Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

suppegjok

Sitat fra: Tomas_v på tirsdag 01. desember 2020, klokken 11:49
Jeg venter på LR AWD med VIN 839xxx - bilen min er med 74kWh batteri og Uplevel Headlamps (HL31).

https://tesla-api.timdorr.com/vehicle/optioncodes står det:

As of August 2019, Option Codes cannot be relied on. Vehicles now return a generic set of codes related to a Model 3.

Da er det vel ikke så lett å bli klok på hvilket batteri eller lykter man får. Er HL31 nye lykter? Klarte ikke å finne noe på Uplevel Headlamps og TM3 eller HL31 på nett etter noen raske søk.

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: suppegjok på tirsdag 01. desember 2020, klokken 12:56
Sitat fra: Tomas_v på tirsdag 01. desember 2020, klokken 11:49
Jeg venter på LR AWD med VIN 839xxx - bilen min er med 74kWh batteri og Uplevel Headlamps (HL31).

https://tesla-api.timdorr.com/vehicle/optioncodes står det:

As of August 2019, Option Codes cannot be relied on. Vehicles now return a generic set of codes related to a Model 3.

Da er det vel ikke så lett å bli klok på hvilket batteri eller lykter man får. Er HL31 nye lykter? Klarte ikke å finne noe på Uplevel Headlamps og TM3 eller HL31 på nett etter noen raske søk.

HL31 er ihvertfall brukt så langt tilbake som i 2018
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

jorgenask

Sitat fra: marcob på tirsdag 01. desember 2020, klokken 12:55
Sitat fra: Vertigo på tirsdag 01. desember 2020, klokken 10:53
Feiler varmepumpe i ALLE bilene som utleveres nå?

Kan du konkretisere eller dette bare tull?

Så en på "Tesla model 3 norge" på facebook som hadde tull med varmepumpen at den ikke varmet.
Får håpe det bare gjelder et fåtall biler. Tesla vil jo uansett ordne det, men litt feil årstid å få en bil uten varme  :o :laugh:

Bauf

Ble laget en meningsmåling om nye tm3 levering om feil/mangler/skader osv.
Der var det 8stk som hadde merket av for "ingen varme". Så da er det 8+ stk som har feil på varmeanlegget.
Jeg kan leve med kosmetiske småfeil eller andre ting som gjør at jeg må tilbake å få fikset på garanti litt seinere.. MEN når jeg må sitte å fryse ræva av meg på en flere timers lang kjøretur hjem fra levering, der går streken.

Jeg sendte mail til til sc i tr.heim ang. det med defekt varmepumpe hos flere og sa at de må undersøke det nøye på min bil FØR jeg kommer nedover for å hente.
Fikk til svar

"Bilen skal gjennom en teknisk kontroll før den blir levert ut.
Hvis det oppdages noe under denne kontrollen,  vil det bli fikset før utlevering og jeg vil ta kontakt hvis det påvirker leveringsdato."

Det blir jo tydeligvis ikke utført en god nok kontroll når så mange har rapportert om feil av all slags ting.
Kjenner jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg til ny bil.
Som sagt, så lenge varmen funker,så driter jeg i alt det andre,for det kan nok fikses etterhvert på garanti, kommer meg iallefall god og varm hjem igjen.

Vertigo

Jeg har sett litt for mange som melder om feil på klima, dvs at det kun blåser kaldt.

Se her fra Canada - tydeligvis et problem på Y også
https://www.youtube.com/watch?v=RAoJeK7pYD0&t=3s

Det virker ikke som om de har funnet ut hva dette skyldes. Noen har fått beskjed om en sensor, andre software og andre igjen lavt væskenivå.

Håper det bare er en liten andel av de som tar ut bil nå som får denne feilen, ellers kommer det til å bli lange køer på SC :)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Vertigo på tirsdag 01. desember 2020, klokken 14:18
Jeg har sett litt for mange som melder om feil på klima, dvs at det kun blåser kaldt.

Se her fra Canada - tydeligvis et problem på Y også
https://www.youtube.com/watch?v=RAoJeK7pYD0&t=3s

Det virker ikke som om de har funnet ut hva dette skyldes. Noen har fått beskjed om en sensor, andre software og andre igjen lavt væskenivå.

Håper det bare er en liten andel av de som tar ut bil nå som får denne feilen, ellers kommer det til å bli lange køer på SC :)

Kanskje de ikke har programmert for å takle 2-digits negativ temperatur :-). Ser i hvert fall ut til at det virker nå igjen....kanskje det bare ble 1-digit minusgrad :-)
Tesla Model Y                         2021-

olesb

Her fungerer i hvert fall varmepumpe, varmluft og gamle lykter knirkefritt foreløpig. Har ikke oppdaget noen feil eller dårlig tilpasning av panel. Ikke synes jeg støynivået med 18 tommers vinterhjul er noe problem heller (kommer fra en 2015 Model S).

Eneste jeg vurderer nå er antirustbehandle bilen og kjøpe inn takboks.

Gled dere til bilen. Synes i det store og hele at man får mye bil for pengene.
S85 januar 2014. Solgt februar 2015.
S85D juni 2015. Solgt 2019
Model 3 LR 2021 - nov 2020

jorgenask

Sitat fra: olesb på tirsdag 01. desember 2020, klokken 17:29
Her fungerer i hvert fall varmepumpe, varmluft og gamle lykter knirkefritt foreløpig. Har ikke oppdaget noen feil eller dårlig tilpasning av panel. Ikke synes jeg støynivået med 18 tommers vinterhjul er noe problem heller (kommer fra en 2015 Model S).

Eneste jeg vurderer nå er antirustbehandle bilen og kjøpe inn takboks.

Gled dere til bilen. Synes i det store og hele at man får mye bil for pengene.

Høres bra ut !
Skal du ha sauelukt eller oljeplatform-lukt i bilen et par uker ? hehe
(lanolin eller dinitrol) Eller noe annet ?

Bauf

Sitat fra: olesb på tirsdag 01. desember 2020, klokken 17:29
Her fungerer i hvert fall varmepumpe, varmluft og gamle lykter knirkefritt foreløpig. Har ikke oppdaget noen feil eller dårlig tilpasning av panel. Ikke synes jeg støynivået med 18 tommers vinterhjul er noe problem heller (kommer fra en 2015 Model S).

Eneste jeg vurderer nå er antirustbehandle bilen og kjøpe inn takboks.

Gled dere til bilen. Synes i det store og hele at man får mye bil for pengene.

Godt å høre! Er det din første tesla? edit: nvm,ser du har hatt en TMS.  ;D

olesb

Sitat fra: jorgenask på tirsdag 01. desember 2020, klokken 17:34
Sitat fra: olesb på tirsdag 01. desember 2020, klokken 17:29
Her fungerer i hvert fall varmepumpe, varmluft og gamle lykter knirkefritt foreløpig. Har ikke oppdaget noen feil eller dårlig tilpasning av panel. Ikke synes jeg støynivået med 18 tommers vinterhjul er noe problem heller (kommer fra en 2015 Model S).

Eneste jeg vurderer nå er antirustbehandle bilen og kjøpe inn takboks.

Gled dere til bilen. Synes i det store og hele at man får mye bil for pengene.

Høres bra ut !
Skal du ha sauelukt eller oljeplatform-lukt i bilen et par uker ? hehe
(lanolin eller dinitrol) Eller noe annet ?

Ja, det er spørsmålet. Bør vel time det sånn at det ikke gjøres rett før hele familien skal ta bilen til fjellet i jula i hvert fall:)
S85 januar 2014. Solgt februar 2015.
S85D juni 2015. Solgt 2019
Model 3 LR 2021 - nov 2020

Woodbear

Titta under bilen nyelig.. rustbehandle hva? Hjulbuer og oppheng?
Resten under er plast. Min 11 år gamle audi hadde jo ikke rust under da jeg solgte den nyelig.. karrosriet derimot 🙈


2021 model 3 hvit performance.

olesb

Ja, hjulbuer, hjuloppheng jeg tenker på. Er vist lite beskyttelse der.

Ringte Tesla service og spurte om de ville antirustbehandlet bilen selv. Damen i andre enden bekreftet at det ville hun gjort. Spurte også om det gikk utover garantien, men det skulle det ikke gjøre.
S85 januar 2014. Solgt februar 2015.
S85D juni 2015. Solgt 2019
Model 3 LR 2021 - nov 2020

Zara

Ser at man kan søke på "Rear heated seats" i inventory nå.
Da er dette noe som har kommet med oppgraderingen antar jeg.

(Vår Nissan Leaf har varme i baksetet + i rattet, bra at Tesla kommer etter!)

felix


Zara


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA