Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Solheim

Sitat fra: Vegard_br på fredag 06. november 2020, klokken 21:37
Kanskje et uniformert spørsmål, men hvilken del av VIN skal være over 63xxx for å få laminated windows? Jeg har 6 siffer til sist i VIN-nummeret, ikke 5.
Det gjelder Model Y.

Tesla_noob

Sitat fra: Solheim på fredag 06. november 2020, klokken 21:46
Sitat fra: Vegard_br på fredag 06. november 2020, klokken 21:37
Kanskje et uniformert spørsmål, men hvilken del av VIN skal være over 63xxx for å få laminated windows? Jeg har 6 siffer til sist i VIN-nummeret, ikke 5.
Det gjelder Model Y.

Ah, my bad! :-[

Er det noen her som har info om alle 2021 av Model 3 har laminated windows eller om dette gjelder spesifikke VIN? :)

Otkristo

Tesla selger virkelig unna Model 3.
i går var det 22 biler «på lager» som ferdigbygde.
Nå er det bare 9 igjen

Brosme

Her er en ny versjon av hong kong bilen som ble vist i går.  Kun laminert vindu på framdørene.

https://youtu.be/l919wD1lP1M
2014 P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr uten +.
2021 Model 3 LR Rød med hengerfeste.  Bestilt 09.04.21. Leveres........snaaaaaaart.

Zara

Sitat fra: Brosme på lørdag 07. november 2020, klokken 03:49
Her er en ny versjon av hong kong bilen som ble vist i går.  Kun laminert vindu på framdørene.

https://youtu.be/l919wD1lP1M

Siden bilen i videoen fortsatt har de gamle hovedlyktene, kan vi kanskje fortsatt håpe at bilene vi venter på har flere doble vinduer enn bare på framdørene?

Foruten lavere støy så hadde det vært fint med bedre isolasjon slik at vi holder bedre på kupévarmen om vinteren (og sommeren? :-D).

knegg

Sitat fra: Zara på lørdag 07. november 2020, klokken 09:44
Sitat fra: Brosme på lørdag 07. november 2020, klokken 03:49
Her er en ny versjon av hong kong bilen som ble vist i går.  Kun laminert vindu på framdørene.

https://youtu.be/l919wD1lP1M

Siden bilen i videoen fortsatt har de gamle hovedlyktene, kan vi kanskje fortsatt håpe at bilene vi venter på har flere doble vinduer enn bare på framdørene?

Foruten lavere støy så hadde det vært fint med bedre isolasjon slik at vi holder bedre på kupévarmen om vinteren (og sommeren? :-D).

Jeg tror det beste du kan gjøre for å beholde varmen er å isolere glasset i taket. Jeg har solskjerming med teppe over. Merker stor forskjell på kulderas.
2020 Model 3

TiLT

Sitat fra: Zara på lørdag 07. november 2020, klokken 09:44
Sitat fra: Brosme på lørdag 07. november 2020, klokken 03:49
Her er en ny versjon av hong kong bilen som ble vist i går.  Kun laminert vindu på framdørene.

https://youtu.be/l919wD1lP1M

Siden bilen i videoen fortsatt har de gamle hovedlyktene, kan vi kanskje fortsatt håpe at bilene vi venter på har flere doble vinduer enn bare på framdørene?

Foruten lavere støy så hadde det vært fint med bedre isolasjon slik at vi holder bedre på kupévarmen om vinteren (og sommeren? :-D).

Det er ikke doble vinduer. De er bare laminerte. Hele greia med "doble vinduer" er basert på en feil oversettelse fra den første lekkasjen om disse bilene.

Slik jeg forstår det er det ugunstig for sikkerheten å ha laminerte vinduer i baksetene da det ikke er nødåpner for døra der, og det er skikkelig vanskelig å slå seg gjennom laminert glass i en nødsituasjon.

Motorwatt

Laminerte glass er vel to glass som blir limt sammen med et lag av spesialplast (polyvinylbutyrat) . Altså "dobbelt glass"?

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

lars667

Ja, ut fra bildene jeg har sett, ser det ut som de bare har tatt to vanlige ferdig skårede og slipte ruter  (avrundede kanter) og lipt dem sammen. Ser litt ut som et hack, i grunn, siden de ikke er slipt/avrundet etter liming. For alt jeg vet er det vanlig at en gjør det slik, men stusset litt på itførelsen.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Sitat fra: trykkertor på lørdag 31. oktober 2020, klokken 21:29Jeg er i motsatt leir. Hadde så mye problemer/utfordringer med service og reklamasjon på vår første og eneste Tesla, at jeg tør ikke risikere å ta ut en ny bil med reklamasjoner på igjen. Nå har jeg endelig fått vår slik jeg vil ha den, og da risikerer jeg ikke å starte forfra med Tesla på en ny modell.
Den kampen får jeg motivere meg opp til når Model Y er klar for levering.

De fleste har ikke problemer. Jeg har hatt flere Teslaer nå, og har ikke hatt det slik du beskriver.


emurof

Sitat fra: Otkristo på fredag 06. november 2020, klokken 22:38
Tesla selger virkelig unna Model 3.
i går var det 22 biler «på lager» som ferdigbygde.
Nå er det bare 9 igjen

Bare fem igjen nå.

pers1

 Du kan ikke vise dette vedlegget.

Fra denne videoen https://youtu.be/42NbLSOLVGI
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Grosor

Sitat fra: emurof på søndag 08. november 2020, klokken 20:50
Sitat fra: Otkristo på fredag 06. november 2020, klokken 22:38
Tesla selger virkelig unna Model 3.
i går var det 22 biler «på lager» som ferdigbygde.
Nå er det bare 9 igjen


Bare fem igjen nå.


?
Er bare 2 stk model 3 registrert hittil i november.
https://elbilstatistikk.no/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA