Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Steffinho

Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Motorwatt

EMEA er forkortelse for Europe, Middle East, Africa. Hva det har med lykter å gjøre aner jeg ikke...  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Woodbear

Gikk inn på bilen s info og ser nå at min 2019 lr awd s acceleration boost tall er endret fra 4,6-4,1 nå står det fra 4,4-3,9 0-100 kmt og 3,7 0-60 mph
Har selv klokket den som de på youtube lavere enn det og 😂
Men litt kult at de endrer det som ble resultatet etter fjorårets 5% gratis økning , selv på info om acceleration boost på min og
Derimot kjipt jeg kunne kjøpt en helt ny performance og betalt 1000kr mindre i måneden i lån en den jeg har 😡
2021 model 3 hvit performance.

Ferry

Kan EMEA være produsenten av led-ene? http://www.delta-emea.com/ Må si jeg har veldig lyst på matrix etter å ha sett videoer av Polestar etc. Sikkert bra lys på TM3 uansett, men matrix hadde vært prikken over i-en.

Thule

Sitat fra: Steffinho på mandag 19. oktober 2020, klokken 22:02
Det skal visst være EMEA headlights. Hva enn det betyr?

USA henger etter med lovgivning hva gjelder adaptive samt sterkere lys, noe som ofte forårsaker at amerikanske bilprodusenter utstyrer biler som skal til det nasjonale markedet med «dårligere» lys, mens biler som går til eksport til eksempelvis EU (EMEA) får «bedre» lys, da reglene er mer fremoverlent her.

Artikkelen beskriver problemstillingen.

https://amp.usatoday.com/amp/1475320001

Uansett, kan tyde på at biler til EMEA får sterkere lys/og eller adaptive systemer som LED matrix.

sjokomelk

Sitat fra: Motorwatt på mandag 19. oktober 2020, klokken 22:08
EMEA er forkortelse for Europe, Middle East, Africa. Hva det har med lykter å gjøre aner jeg ikke...  :D
Det er et annet lysbilde på "amerikanske" lykter. Der er øverste kant på lyset "flat", mens vi i den moderne verden har krav om at lyset skal lyse lenger opp og frem på høyre (eller venstre hvis man har venstrekjøring) kant av veien. Derfor ser lysbildet omtrent slik ut mot en vegg for oss:____/----- mens i USA er det slik: __________
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

MooCow

Prata med Teslaselgar på telefon idag, han sa at dei hadde fått ein intern video med oppdateringane som kjem, og der var ihvertfall ikkje oppvarma ratt nemdt :(

hELgenen

Du fikk vel ikke vite hvor bilene som ventes inn i November er produsert?
Kina eller USA?

TiLT

Vi vet allerede at de er produsert i USA. Det er bare SR+ neste år som er fra Kina.

hELgenen

OK - da vet jeg :+1:

Hadde vel en våt drøm om en LR med ny type batteri som kunne lades til 100% hver bidige dag - men det forblir en våt drøm enn en stund ser jeg


jokke

Sitat fra: TiLT på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 12:17
Vi vet allerede at de er produsert i USA. Det er bare SR+ neste år som er fra Kina.
Kina sender biler til europa nå

RuneW

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 12:21
Hadde vel en våt drøm om en LR med ny type batteri som kunne lades til 100% hver bidige dag - men det forblir en våt drøm enn en stund ser jeg

Eventuelt få deg en LR og finne ut, som hundretusener av andre allerede har gjort, at det er null poeng å lade til 100% hver bidige dag   :)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

pekle

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 12:21
OK - da vet jeg :+1:

Hadde vel en våt drøm om en LR med ny type batteri som kunne lades til 100% hver bidige dag - men det forblir en våt drøm enn en stund ser jeg
Men da ville du jo fått en bil der 100% var mindre enn det en LR har i dag. LPF har lavere energitetthet, så det er ikke plass til 75kWh. Men du syns kanskje det er bedre å lade til 100% av 60kWh enn 80% av 75kWh?

hELgenen

Sitat fra: pekle på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 12:53
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 12:21
OK - da vet jeg :+1:

Hadde vel en våt drøm om en LR med ny type batteri som kunne lades til 100% hver bidige dag - men det forblir en våt drøm enn en stund ser jeg
Men da ville du jo fått en bil der 100% var mindre enn det en LR har i dag. LPF har lavere energitetthet, så det er ikke plass til 75kWh. Men du syns kanskje det er bedre å lade til 100% av 60kWh enn 80% av 75kWh?

Ja - nå tror jeg ikke det blir slik du sier ettersom WLTP rekkevidden trolig vil bli lik eller større for de nye batteriene. Det er bare en annen type batteriteknologi som gjør at en kan lade til 100% på oppgitt kWh størrelse på batteriet uten at det forringer levetiden.

Ser at noen sier at siden energitettheten er mindre på de nye så er det ikke plass til 75 kWh - slik at en LR ikke vil få like lang rekkevidde med de nye batteriene fordi det ikke er plass til batteriet.
Vel - jeg tror ikke helt på det - det er sikkert plass - bilen blir kanskje noen kilo tyngre, men tipper at WLTP må forbli like bra om ikke bedre når de skal selge den - så jo - jeg tror det må være plass

Tesla vil ikke selge en LR med kortere rekkevidde en hva de allerede har - så kommer det en LR med nye batterier så vil de ha funnet plass .........

Jeg ser fordeler med å ha bilen fulladet til 100% til enhver tid - ikke alle gjør det - men jeg synes konseptet med å lade til 80% er bare tullete og skyldes ene og alene tekniske begrensninger mhp. levetid  - dette er ikke noe en vil ha der om en kan unngå det

Magnus Hansen

Bare så det ikke er noe misforståelse her når LFP batterier blir angitt som «de nye batteriene». Dette er ikke de nye batteriene som tesla utvikler... og per i dag er det ikke fysisk plass til 75kwh LFP batterier i en Model 3. Energitettheten er såpass mye dårligere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA