Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Haggish

Sitat fra: Jokkhov på onsdag 02. desember 2020, klokken 18:27
Fler som vurderer å fjerne matching av bil, og heller vente til ett senere VIN i håp om å få de nye lyktene? Skal opprinnelig hente på mandag, ikke bestemt meg enda.

Har vært inne på den tanken ja, har en følelse at jeg får SMS i morgen eller fredag ;)
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt



bjønn

Bjørn Nyland sammenligner gammel og ny!
https://www.youtube.com/watch?v=2pktRK8GcnE

Ser ut til at det kan være forskjell på lyktene, selv om det ikke er de samme som performance lyktene vi har sett i andre videoer
Tm3 LR hvit/hvit m/hf best. 06/11, vin 836

Jokkhov

Kan bestemme å bli "unmatched" og satt i kø på nytt. Kunne ikke garantere levering i desember, kunne hende jeg måtte vente til februar. Avtalen om rente kan man miste, det stemmer.
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
BMW i3 fully charged 94ah (solgt)
BMW i3 fully charged 120ah(solgt)
Tesla model 3 LR 2021 - selges
Tesla model Y LR - bestilt 31/3- 22

pers1

Sitat fra: bjønn på onsdag 02. desember 2020, klokken 18:56
Bjørn Nyland sammenligner gammel og ny!
https://www.youtube.com/watch?v=2pktRK8GcnE

Ser ut til at det kan være forskjell på lyktene, selv om det ikke er de samme som performance lyktene vi har sett i andre videoer

Det er heller ikke de nye lyktene Vin 81977X , den serien er produsert ca.17.10.2020
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Jokkhov

Ikke de "nye" lyktene sett på P modellene og RHD LR, men allikevel oppdaterte. Lurer på når de andre kommer til LR...
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
BMW i3 fully charged 94ah (solgt)
BMW i3 fully charged 120ah(solgt)
Tesla model 3 LR 2021 - selges
Tesla model Y LR - bestilt 31/3- 22

Bmwi3

Passe ræva med panelgaps på bakluka. Må være montert i mørket eller av en full Amerikaner :laugh:
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Dieselgubben

Kanskje Tesla ønsker å posisjonere Performance over Long range ved å la P få nye matrix lykter? Og LR får litt oppgraderte lykter? Virker rart om LR nå har fått nye lykter som om noe  dager igjen skal bli oppgradert til Matrix....

lars667

Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 02. desember 2020, klokken 21:15
Kanskje Tesla ønsker å posisjonere Performance over Long range ved å la P få nye matrix lykter? Og LR får litt oppgraderte lykter? Virker rart om LR nå har fått nye lykter som om noe  dager igjen skal bli oppgradert til Matrix....

Ja, jeg har til gode å se troverdige kilder (annet enn en og annen forvirret Tesla-SA) som viser nye lykter på LHD LR. Det var snakk om en i Tyskland med VIN 827xxx, men det viste seg å være tull. LR'en det vistes til hadde bare gamle lykter likevel, og den andre var en Performance. Sad but true. Men det er jo kjekt om ryktet om at det skal gå an å oppgradere senere er rett. Selv om jeg mistenker at gode matrix-lykter er dyre.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Oysteins

Sitat fra: lars667 på onsdag 02. desember 2020, klokken 21:36
Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 02. desember 2020, klokken 21:15
Kanskje Tesla ønsker å posisjonere Performance over Long range ved å la P få nye matrix lykter? Og LR får litt oppgraderte lykter? Virker rart om LR nå har fått nye lykter som om noe  dager igjen skal bli oppgradert til Matrix....

Ja, jeg har til gode å se troverdige kilder (annet enn en og annen forvirret Tesla-SA) som viser nye lykter på LHD LR. Det var snakk om en i Tyskland med VIN 827xxx, men det viste seg å være tull. LR'en det vistes til hadde bare gamle lykter likevel, og den andre var en Performance. Sad but true. Men det er jo kjekt om ryktet om at det skal gå an å oppgradere senere er rett. Selv om jeg mistenker at gode matrix-lykter er dyre.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor RHD LR får nye lykter men ikke LHD...

Solheim

Sitat fra: Oysteins på onsdag 02. desember 2020, klokken 21:56
Sitat fra: lars667 på onsdag 02. desember 2020, klokken 21:36
Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 02. desember 2020, klokken 21:15
Kanskje Tesla ønsker å posisjonere Performance over Long range ved å la P få nye matrix lykter? Og LR får litt oppgraderte lykter? Virker rart om LR nå har fått nye lykter som om noe  dager igjen skal bli oppgradert til Matrix....

Ja, jeg har til gode å se troverdige kilder (annet enn en og annen forvirret Tesla-SA) som viser nye lykter på LHD LR. Det var snakk om en i Tyskland med VIN 827xxx, men det viste seg å være tull. LR'en det vistes til hadde bare gamle lykter likevel, og den andre var en Performance. Sad but true. Men det er jo kjekt om ryktet om at det skal gå an å oppgradere senere er rett. Selv om jeg mistenker at gode matrix-lykter er dyre.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor RHD LR får nye lykter men ikke LHD...

Mulig de var tom for lykter med RHD beam pattern, og hadde mye stock med gamle lykter for LHD.

thorerik

Meget mulig det er ønsketenkning, men har dere noen tro på at inventory bilene blir rimeligere jo nærmere vi er 31.12?

hemi


Steffinho

Sitat fra: thorerik på onsdag 02. desember 2020, klokken 23:09
Meget mulig det er ønsketenkning, men har dere noen tro på at inventory bilene blir rimeligere jo nærmere vi er 31.12?
Det kan være, men er også en risk å ta, plutselig er det tomt også. Må være rask på labben da i så fall. Det kan være de henvender seg til leasingselskapene direkte også. Jeg tipper mye kommer an på antallet biler i inventory den 22/23.des. Er det 10 stk så gjør de neppe noe tror jeg, er det 20+ stk så kjøres det fort en ukeskampanje. Hørt om folk i USA som har kunne hente bil dagen etter bestilling :P
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA