Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Steffinho

Sitat fra: Bmwi3 på lørdag 05. desember 2020, klokken 12:43
Sitat fra: Steffinho på lørdag 05. desember 2020, klokken 11:57
Sitat fra: Contango på lørdag 05. desember 2020, klokken 11:16
- hvordan skal man få kjøpt vinterhjul fra andre enn Tesla når det er nye TPMS som ingen kan levere før til våren? (Noen som vet om de nye TPMSene gir noe bedre funksjonalitet?)
Denne løses enkelt! Man tar sensorene fra sommerdekkene og legger inn bestilling på sensorer hos ditt nærmeste SC. Og forhåpentligvis har man fått de før April ihvertfall.

Eller kjører bare uten tpms nå i vinter...Det har jeg tenkt til.
Det går også, men hvis det kommer varsel hver gang jeg setter meg i bilen er ikke det så aktuelt.

Men enig i det med å sitte på gjerdet. Veldig lett å bare bli sittende på gjerde altfor lenge så når man endelig kjøper så lurer man på hvorfor man satt å tvilte så lenge som man gjorde.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Contango

Sitat fra: Steffinho på lørdag 05. desember 2020, klokken 12:54
Men enig i det med å sitte på gjerdet. Veldig lett å bare bli sittende på gjerde altfor lenge så når man endelig kjøper så lurer man på hvorfor man satt å tvilte så lenge som man gjorde.
Vi får håpe du får et Panasonic batteri i den nye bilen din, da.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Counterpointer

#947
Sitat fra: Contango på lørdag 05. desember 2020, klokken 11:16
Har jeg glemt noe?
Vet ikke om det glemt, eller engang om det er viktig. Men personlig så virker det på meg som det eneste som er bedre med den nye midtkonsollen at den er uten pianofinish. Siden min er foliert i samme børstet metall som planken (som er helt feil i treverk uansett), så har jeg ingen problemer med den og synes den ser bedre ut.

Ps mulig bråk fra varmepumpe og mindre frunk.

Steffinho

Sitat fra: Contango på lørdag 05. desember 2020, klokken 20:01
Sitat fra: Steffinho på lørdag 05. desember 2020, klokken 12:54
Men enig i det med å sitte på gjerdet. Veldig lett å bare bli sittende på gjerde altfor lenge så når man endelig kjøper så lurer man på hvorfor man satt å tvilte så lenge som man gjorde.
Vi får håpe du får et Panasonic batteri i den nye bilen din, da.
Hah, kjenner jeg ikke bryr meg så veldig altså. Helt sikker på at jeg får en topp bil som jeg skal kose meg med fremover  :)
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

eNORm

Sitat fra: Tomas_v på tirsdag 01. desember 2020, klokken 11:49
Jeg venter på LR AWD med VIN 839xxx - bilen min er med 74kWh batteri og Uplevel Headlamps (HL31).

Sitat
The notable code changes are

    The new battery code is BT42 not BT37 but not all P and LR 2021 cars have it, I could only find 2021 Performance models in Europe.
    Heat pump is HP31 (HP30 Code is no heat pump)
    The onboard charger has changed in Europe to CH15 (not sure what code it was before, but it was different) CH07
    Headlights in some countries have changed (code HL31 becoming HL32).
Fra https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/master-thread-2021-model-3-and-differences-from-2020.209168/page-70

Mulig det er enklere å finne ut hva slags batteri og lys man har nå.

Bellatrix

Kan man slå ned kun midtsete i 2021 TM3 som man kan i Y? Regner med ikke siden jeg ikke har hørt noe om det. Burde vært oblig på alle Tesla synes nå jeg.


holbein

Fikk dette svaret fra tesla når jeg spurte om muligheten til å sette seg tilbake i køen så man kan få nye lykter.
(bestilte 20/10 og VIN MF832xx, grå long range og levering 16 des)

Av bilene som kommer i år, er det bare performance som får nye lykter. Vi har ikke mulighet til å flytte bestillingen din til senere i år, så da må det i så fall bli til neste levering, og da er det ingen garanti for å beholde renten du får fra rentekampanjen som går nå siden vi er klar til å levere ut bil til deg.  Så svaret på spørsmålet ditt er i utgangspunktet nei. 


hemi

hadde de svart ja på det, hadde det jo blitt shitshow av folk som prøvde få bil med nye lykter og batteri. Tesla er ganske smarte/utspekulerte da de aldri nevnte lykter, eller batteri som en del av "nye" speccen, men tar en glidende overgang, ca... samtidig

telcontar

Jeg trenger ikke bil helt enda, er det å forvente lignende kampanjerente mot slutten av neste kvartal?


Motorwatt

Hvis jeg husker riktig, så var den forrige rentekampanjen for ca. 2 år siden. Kommer ikke ofte.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Solheim


thorerik

Kan vel trygt forvente at det kommer tilsvarende rentekampanje i mars måned også.
Det blir bare flere alternative modeller å kjempe mot, samt forventninger om levering i 2021 av Y gjør at mange må kvitte seg med "rælet" før den tid.

telcontar

Jeg kan nok vente på Y også, men håper de jekker ned prisen litt på den når de endelig vet hva den vil koste ut fra Giga Berlin.

Motorwatt

"Trygt forvente" tror jeg nok innebærer en stor risiko hvis dette er ett av kriteriene for bilkjøp. Ingen vet når, eller hvis, det kommer en ny kampanje. Det finnes ikke noe mønster å forholde seg til, og den kommer i såfall helt uanmeldt. Og med en tidsbegrensning (som ingen egentlig kjenner). Er vel lite sannsynlig at introduksjonen av Y vil resultere i en ny kampanje for da selger de det de kan levere i lang tid. Hvis det er et mønster, har jeg tro på denne: Forrige rentekampanje på S/X var ferdig ca. 6 måneder før levering av TM3 startet, og det er det samme som nå skjer med TM3 og TMY. Ca 6 måneder til TMY kommer. S/X fikk en bratt nedgang i salg da TM3 kom, og noe liknende kan det bli på TM3 når TMY kommer. Det ser man allerede begynnelsen på i USA.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA