Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

hemi

tipper Y  med krok blir en vinner fremover. og de som lager en elstasjonsvogn med krok.

lars667

Klart det. For meg er den noe utafor prisgrensa. Har tøyd strikken ganske bra for å få TM3. Blir spennende å se hvilken pris den havner på.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

emmern

Sitat fra: lightscribe på fredag 08. januar 2021, klokken 09:06
Sitat fra: emmern på fredag 08. januar 2021, klokken 02:11
nordmenn og våres fiksering på hengerfeste. det er mer her i livet enn hengerfester...

Så disse igår og hadde samme tanke:

Bitteliten Smart med hengerfeste
https://www.finn.no/199560904

Grøm 911 GT2 med bur og hengerfeste
https://www.finn.no/195678686

Denne 911 er også litt morsom:
https://www.finn.no/202405437

  :laugh: :laugh: :laugh:
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

RJK

Sitat fra: lightscribe på fredag 08. januar 2021, klokken 09:06
Sitat fra: emmern på fredag 08. januar 2021, klokken 02:11
nordmenn og våres fiksering på hengerfeste. det er mer her i livet enn hengerfester...

Så disse igår og hadde samme tanke:

Bitteliten Smart med hengerfeste
https://www.finn.no/199560904

Grøm 911 GT2 med bur og hengerfeste
https://www.finn.no/195678686

Denne 911 er også litt morsom:
https://www.finn.no/202405437


Ja, skrekk og gru om noen skulle finne på å forvente at en bil er praktisk i bruk og fyller egne behov, inkludert gode ytelser. Tenk hvordan verden hadde blitt om dette fikk fotfeste.


Man kunne jo risikere å bli så fornøyd med bilen at det var den eneste man eide, og som i tillegg passer til antall parkeringsplasser man har tilgjengelig der man bor.


EDIT: Funfact, Ser ikke ut som de Porschene har tilhengerfeste, men det er nevnt i standardteksten til selger at det er ekstrautsyr man kan forespørre... Altså, om det kan leveres til akkurat de, er en annen sak. Den ene hadde to sentralt plasserte enderør som vel gjør det umulig.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

Sitat fra: RJK på fredag 08. januar 2021, klokken 15:59
EDIT: Funfact, Ser ikke ut som de Porschene har tilhengerfeste, men det er nevnt i standardteksten til selger at det er ekstrautsyr man kan forespørre... Altså, om det kan leveres til akkurat de, er en annen sak. Den ene hadde to sentralt plasserte enderør som vel gjør det umulig.
Så det samme. Dette er villedende i forhold til annonsene det er linket til.

Har dog sett norsk Panamera med hengerfeste på bilen og tilhenger, har også sett tysk 911 med hengerfeste. Er vistnok en greie for de som driver med banekjøring, siden det ikke er plass til banehjul inni bilen.
Tviler på om du møter noen av disse på fyllinga med søppel eller på tur med campingvogn.

hemi

Jeg har kjørt masse henger med porsche panamera (også søppel) og cayenne, bmw m5 etc. henger er gull. Nordmenn generelt er veldig glad i henger. For tiden cayenne igjen og stortrives. Men venter i spenning på hvem som lager først elsuv som kan trekke  skikkelig henger.

Tradisjonelt sett tar jo selv en uberkip opel corsa  mer henger enn model 3 feks av hengervekt, sykt men sant.

911 med hengerfeste er ofte for mer ekstreme banehjul som counterpointer sier, også ofte observert på takstativ.


RJK

Sitat fra: Counterpointer på fredag 08. januar 2021, klokken 19:39
Sitat fra: RJK på fredag 08. januar 2021, klokken 15:59
EDIT: Funfact, Ser ikke ut som de Porschene har tilhengerfeste, men det er nevnt i standardteksten til selger at det er ekstrautsyr man kan forespørre... Altså, om det kan leveres til akkurat de, er en annen sak. Den ene hadde to sentralt plasserte enderør som vel gjør det umulig.
Så det samme. Dette er villedende i forhold til annonsene det er linket til.

Har dog sett norsk Panamera med hengerfeste på bilen og tilhenger, har også sett tysk 911 med hengerfeste. Er vistnok en greie for de som driver med banekjøring, siden det ikke er plass til banehjul inni bilen.
Tviler på om du møter noen av disse på fyllinga med søppel eller på tur med campingvogn.


Tenkte mer på at det var bomskudd å sitte og flire av Porscher med hengerfeste, når de det vises til, IKKE har dette.


Jeg ser det som greit at slike biler, om de kan støtte det, har mulighet for innfeltbar krok. Grufullt å kjøre med fast krok som alltid er ute, og kjøpergruppen har definitivt råd til innfellbar krok.


Så kan den vippes ut når man velger å ta bilen på tur til hytta eller kysten med hva man enn ønsker å ha med seg. Om det er en liten teardrop camper, en henger med en liten speedbåt eller vannscooter, så må det være opp til eier å velge om man vil ha dette på grombilen...


Men jeg kan ikke fri meg fra å tenke at en TM3P er "poser" som de nevnte Porschene, men er nok mer en "sleeper". Ser ut som en TM3, for alt annet enn kjennere.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Ferry

Sitat fra: emmern på fredag 08. januar 2021, klokken 02:11
nordmenn og våres fiksering på hengerfeste. det er mer her i livet enn hengerfester...

Egentlig enig. Har ikke villet ha hengerfeste før på andre biler. Og uansett ikke mulig på i3 som jeg har kjørt de siste åra. Men så som jeg står ovenfor valget, så vil jeg ikke kjøpe uten. Om ikke annet for å få med en sykkel eller to. Tenker det gjør seg den dagen bilen skal selges. Man treffer et bredere marked. Så kanskje er kostnaden null til syvende og sist. Om bilen blir mer lettsolgt. Litt vanskelig å tallsette. Noen bryr seg ikke, og for andre er det et must.

Handyman

Sitat fra: emmern på fredag 08. januar 2021, klokken 02:11
nordmenn og våres fiksering på hengerfeste. det er mer her i livet enn hengerfester...
For mange er HF minst like ofte i bruk som baksetet i bilen.
Når du står der med en henger men uten krok så er det ikke så mye som er "viktigere i livet" ;)
Litt som som når du kun har bil med 2 seter og hele familien skal på tur. Du kommer ikke langt, og det blir dårlig stemning.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

gjest12345

kjører tesla fortsatt rentekampanje? Og er det slik at man må få utlevert bil før kampanjen går ut for at det skal være gyldig?

knegg

Vi endte opp med Model 3 mye på grunn av hengerfeste. Etter å ha pusset opp hus så er det helt vanvittig hvor mye hengerkjøring det ble. 1000kg er kanskje ikke nok til å trekke grus, men du verden så mye man kan trekke av ting og tang.
2020 Model 3

turfsurf

Sitat fra: hemi på fredag 08. januar 2021, klokken 20:06
Men venter i spenning på hvem som lager først elsuv som kan trekke  skikkelig henger.
Rivian, Bollinger og Tesla CT er vel de mest nærliggende kandidatene der. Men må vel bli USA import i så fall.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

alagerqv

Ser jo på NRK at Porsche og campingvogn er en super kombinasjon, også på bane, så ingen grunn til å tro at en Model 3 ikke gjør samme nytten

MooCow

Sitat fra: Ferry på fredag 08. januar 2021, klokken 00:31
Sitat fra: Bmwi3 på torsdag 07. januar 2021, klokken 20:37
Da kjøper du Tm3P, da får du alt.

Den er dårligere på hengerfeste, bakkeklaring og hjul. Så nei takk. Skulle gjerne hatt MER bakkeklaring, ikke mindre. Vurderer XC40 også, men Tesla er suveren på lading og rekkevidde. Av hjul vil jeg ha mest mulig gummi, og minst mulig felg.

Er litt i same båt, skulle hatt meir bakkeklaring, så hadde han komme med justerbar luftfjøring, samt hengarfeste hadde det nok vorte kjøp av performance no når model 3 mest sannsynleg snart kjem med varme i rattet og. Kunne jo vurdert Y, men fristar ikkje på grunn av endå styggare utsjånad, dyrare, og treigare :)

jkirkebo

Sitat fra: alagerqv på lørdag 09. januar 2021, klokken 11:55
Ser jo på NRK at Porsche og campingvogn er en super kombinasjon, også på bane, så ingen grunn til å tro at en Model 3 ikke gjør samme nytten

For lav hengervekt. Vi går med planer om å kjøpe en liten kjørevogn for to personer nå, men selv en Adria Action 391 LH (som er den vi har siktet oss inn på) har jo tillatt totalvekt på 1300kg. Skal man ned i 1000kg blir det rimelig stusselige greier...

Heldigvis har vi en X75D å trekke den med. Vår Model 3 har ikke hengerfeste engang.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA