Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Contango

Akkurat. Og stresset for å finne manuell knappen er ganske høyt når man kommer durende, porten er åpen, og noen eller noe dyrt er i åpningen.
I tillegg har vi en sving før porten og ser ikke noe før ting er i gang. Men jeg skal moderere meg å si at det fungerer sikkert for de som har en god garasjeløsning med stabile mottakerforhold og port fra etter 1970.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Motorwatt

Da kan denne til 449.- være et bedre alternativ. 4 mm tykk, og batteriet varer i en evighet. 30-50 m. rekkevidde. Universal så den virker på de fleste porter.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Contango

Har den gamle utgaven i treern. Helt OK men med kalde batterier om vinteren virker Homelink bedre.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Haggish

TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Haggish på lørdag 19. desember 2020, klokken 00:48
Kun for de som alltid skal rett inn i garasjen ;)
Enig. Hadde på automatisk men er gått over til manuell homelink. Døra blir stående oppe når den ikke skal (lite problem i praksis), men det som er skummelt er at den lukker noen ganger når den ikke skal (potensielt farlig/skadefare).

Chris Neumann Ruud

Vi hadde på automatisk homelink, og en gang med stress og regn vi stoppa bilen og måtte justere retningen så løste homelinken ut og garasjedøra knuste soltaket på vei inn.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

alagerqv


Erlingni

Det er da bare å bruke homelink i manuell modus. Funker gull!

Knappen popper til og med automatisk opp på skjermen når du nærmer deg garasjen, så vi snakker ett eneste klikk. Det orker forhåpentligvis de fleste :D

thebadger

Sitat fra: Erlingni på lørdag 19. desember 2020, klokken 12:20
Det er da bare å bruke homelink i manuell modus. Funker gull!

Knappen popper til og med automatisk opp på skjermen når du nærmer deg garasjen, så vi snakker ett eneste klikk. Det orker forhåpentligvis de fleste :D
Funker sikkert med stemmestyring også.

ladov

Sitat fra: thebadger på lørdag 19. desember 2020, klokken 12:50
Sitat fra: Erlingni på lørdag 19. desember 2020, klokken 12:20
Det er da bare å bruke homelink i manuell modus. Funker gull!

Knappen popper til og med automatisk opp på skjermen når du nærmer deg garasjen, så vi snakker ett eneste klikk. Det orker forhåpentligvis de fleste :D
Funker sikkert med stemmestyring også.
Skulle til å spørre om den virker med stemmestyring.. :D

Kan homelink styres med stemmen, på en bra måte? Jeg bruker stemmestyring ofte selv men nesten alltid på ting som ikke er tidskritisk. Altså, at bilen trenger 2-3 sekunder på å finne låta når jeg sier 'spill haugenstua' er helt greit men om jeg skal ha stemmestyring på garasjeporten ønsker jeg at det fungerer så flytende at jeg ikke må stoppe bilen foran porten mens jeg venter på at bilen tenker seg om.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Kim-

Tar det noe tid før den skjønner hva man sier? Den skjønner ingenting hos meg, meldinger jeg svarer på med stemmestyring blir helt feil
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA