Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

nivve

Jeg fikk sms fra Tesla i dag som svar på spørsmålet "har min LR med VIN 840xxx de nye lyktene":

Hej! Dem nya lyktorna finns bara på Performance.

/Tesla

Skal ta levering i januar en gang siden de ikke rakk å få den på plass før nyttår. Lovet levering før jul, solgte derfor bilen. Er uten bil i jula. Glad jeg gikk tilbake til Tesla igjen etter å ha besøkt Volvo et år ..  8) Alt bare funker, liksom!

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: hemi på tirsdag 22. desember 2020, klokken 19:20
Det fant de av oss ut som fikk tidlig bil, både på eap/fsd, så prisehugg rett etterpå.

Jeg ser for meg bruktmarked om 1-2 år "ehh nei det ER en 2021 altså, bare mangler 7kwh på batteriet og nye lykter som alle de 2021 regga bilene har...

tesla har ikke lønt seg å early adopte siden 2013, og da primært p.g.a. valutakursen og måten NOK døde på igjennom mange år.

Jepp. Først lyktene, så batteriet,og så utleveringshelvetet som pågår nå.

Kult å få bil laget av restelageret fra clearance sale til fullpris. Drittselskap.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

poskare

Det var da veldig til negativitet her nå.
Du kan kjøpe et annet bilmerke som ikke forbedrer bilen sin fortløpende om du foretrekker det. Både Skoda, Ford m.m kommer med biler med lengre kjørelengde nå.

Jeg har hatt en S75 noen år og har vært kjempefornøyd med den, selv om de nye bilene har forbedret seg underveis. Service har vært topp.
Det er ikke sånn at bilen er rævva bare fordi du ikke får med deg de siste nyeste endringene. De skjer fortløpende i Tesla, sånn har de alltid gjort.
Man sitter jo ikke nå å venter på PS6proplus eller Xbox «nextgen» fordi du vet den kommer garantert snart?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Chris Neumann Ruud

Jeg foretrekker selskaper som er litt mer gjennomsiktige, takk. Problemet med å kjøpe Tesla er at du ikke vet hva du får, og nå har jeg betalt for en bil som er ulik biler som er kjøpt og bestilt og betalt under de samme betingelsene. Er som om man skulle kjøpt "iPhone 13" men det var tilfeldig om du fikk "iPhone 13+" i stedet som ingen har fortalt er et alternativ.
Og det er uredeligheten og usikkerheten som gjør dette til siste gang jeg kjøper ny Tesla, det er helt sikkert. Fin bil, men Drittselskap.
Ps: har hatt Tesla siden 2015 og var med på 85kwh-gate og masse annen stealth degradation av bilen i dens levetid så burde egentlig ha kjent lusa på gangen ..
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Model 3 P

Er glad jeg bestilte Performance oppgraderingen. Nye lykter, største batteriet, senket, 20" Überturbine-felger, akselerasjon nesten på høyde med Taycan turbo (til 1/3 av prisen), performance-bremser og spoiler i karbonfiber. Vil si dette er et røverkjøp :-)
MYP - Venter i spenning
M3P - 2021

hemi

Sitat fra: Model 3 P på tirsdag 22. desember 2020, klokken 20:00
Er glad jeg bestilte Performance oppgraderingen. Nye lykter, største batteriet, senket, 20" Überturbine-felger, akselerasjon nesten på høyde med Taycan turbo (til 1/3 av prisen), performance-bremser og spoiler i karbonfiber. Vil si dette er et røverkjøp :-)

Du glemte det viktigste, track mode med forskjellige profiler!

Model 3 P

Sitat fra: hemi på tirsdag 22. desember 2020, klokken 20:09
Sitat fra: Model 3 P på tirsdag 22. desember 2020, klokken 20:00
Er glad jeg bestilte Performance oppgraderingen. Nye lykter, største batteriet, senket, 20" Überturbine-felger, akselerasjon nesten på høyde med Taycan turbo (til 1/3 av prisen), performance-bremser og spoiler i karbonfiber. Vil si dette er et røverkjøp :-)

Du glemte det viktigste, track mode med forskjellige profiler!

Vet ikke om det er viktigst for meg, men helt klart kjekt å ha :) Tenkte meg en tur til Nürburgring på sen sommeren hvis Corona situasjonen er under kontroll.
MYP - Venter i spenning
M3P - 2021

Toonster

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 22. desember 2020, klokken 19:55
Jeg foretrekker selskaper som er litt mer gjennomsiktige, takk. Problemet med å kjøpe Tesla er at du ikke vet hva du får, og nå har jeg betalt for en bil som er ulik biler som er kjøpt og bestilt og betalt under de samme betingelsene. Er som om man skulle kjøpt "iPhone 13" men det var tilfeldig om du fikk "iPhone 13+" i stedet som ingen har fortalt er et alternativ.
Og det er uredeligheten og usikkerheten som gjør dette til siste gang jeg kjøper ny Tesla, det er helt sikkert. Fin bil, men Drittselskap.
Ps: har hatt Tesla siden 2015 og var med på 85kwh-gate og masse annen stealth degradation av bilen i dens levetid så burde egentlig ha kjent lusa på gangen ..

Kan skjønne hva du mener. Jeg var på den heldige siden i 2016 og fikk Facelift på min Model S uten å ha en anelse om det når jeg bestilte ca 6 mnd før levering - Da er det fantastisk.

Denne gangen venter jeg på en LR, så får vi se på hvilken side av gjerdet jeg faller ned på når jeg skal ta levering i romjula. (det blir neppe så stor nedside, som jeg hadde oppside i 2016)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

hemi

Sitat fra: Model 3 P på tirsdag 22. desember 2020, klokken 20:19
Sitat fra: hemi på tirsdag 22. desember 2020, klokken 20:09
Sitat fra: Model 3 P på tirsdag 22. desember 2020, klokken 20:00
Er glad jeg bestilte Performance oppgraderingen. Nye lykter, største batteriet, senket, 20" Überturbine-felger, akselerasjon nesten på høyde med Taycan turbo (til 1/3 av prisen), performance-bremser og spoiler i karbonfiber. Vil si dette er et røverkjøp :-)

Du glemte det viktigste, track mode med forskjellige profiler!

Vet ikke om det er viktigst for meg, men helt klart kjekt å ha :) Tenkte meg en tur til Nürburgring på sen sommeren hvis Corona situasjonen er under kontroll.

Gi meg tilbakemelding når du har fått lekt litt i vinter med den og si du ikke mener det samme da :D

2020 er første året på nesten 20 år jeg ikke har kjørt på nürburgring... :( har ny bil med 700hk som vil luftes der... :D :D

DagfinnN

Sitat fra: poskare på tirsdag 22. desember 2020, klokken 19:46
Det var da veldig til negativitet her nå.
Du kan kjøpe et annet bilmerke som ikke forbedrer bilen sin fortløpende om du foretrekker det. Både Skoda, Ford m.m kommer med biler med lengre kjørelengde nå.

Jeg har hatt en S75 noen år og har vært kjempefornøyd med den, selv om de nye bilene har forbedret seg underveis. Service har vært topp.
Ja - det er voldsom negativ fokus. Til alle nye eiere som nå gruer seg. Med smil og smidighet går det meste seg til. Jeg har hatt Tesla siden 2015 og så langt jeg kan se blir det ikke noe annet på meg.
Det skyldes flere ting:
Suveren bil å kjøre
Oppdatering som gir meg nye funksjoner
Veldig hyggelig og serviceminded organisasjon.

Det er mange som hauser opp negativitet og tar ut frustrasjonen her. Det er ikke rett sted.
Jeg tviler ikke på at noen har hatt negative opplevelser, men påstår at det ikke står i forhold til reaksjonen.
Eks:
Det var en som slet med å refundert kjøpesummen i fjor nå vedkommende leverte bilen tilbake. Til sammen ca 100 innlegg her. Hadde vedkommende brukt halvparten av tiden til problemløsning i stedet vil jeg tror at det var mye bedre anvendt tid.
Is i magan, smil og tålmodighet hjelper veldig på livet både med og uten Tesla.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Chris Neumann Ruud

Tja, lar seg vel ikke "løse"det at Tesla selger en bil som heter 2021 model 3 og en annen bil som heter 2021 model 3 l samme pris, men det er et lotteri hva bilen faktisk består av, effekv rekkevide, ladehastighet, lykter osv. Hvem vet hva mer gammal drit fra skrothaugen som er inni her? problemet er tillit, hadde trodd ajrslapp dette igen, at de hadde lært, men fool me twice og alt det der. Som sagt, siste tesla jeg kjøper
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

heiho

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 22. desember 2020, klokken 21:23
Tja, lar seg vel ikke "løse"det at Tesla selger en bil som heter 2021 model 3 og en annen bil som heter 2021 model 3 l samme pris, men det er et lotteri hva bilen faktisk består av, effekv rekkevide, ladehastighet, lykter osv. Hvem vet hva mer gammal drit fra skrothaugen som er inni her? problemet er tillit, hadde trodd ajrslapp dette igen, at de hadde lært, men fool me twice og alt det der. Som sagt, siste tesla jeg kjøper

Men hvorfor i alle dager tok du levering på bilen din da? Du kunne også endret til en P og fått alt det nyeste?

Kim-

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 22. desember 2020, klokken 21:23
Tja, lar seg vel ikke "løse"det at Tesla selger en bil som heter 2021 model 3 og en annen bil som heter 2021 model 3 l samme pris, men det er et lotteri hva bilen faktisk består av, effekv rekkevide, ladehastighet, lykter osv. Hvem vet hva mer gammal drit fra skrothaugen som er inni her? problemet er tillit, hadde trodd ajrslapp dette igen, at de hadde lært, men fool me twice og alt det der. Som sagt, siste tesla jeg kjøper
Du kjøpte jo det du viste på daværende tidspunkt så eventuelt det som er ekstra er bonus.. tror ikke det er masse gammal drit fra skrothaugen inni bilen, pust med magen :)
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

hemi

Tesla ER smarte, lenger rekkevidde og nytt batteri /lykter er ikke nevnt, så alle har fått levert, som avtalt/bestilt
Så er noen heldige mot slutten av året som har fått 2021 modellen allerede nå

Tesla har vel ikke omtalt dette som 2021 noe sted heller?

Dette er jo 10'e gangen? ish de gjør litt lol ting

Hvordan tror dere de som fikk dyr bil i feb 2019 uten FSD, men betalt FSD pris føler det?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA