redusere prisene, foreløpig i tyskland i følge electrek.

Da er det vel bare  spørsmål om tid før den blir satt ned 30-40 000,- her også.

Det er vel tvilsomt at de setter ned i Norge. Norge er jo vesentlig billigere enn Tyskland også etter at de satt ned prisene.

hemi


Stikkkontakt

Ca 372.000 kr. Men SR+ er fryktelig mye billigere enn LR som koster ca 457.000 kr. Men mulig det er noe toll. Prisene på den tyske hjemmesiden er fratrukket 3000 euroi sponsing og inkludert 19% moms.

ProsjektX

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 21. januar 2021, klokken 12:05
Ca 372.000 kr. Men SR+ er fryktelig mye billigere enn LR som koster ca 457.000 kr. Men mulig det er noe toll. Prisene på den tyske hjemmesiden er fratrukket 3000 euroi sponsing og inkludert 19% moms.
Model 3 går vel rett til markedet, uten montasje i EU, så da er det 10% importtoll til EU i tyske priser, som du må trekke fra for norske priser.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Contango

Det har pleid å være sånn at leasing-, og firmabiler har vært de aktuelle som bruktimport her. De er uten mva i Tyskland. Det har vel hittil vært slik at bruktimport av Tesla ikke har vært spesielt attraktivt? Men det må vel endre seg nå?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA