Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

alagerqv


Motorwatt

Flere som har klagd på VC i det siste. Husk at den er avhengig av forholdsvis god mobildekning.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Kjørte midt i Bergen så burde ikke vært et problem med dekningen hvertfall. Sendes hele lydfilen til en server for å tolke hva man har sagt?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ladov

Sitat fra: Kim- på søndag 20. desember 2020, klokken 11:42
Tar det noe tid før den skjønner hva man sier? Den skjønner ingenting hos meg, meldinger jeg svarer på med stemmestyring blir helt feil
Litt variabelt..

Jeg fikk min bil i mars-19 og den første tiden var stemmestyring bare tilgjengelig på engelsk. Problemet var at min engelsk ikke var Tesla-sertifisert så bilen skjønte under 5% av kommandoene mine. Da den kom med norsk stemmestyring ble det veldig mye bedre og gikk til 80% treffrate med en gang. Dessuten virker det som den blir litt bedre for hver oppdatering.

Stemmestyring ser ut til å være avhengig av nettoppkobling. Er man uten nett skjer det ikke stort, dessuten virker det som bilen av og til mister nett selv der det er god dekning og da skjer det heller ikke all verden. Irriterende nok kommer det ingen feilmelding når dette skjer.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Regen

Vet ikke om denne posten hører hjem i denne tråden, men men

Når man åpner "storage compartment" i bilen så skal det ifølge manualen være en avtagbar skuff/hylle for småting. Denne mangler i min 21 LR. Er det noen andre som har fått med en slik?
TM3 2021 LR hvit

apehest

Sitat fra: Regen på mandag 21. desember 2020, klokken 10:29
Vet ikke om denne posten hører hjem i denne tråden, men men

Når man åpner "storage compartment" i bilen så skal det ifølge manualen være en avtagbar skuff/hylle for småting. Denne mangler i min 21 LR. Er det noen andre som har fått med en slik?

Nope.
Det gjelder nok det gamle interiøret, som er det som er avbildet i manualen.

Kianus

Hentet en Long range i dag med VIN 840xxx
Ser da jammen ut som nye lykter?

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

poskare

Da er det håp! Har 842, men vet det er random allikevel.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Shalashaska

Sitat fra: Kianus på tirsdag 22. desember 2020, klokken 17:40
Hentet en Long range i dag med VIN 840xxx
Ser da jammen ut som nye lykter?
Mon dieu, jeg har 840xxx også.. men med min flaks så får jeg sikkert gamle lykter uansett :P

hemi

Så kanskje spådommen min stemmer? alle 2021 regga tesla har både store batteriet og nye lykter? siden vi ser de allerede i desember

Chris Neumann Ruud

Ta lærdom: ikke stol på Tesla når de kommer med en kampanje, så er det lurt å ikke være lojal, da blir du driti på. ;)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

hemi

Det fant de av oss ut som fikk tidlig bil, både på eap/fsd, så prisehugg rett etterpå.

Jeg ser for meg bruktmarked om 1-2 år "ehh nei det ER en 2021 altså, bare mangler 7kwh på batteriet og nye lykter som alle de 2021 regga bilene har...

tesla har ikke lønt seg å early adopte siden 2013, og da primært p.g.a. valutakursen og måten NOK døde på igjennom mange år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA