Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Bushy

Angående lykter og batteri. Når jeg leser på det tyske forumet, såvirker det so. Det nye 82kwh batteriet følger nye lykter? Den som har fått utlevert gamle lykter har fått 77 eller 79 kWh... Nye lykter 82kwh😳 ikke rart man blir surrete...
S75D sept. 17

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Bushy

Vet ikke. Skjønner ingen ting av dette noe mer. Men vis det kommer 2 LR biler med 2 forskjellige batterier, så regner jeg med det vil bli forskjell på rekkevidde🤷‍♂️
S75D sept. 17

Sigurd2

Det er vel sannsynlig at de har samme tilgjengelig kapasitet, at det større batteriet har låst noe av kapasiteten med software?

Haggish

Det jeg stusser veldig på er at du kjøper en ny bil og så får du ikke vite hva som er inkludert i kjøpet, hva du har kjøpt!!! Det skal vel ikke være et lotteri? For meg var det den nye oppgraderingen som ble en GO for og kjøpe nå.
:o
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Erlingni

Sitat fra: Haggish på søndag 29. november 2020, klokken 10:15
Det jeg stusser veldig på er at du kjøper en ny bil og så får du ikke vite hva som er inkludert i kjøpet, hva du har kjøpt!!! Det skal vel ikke være et lotteri? For meg var det den nye oppgraderingen som ble en GO for og kjøpe nå.
:o
Uenig.
Det er tydelig spesifisert hva du får.
Det meste av det som diskuteres her, er utover det som er spesifisert. Som nye lykter, større batteri og varme i rattet. Tesla annonserer ikke dette noe som helt sted, det må derfor i så fall sees på som en ren «bonus» til de som eventuelt skulle være heldige.
Vil du ha en bil med dette, må du vente med å bestille til det blir annonsert!

apehest

Sitat fra: Erlingni på søndag 29. november 2020, klokken 10:30
Sitat fra: Haggish på søndag 29. november 2020, klokken 10:15
Det jeg stusser veldig på er at du kjøper en ny bil og så får du ikke vite hva som er inkludert i kjøpet, hva du har kjøpt!!! Det skal vel ikke være et lotteri? For meg var det den nye oppgraderingen som ble en GO for og kjøpe nå.
:o
Uenig.
Det er tydelig spesifisert hva du får.
Det meste av det som diskuteres her, er utover det som er spesifisert. Som nye lykter, større batteri og varme i rattet. Tesla annonserer ikke dette noe som helt sted, det må derfor i så fall sees på som en ren «bonus» til de som eventuelt skulle være heldige.
Vil du ha en bil med dette, må du vente med å bestille til det blir annonsert!

Enig.

jorgenask

Sitat fra: apehest på søndag 29. november 2020, klokken 11:09
Sitat fra: Erlingni på søndag 29. november 2020, klokken 10:30
Sitat fra: Haggish på søndag 29. november 2020, klokken 10:15
Det jeg stusser veldig på er at du kjøper en ny bil og så får du ikke vite hva som er inkludert i kjøpet, hva du har kjøpt!!! Det skal vel ikke være et lotteri? For meg var det den nye oppgraderingen som ble en GO for og kjøpe nå.
:o
Uenig.
Det er tydelig spesifisert hva du får.
Det meste av det som diskuteres her, er utover det som er spesifisert. Som nye lykter, større batteri og varme i rattet. Tesla annonserer ikke dette noe som helt sted, det må derfor i så fall sees på som en ren «bonus» til de som eventuelt skulle være heldige.
Vil du ha en bil med dette, må du vente med å bestille til det blir annonsert!

Enig.

Enig.
Verken lykter eller batteri er offisielt annonsert fra Tesla. At en Tesla-"selger" bekrefter nye lykter på en gitt VIN må man jo ta med en bøtte salt.
Skjønner ikke helt dette maset med disse nye lyktene, de videoene jeg har sett så langt så ser de ikke revolusjonerende mye bedre ut.

lars667

Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL


lars667

Det er jo ikke så rart, egentlig. De fleste har et billån med pant i bilen. Alle disse tingene har potensiale for å endre andrehåndsverdien på bilen, ev. gjøre den mer lettsolgt. Men Tesla har sitt på det rene, de har aldri lovet noe mer enn elektrisk bakluke, svarte detaljer/kosmetiske interiørendringer og varmepumpe (og delvis derfor økt range, muligens også grunnet oppgradert batteri). Skulle jo tro at samme wltp-tall betød samme batteri, men mulig det ikke er så nøye.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Counterpointer

Tviler på at endring av småting gjør noe som helst med lettsolgthet/bruktverdi. Når folk kjøper brukt Tesla så er det nesten umulig å vite hvilken utgave en kjøper. Det er kun hardcore blodfans som kjenner til forskjeller og en gammel Model 3 kan jo godt ha power trunk ettermontert  osv.

Antallet bruktkjøpere som vurderer pris ut fra VIN, tror jeg er neglisjerbart.

For eksempel tviler jeg på at bruktmarkedet skiller lite på biler med HW2 mot HW3 selv om dette er en ganske vesentlig ting.

Haggish

Sitat fra: Counterpointer på søndag 29. november 2020, klokken 17:36
Tviler på at endring av småting gjør noe som helst med lettsolgthet/bruktverdi. Når folk kjøper brukt Tesla så er det nesten umulig å vite hvilken utgave en kjøper. Det er kun hardcore blodfans som kjenner til forskjeller og en gammel Model 3 kan jo godt ha power trunk ettermontert  osv.

Antallet bruktkjøpere som vurderer pris ut fra VIN, tror jeg er neglisjerbart.

For eksempel tviler jeg på at bruktmarkedet skiller lite på biler med HW2 mot HW3 selv om dette er en ganske vesentlig ting.

Tror du virkelig at de som selger, og har de nye lyktene, ikke bruker det i markedsføringen (annonsen) når de skal selge. Og hvilken bil ville du valg om alt er det samme bortsett fra at den ene har de nye lyktene (hvis det viser seg at de er mye bedre da, det vet vi jo ikke enda ;)). Jeg vet ihvertfall hvilken jeg ville ha valgt om ikke den med de gamle er betydelig lavere priset.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Counterpointer

Sitat fra: Haggish på søndag 29. november 2020, klokken 18:11
Sitat fra: Counterpointer på søndag 29. november 2020, klokken 17:36
Tviler på at endring av småting gjør noe som helst med lettsolgthet/bruktverdi. Når folk kjøper brukt Tesla så er det nesten umulig å vite hvilken utgave en kjøper. Det er kun hardcore blodfans som kjenner til forskjeller og en gammel Model 3 kan jo godt ha power trunk ettermontert  osv.

Antallet bruktkjøpere som vurderer pris ut fra VIN, tror jeg er neglisjerbart.

For eksempel tviler jeg på at bruktmarkedet skiller lite på biler med HW2 mot HW3 selv om dette er en ganske vesentlig ting.

Tror du virkelig at de som selger, og har de nye lyktene, ikke bruker det i markedsføringen (annonsen) når de skal selge. Og hvilken bil ville du valg om alt er det samme bortsett fra at den ene har de nye lyktene (hvis det viser seg at de er mye bedre da, det vet vi jo ikke enda ;)). Jeg vet ihvertfall hvilken jeg ville ha valgt om ikke den med de gamle er betydelig lavere priset.
Som sagt, oss nerder på elbilforum er ikke den største gruppa.

Og personlig er det mange andre ting jeg heller ville hatt på en ny Model 3 (som vi har to av i «gammel» type) enn nye lykter......

Faxt

Sitat fra: Haggish på søndag 29. november 2020, klokken 18:11
Tror du virkelig at de som selger, og har de nye lyktene, ikke bruker det i markedsføringen (annonsen) når de skal selge. Og hvilken bil ville du valg om alt er det samme bortsett fra at den ene har de nye lyktene (hvis det viser seg at de er mye bedre da, det vet vi jo ikke enda ;)). Jeg vet ihvertfall hvilken jeg ville ha valgt om ikke den med de gamle er betydelig lavere priset.

Fullt mulig de som selger markedsfører det.
Det er ikke dermed sagt at kjøpere bryr seg/forstår forskjellen/får det med seg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA