Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Kartelaven

Sitat fra: Topsy på søndag 15. november 2020, klokken 01:26
Sitat fra: Kartelaven på fredag 13. november 2020, klokken 19:48
Sitat fra: Topsy på fredag 13. november 2020, klokken 16:20
Så lenge rente på avkastning (bankrenten) er høyere enn effektiv låneren tjener du på det. Det er det enkleste svaret.

Det blir litt for enkelt.  ;)
Du må skatte 23% på renteinntektene.

Nei, for du får fradrag for rentene du betaler på lånet, så det går så og si opp i opp.

Ja, blir bare 1% i forskjell i fradrag - det er neglisjerbart. Stryker den kommentaren min og tar selvkritikk. Er for øvrig kommentert det samme som du gjør lengre opp.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

marcob

Det blir ikke noe forskjell. Det er samme skattesats på renteinntekten og -kostnaden, nemlig 22 prosent.

Brosme

2014 P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr uten +.
2021 Model 3 LR Rød med hengerfeste.  Bestilt 09.04.21. Leveres........snaaaaaaart.

tom-eil

Jeg snakket med Tesla i forrige uke, og representanten sa at det kun var Performance som hadde fått oppdaterte hovedlykter, ikke SR+ eller LR.
2021 Tesla Model 3 LR
2020 Seat Mii Electric
2018 Kia Soul 30kw/t

ToWalkOrDrive

Sitat fra: tom-eil på mandag 16. november 2020, klokken 14:35
Jeg snakket med Tesla i forrige uke, og representanten sa at det kun var Performance som hadde fått oppdaterte hovedlykter, ikke SR+ eller LR.

Sa han noe om det var en midlertidig forskjell, eller om det er sånn det blir fremover? Hvis det er en forskjell fremover bør de jo legge det til på bestillingssiden som viser hva du får ekstra med Performance.
Tesla Model Y                         2021-

tom-eil

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 16. november 2020, klokken 14:53
Sitat fra: tom-eil på mandag 16. november 2020, klokken 14:35
Jeg snakket med Tesla i forrige uke, og representanten sa at det kun var Performance som hadde fått oppdaterte hovedlykter, ikke SR+ eller LR.

Sa han noe om det var en midlertidig forskjell, eller om det er sånn det blir fremover? Hvis det er en forskjell fremover bør de jo legge det til på bestillingssiden som viser hva du får ekstra med Performance.

Beklager, det tok jeg ikke med i innlegget mitt. Han sa at det i første omgang gjaldt kun performance, så regner med at det kommer på LR og muligens SR+ også, men tipper det skjer utpå vårparten 2021.
2021 Tesla Model 3 LR
2020 Seat Mii Electric
2018 Kia Soul 30kw/t

telcontar


ChristR

Hva skjer med alle Performance i inventory nå? De har gamle specs, men nytt utseende.
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

Steffinho

Sitat fra: ChristR på onsdag 18. november 2020, klokken 15:41
Hva skjer med alle Performance i inventory nå? De har gamle specs, men nytt utseende.
Oi, 6 stk der nå. Fortsatt mulig å få Performance før året er omme da. Men godt spørsmål. Jeg så tidligere at det lå en Performance der med gammelt bilde og gamle specs, men sto "i transitt". Kan jo begynne å lure på om de sender over gamle også.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

helge89

Sitat fra: helge89 på mandag 26. oktober 2020, klokken 21:08
Spørsmål hva slags biler dette egentlig er?

Se Performance biler som ligger i inventory nå.

https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?TRIM=LRAWDP&arrangeby=relevance&zip=&range=0

De er satt opp med nye hjul, chrome delete og ny konsoll. Men rekkevidde og akselerasjonstider tyder på at disse egentlig er av forrige utgave og da uten varmepumpe?

Tesla typo?

Som dere kan se har det vært slik ganske lenge. Tror alle P bilene som har vært i inventory har hatt samme rekkevidde oppgitt som forrige modell. Hvorfor vet jeg ikke.

eNORm

Sitat fra: Haggish på fredag 13. november 2020, klokken 14:04
Ta lånet med 0 kontant, over 10år, sett inn kontant pengene  og spar inn på høyrente (1,20% l BB bank) betal alt etter tre år ;-)

Done

Haggish

Sitat fra: eNORm på onsdag 18. november 2020, klokken 20:03
Sitat fra: Haggish på fredag 13. november 2020, klokken 14:04
Ta lånet med 0 kontant, over 10år, sett inn kontant pengene  og spar inn på høyrente (1,20% l BB bank) betal alt etter tre år ;-)

Done




GRATULERER🤓👍
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Mondeo

Sitat fra: tom-eil på mandag 16. november 2020, klokken 17:33
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 16. november 2020, klokken 14:53
Sitat fra: tom-eil på mandag 16. november 2020, klokken 14:35
Jeg snakket med Tesla i forrige uke, og representanten sa at det kun var Performance som hadde fått oppdaterte hovedlykter, ikke SR+ eller LR.

Sa han noe om det var en midlertidig forskjell, eller om det er sånn det blir fremover? Hvis det er en forskjell fremover bør de jo legge det til på bestillingssiden som viser hva du får ekstra med Performance.

Beklager, det tok jeg ikke med i innlegget mitt. Han sa at det i første omgang gjaldt kun performance, så regner med at det kommer på LR og muligens SR+ også, men tipper det skjer utpå vårparten 2021.

Er vel bare Long Range som kommer nå i første batch?
Tesla innfører jo litt og litt så kansje de brukte opp gamle lyktere på disse, men at Performance som kommer senere har fått de nye lyktene montert.

Folk vill jo varmepumpe frunken lenge før bilen fikk varmepumpe.

pers1

Leveringer av LR AWD som kom med første båt forrige uke har fått de nye lyktene....så tror nok det med Performance er bs...

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Bildene er kun av LR

" Hi, first post here, but long time reader.
I'm at the Birmingham Tesla SC, and they have Model 3 refresh in the car park ready for collection. I can confirm they all have new headlights!!! Nothing like the North American or Hong Kong refreshed cars delivered"
Her er linken
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2020-q4-m-delivery-club.212814/

Just my 2 cents

PerS
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA