Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

emmern

Sitat fra: magnusm på torsdag 22. oktober 2020, klokken 18:18
Sitat fra: Bauf på torsdag 22. oktober 2020, klokken 17:07
Dere som har fått godkjent lånet fra DNB,hvor lang tid tok det fra dere søkte til de svarte? Blir virkedag 5 i morgen på meg og jeg har enda ikke hørt et pip fra banken. Regner med det muligens er stor pågang hos dem. Men blir nok å ringe dem i morgen om jeg ikke hører fra dem.

Jeg bestilte M3P for noen dager siden. Jeg fikk godkjent status på bestillingen ganske umiddelbart selv om det var sent på kvelden, men det kan kanskje ha med at jeg allerede hadde søkt om finansieringsbevis (automatisk godkjent) for tilsvarende sum kun for å sjekke noen timer i forveien.
hva slags nedbetaling tok du? det er valg om Santander der og
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

vegard89

Jeg vurdere å slå til på dette greiene, men ble overrasket over hvor saftig dyr forsikringen er. 12-13 tusen i året er drøyt, over dobbelt så mye på bmw 5serien jeg har i dag. Differansen er nesten like mye som jeg bruker i diesel på et helt år.

Solheim

Da bør du prøve andre selskaper. Forsikring varierer veldig av mange faktorer, men her betaler jeg i tyveårene rett over 7 tusen for "super" forsikring med 20k km.

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Electric cars in Norway

#364
Bilforsikring i Oslo for de unge er svært kostbart. Slik er det bare. Så det må tas med i elbil regnestykket. Det "er lov å ha flere bileiere" hvis man bor sammen og den eldste vil trolig få billigere forsikring. Feks bor hjemme med mor og far som er et mye brukt eksempel.

Uansett, sjekk gjerne her på Finansportalen hva som lønner seg. Og ikke stå med lua i hånda når man snakker med sitt forsikringsselskap om pris. Prøv å forhandle ned pris. Kontakt flere forsikringsselskaper og bruk dette i forhandlingene med ditt forsikringsselskap. Vær "en krevende" forsikringskunde er min erfaring. 

https://www.finansportalen.no/forsikring/bilforsikring/

lars667

Bor langt ut på bygda, og får ikke noe under 10 lapper ser det ut til. Har ca 6k på e-Golf fra før, med 4000 i egenandel, så det er vesentlig dyrere å forsikre Tesla M3 LR i dag i alle fall. Hvis du har fått 7000 har du virkelig vært heldig... :-)
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Steffinho

https://driveteslacanada.ca/model-3/more-changes-model-3refresh-and-model-y/

"Adaptive air suspension (not yet but "in the works" according to green)"

Bare å kansellere bestillingene folkens og vente til neste kvartal ;)

New 19″ Zero-G wheels (previously they were 20″). Lurer på om man får disse på Long Range etterhvert. Kule felger!
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

TiLT

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 23. oktober 2020, klokken 07:36
Bilforsikring i Oslo for de unge er svært kostbart. Slik er det bare. Så det må tas med i elbil regnestykket. Det "er lov å ha flere bileiere" hvis man bor sammen og den eldste vil trolig få billigere forsikring. Feks bor hjemme med mor og far som er et mye brukt eksempel.

Uansett, sjekk gjerne her på Finansportalen hva som lønner seg. Og ikke stå med lua i hånda når man snakker med sitt forsikringsselskap om pris. Prøv å forhandle ned pris. Kontakt flere forsikringsselskaper og bruk dette i forhandlingene med ditt forsikringsselskap. Vær "en krevende" forsikringskunde er min erfaring. 

https://www.finansportalen.no/forsikring/bilforsikring/

Vet du om Model 3 har FG-godkjent tyverialarm og gjenfinningssystem?

lars667

Sitat fra: Steffinho på fredag 23. oktober 2020, klokken 08:33
https://driveteslacanada.ca/model-3/more-changes-model-3refresh-and-model-y/

"Adaptive air suspension (not yet but "in the works" according to green)"

Bare å kansellere bestillingene folkens og vente til neste kvartal ;)

New 19″ Zero-G wheels (previously they were 20″). Lurer på om man får disse på Long Range etterhvert. Kule felger!

Høres supert ut, men har hørt såpass mye bra om fjæringa på M3 at jeg klarer meg med stålfjærene. Høres også litt billigere ut når det ryker.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Saberhagen

Sitat fra: Steffinho på fredag 23. oktober 2020, klokken 08:33
https://driveteslacanada.ca/model-3/more-changes-model-3refresh-and-model-y/

"Adaptive air suspension (not yet but "in the works" according to green)"

Bare å kansellere bestillingene folkens og vente til neste kvartal ;)

New 19″ Zero-G wheels (previously they were 20″). Lurer på om man får disse på Long Range etterhvert. Kule felger!

Begynner å skjønne 0,25% rente. Sist gang de gjorde dette på model S/X, så sa de at 75 kwh batteri skulle vekk og luftfjæring skulle vekk (såvidt jeg husker). Deretter ble de borte i par måneder, for så å komme tilbake med en lavere pris på model S/Y, luftfjæring, MCU2 og inkludert premium oppgraderingspakke. Jeg gikk i den fellen sist, og ønsker ikke å gjøre det denne gangen. Har vært inne på tanken med å legge inn en bestilling i de siste dagene, men det kommer jeg ikke til å gjøre nå.

alagerqv

Luftfjæring på en "småbil" ala Model 3 er neppe kritisk. Fint å ha, men er vel neppe der slaget står mht hvilken bil man velger.

Saberhagen

Sitat fra: alagerqv på fredag 23. oktober 2020, klokken 09:58
Luftfjæring på en "småbil" ala Model 3 er neppe kritisk. Fint å ha, men er vel neppe der slaget står mht hvilken bil man velger.

Luftfjæring er kanskje ikke det mest kritiske, men oppdatert 4D radar og ny front er jo aktuelt. Det er kjipt å kjøpe en bil nå, og få den i desember, for så at det kommer en oppdatering i januar 2021. Jeg vet også at man ikke kan tenke sånn når det gjelder Tesla, fordi de oppdaterer bilene sine kontinuerlig, men endringene som skisseres vil jo være store relevante endringer.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: TiLT på fredag 23. oktober 2020, klokken 08:37
Vet du om Model 3 har FG-godkjent tyverialarm og gjenfinningssystem?

Finnes begrepet FG-godkjent alarm fremdeles? Har knapt hørt noe selskap bruke begrepet på 15 år. De fleste gir fordeler for orginalmontert alarm, og det har Model 3. Gjenfinningssystemet er jo i prinsippet der, men det er ikke ment som tyverisikring og vil neppe gjøre noe forskjell for forsikringsselskapet.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Saberhagen på fredag 23. oktober 2020, klokken 10:19
Sitat fra: alagerqv på fredag 23. oktober 2020, klokken 09:58
Luftfjæring på en "småbil" ala Model 3 er neppe kritisk. Fint å ha, men er vel neppe der slaget står mht hvilken bil man velger.

Luftfjæring er kanskje ikke det mest kritiske, men oppdatert 4D radar og ny front er jo aktuelt. Det er kjipt å kjøpe en bil nå, og få den i desember, for så at det kommer en oppdatering i januar 2021. Jeg vet også at man ikke kan tenke sånn når det gjelder Tesla, fordi de oppdaterer bilene sine kontinuerlig, men endringene som skisseres vil jo være store relevante endringer.

For de som kjøper drømmer (FSD) kan det være lurt å slå til nå, før prisen KANSKJE går opp med NOK 20.000 på FSD på mandag...i tillegg så får vel de som kjøper nå de fleste nye tingene som er kjent...
Tesla Model Y                         2021-

hELgenen

Sitat fra: lars667 på fredag 23. oktober 2020, klokken 08:25
Bor langt ut på bygda, og får ikke noe under 10 lapper ser det ut til. Har ca 6k på e-Golf fra før, med 4000 i egenandel, så det er vesentlig dyrere å forsikre Tesla M3 LR i dag i alle fall. Hvis du har fått 7000 har du virkelig vært heldig... :-)

Samme her - fikk "tilbud" på ca 20k uten rabatt. Med rabatt så ligger det rundt 15-16k.
Full bonus - ingen under 23 år og låst i egen garasje på egen eiendom i landlig område.

Fikk beskjed om at bilen var dyr å reparere - prisene stadig på vei oppover i takt med nye dippedupper
Tesla dunket inn - så selv om bilen blir sikrere - så blir det dyrere å eie fordi når ting går galt..så blir det dyrt.
Men har en jernbanepersonalets forsikring eller noe slikt så slipper en vel sikkert billigere unna...
Sett opp mot en "normal" elbil fra de anerkjente selskapene blir det fort 8-10k dyrere i året her i forhold til en "normal" elbil. Så det man vinner på billigere drift og gode rentebetingelser - det spises jo fort opp av forsikring tydeligvis

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA