Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »



felix



Chris Neumann Ruud

Det interessante blir vel de bilene som er med neste båtlast etter de som ble levert ut nå, om de er annerledes, om det er noe indikator...
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Zara

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på torsdag 26. november 2020, klokken 15:36
Det interessante blir vel de bilene som er med neste båtlast etter de som ble levert ut nå, om de er annerledes, om det er noe indikator...

Vet ikke om Tesla tør ta sjansen på å levere ut samme modell men med ulike hovedlykter så tett på hverandre. Kan bli en del som føler seg "snytt", og det gir ikke glade kunder.

Ille nok at de får nye lykter i UK. Hadde de skilt mellom kundene i samme land, og med bare få dager imellom, tror jeg det kunne ført til stor misnøye.

pers1

Høyest Vin på Model 3 LR er 820525X av det som er registrert i november oppdatert pr. Idag kl.15.26
Ref.
https://teslastats.no/
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Haggish

Sitat fra: Zara på torsdag 26. november 2020, klokken 15:56
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på torsdag 26. november 2020, klokken 15:36
Det interessante blir vel de bilene som er med neste båtlast etter de som ble levert ut nå, om de er annerledes, om det er noe indikator...

Vet ikke om Tesla tør ta sjansen på å levere ut samme modell men med ulike hovedlykter så tett på hverandre. Kan bli en del som føler seg "snytt", og det gir ikke glade kunder.



Ille nok at de får nye lykter i UK. Hadde de skilt mellom kundene i samme land, og med bare få dager imellom, tror jeg det kunne ført til stor misnøye.

Eller at de som får disse bestilte før facelift ble annonsert, 16/10 tror jeg
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Zara

Sitat fra: Haggish på torsdag 26. november 2020, klokken 16:18
Sitat fra: Zara på torsdag 26. november 2020, klokken 15:56
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på torsdag 26. november 2020, klokken 15:36
Det interessante blir vel de bilene som er med neste båtlast etter de som ble levert ut nå, om de er annerledes, om det er noe indikator...

Vet ikke om Tesla tør ta sjansen på å levere ut samme modell men med ulike hovedlykter så tett på hverandre. Kan bli en del som føler seg "snytt", og det gir ikke glade kunder.



Ille nok at de får nye lykter i UK. Hadde de skilt mellom kundene i samme land, og med bare få dager imellom, tror jeg det kunne ført til stor misnøye.

Eller at de som får disse bestilte før facelift ble annonsert, 16/10 tror jeg

Ja, det er sant, det kan være noe sånt.
Selv bestilte jeg 15.10. fordi selgeren sa at da kom jeg langt framme i køa til å få bil med facelift.
Om én dag fører til at jeg får gamle headlights blir jeg skuffet...

hemi

tesla elsker å fucke early adopters, performance med FSD kostet over 700k i starten, så fikk du plutselig med FSD for bare 645k litt senere. som igjen ble dumpa til 590k litt etter det.

apehest

Sitat fra: hemi på torsdag 26. november 2020, klokken 16:46
tesla elsker å fucke early adopters, performance med FSD kostet over 700k i starten, så fikk du plutselig med FSD for bare 645k litt senere. som igjen ble dumpa til 590k litt etter det.

Gjelder for så vidt alt.
Hvis du kjøper noe kan du banne på at det kommer på tilbud kort etter.
Hva gjelder biler spesifikt har de fleste endringer i løpet av produksjonslivet til bilen, og priser endrer seg fra år til år.
Det sagt så går tesla gjennom designmessige iterasjoner over gjennomsnittet fort (litt fordi elbiler i seg selv er i barndommen og utvikler seg fort), og de er relativt raske til å tilpasse seg endringer i markedene. Dette gjør at det er veldig fort gjort at man sitter igjen med blandete følelser om man er typen som følger godt med.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: apehest på torsdag 26. november 2020, klokken 17:04
Sitat fra: hemi på torsdag 26. november 2020, klokken 16:46
tesla elsker å fucke early adopters, performance med FSD kostet over 700k i starten, så fikk du plutselig med FSD for bare 645k litt senere. som igjen ble dumpa til 590k litt etter det.

Gjelder for så vidt alt.
Hvis du kjøper noe kan du banne på at det kommer på tilbud kort etter.
Hva gjelder biler spesifikt har de fleste endringer i løpet av produksjonslivet til bilen, og priser endrer seg fra år til år.
Det sagt så går tesla gjennom designmessige iterasjoner over gjennomsnittet fort (litt fordi elbiler i seg selv er i barndommen og utvikler seg fort), og de er relativt raske til å tilpasse seg endringer i markedene. Dette gjør at det er veldig fort gjort at man sitter igjen med blandete følelser om man er typen som følger godt med.
Det som er litt gøy og snilt er at Tesla gir nye funksjoner gjennom bilens levetid uten å ta betalt for det, som f.eks. videoopptak, mulighet til å se opptak på skjermen, spill osv, mens andre konkurrenter tar betalt for å gi tilgang til app, som VW.
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 26. november 2020, klokken 17:10
Det som er litt gøy og snilt er at Tesla gir nye funksjoner gjennom bilens levetid uten å ta betalt for det, som f.eks. videoopptak, mulighet til å se opptak på skjermen, spill osv, mens andre konkurrenter tar betalt for å gi tilgang til app, som VW.
Tesla tar seg dog betalt for «premium connectivity» etter det første året, det er det ikke alle som gjør.

Solheim

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 26. november 2020, klokken 22:36
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 26. november 2020, klokken 17:10
Det som er litt gøy og snilt er at Tesla gir nye funksjoner gjennom bilens levetid uten å ta betalt for det, som f.eks. videoopptak, mulighet til å se opptak på skjermen, spill osv, mens andre konkurrenter tar betalt for å gi tilgang til app, som VW.
Tesla tar seg dog betalt for «premium connectivity» etter det første året, det er det ikke alle som gjør.
Nå er det vell ikke noen som tilbyr det Tesla tilbyr i premium connectivity så sammenligningen er vell ikke helt fair, video og musikk streaming, nettleser og karaoke.
Det viktigste som forvarming gjennom app og generell app styring er fortsatt gratis, og her er det vell flere konkurrenter som tar seg godt betalt for tilsvarende funksjoner.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA