Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

lars667

Interessant. Er den ytterste linsa alltid med, om det er fjern eller nærlys?
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

thebadger

Sitat fra: lars667 på onsdag 23. desember 2020, klokken 13:20
Interessant. Er den ytterste linsa alltid med, om det er fjern eller nærlys?
Hvis du skriver ned instruksjoner så kan jeg teste alt du lurer på, dokumentere med bilde/video.
Gjelder forsåvidt alle som eventuelt leser dette.

Bmwi3

Sitat fra: lars667 på onsdag 23. desember 2020, klokken 13:20
Interessant. Er den ytterste linsa alltid med, om det er fjern eller nærlys?

Denne videoen viser tydelig hvordan lysbildet er på de nye lyktene... https://www.youtube.com/watch?v=jpB5I-RH-Hc
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Tore Kjernmoen

Det er irriterende å så vidt ha gått glipp av de nye lyktene...

Min 2021 med gamle lykter ser ut til å løfte nærlyset et hakk når jeg setter på fjernlyset.
2023 Tesla Model Y Long Range, Midnight Cherry Red / Sort
2021 Tesla Model 3 Long Range, Sort / Sort, 3M 1080 Black Rose
99 RR 4.6HSE, 07 RR TDV8, 05 A2 TDi 90, 01 A2 TDi 3L, 04 A6 2.5 TDi

Counterpointer

Fjernlyset på de «gamle» lyktene er ganske gode, langt bedre enn mange konkurenter. Nærlyset lyser ikke bredt nok og har en lyskonsentrasjon litt for kort foran bilen.
Høres ut som nye lykter er litt bedre på bredere lysbilde, det jeg lurer på er om en da har ofret litt på fjernlysets lengde?

Så lenge det ikke er Matrix led eller laser så tror jeg ikke det blir noen voldsom differanse. Har en høye krav til lys så er LEDbar den rimeligste veien dit.

thebadger

Sitat fra: Tore Kjernmoen på onsdag 23. desember 2020, klokken 17:49
Det er irriterende å så vidt ha gått glipp av de nye lyktene...

Min 2021 med gamle lykter ser ut til å løfte nærlyset et hakk når jeg setter på fjernlyset.
2020 modellen har lykter som løfter nærlyset, 2019 har ikke

Contango

Det er nærlysene som er viktigst. Fjernlys kan man bøte på med ledbar. Synes ikke det er nødvendig på vår «gamle» treer selv om både fjern-, og nærlys bare er måtelig gode. For de som er lei seg for å ikke ha fått nye lykter kan jeg trøste med at S lysene er helt håpløse - uansett nær eller fjern. Og svindyre å erstatte er de også.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Motorwatt

Jeg kom fra Passat GTE med Matrix. Til sammenlikning er Model S som å kjøre i mørke med sterke solbriller!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 23. desember 2020, klokken 20:37
Jeg kom fra Passat GTE med Matrix. Til sammenlikning er Model S som å kjøre i mørke med sterke solbriller!
Sånn ville det vært om du kom fra Model 3 til S også. S er ikke noe eksempel på godt lys desverre.

thebadger

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 23. desember 2020, klokken 21:29
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 23. desember 2020, klokken 20:37
Jeg kom fra Passat GTE med Matrix. Til sammenlikning er Model S som å kjøre i mørke med sterke solbriller!
Sånn ville det vært om du kom fra Model 3 til S også. S er ikke noe eksempel på godt lys desverre.
Fortsatt et hestehode foran Ioniq. Det er som å teipe lommelykter på panseret (kan hende de siste to årsmodellene er bedre)


thebadger

Sitat fra: Kenneth Frantzen på torsdag 24. desember 2020, klokken 07:55
Sitat fra: thebadger på onsdag 23. desember 2020, klokken 19:03
2020 modellen har lykter som løfter nærlyset, 2019 har ikke
Det har da min 2019 òg.
Ok, da vet jeg ikke hva som går av alle folka som mener det er forskjell.
Kanskje et behov for å fremstille ting som verre enn det er?
Startet vel med at Nyland mente hans lykter ikke gjorde det på sin 2019 P

Kim-

Når han testet tok han ikke fjernlyset konstant på, men brukte blinkefunksjonen hvor han presiserte at det var sikkert derfor
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Claav

Det ser ut til å være 0,25% rente om man kjører tilpasset bestilling med levering i februar?

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA