Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Motorwatt

Har du bestilt AWD, og ikke har kjørt det tidligere, bør du kanskje ta sjansen på gode, piggfrie dekk? (Tesla kan bare levere de dekkene som står i konfigurator).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Dieselgubben

Sitat fra: Motorwatt på søndag 18. oktober 2020, klokken 10:17
Har du bestilt AWD, og ikke har kjørt det tidligere, bør du kanskje ta sjansen på gode, piggfrie dekk? (Tesla kan bare levere de dekkene som står i konfigurator).

Regnet med det ja. Men litt kjedelig å måtte stå på parkeringsplassen å bytte dekk på vinteren. Stadig mer av og på vintre med is og bakker hvor jeg bor gjør at piggfrie faller ut, men det er en annen diskusjon!

Contango

Jeg hadde ringt noen dekkforhandlere i nærheten av der du skal hente bilen og hørt om de har noen løsninger. Jeg bryr meg forøvrig døyten om Teslas originalfelger og har valgt 18' uoriginale vinterfelger til en langt lavere pris enn Tesla skal ha for sine.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Handyman

Sitat fra: Dieselgubben på søndag 18. oktober 2020, klokken 10:33
Sitat fra: Motorwatt på søndag 18. oktober 2020, klokken 10:17
Har du bestilt AWD, og ikke har kjørt det tidligere, bør du kanskje ta sjansen på gode, piggfrie dekk? (Tesla kan bare levere de dekkene som står i konfigurator).
Regnet med det ja. Men litt kjedelig å måtte stå på parkeringsplassen å bytte dekk på vinteren. Stadig mer av og på vintre med is og bakker hvor jeg bor gjør at piggfrie faller ut, men det er en annen diskusjon!
Bare vær klar over at de fleste opplever støy fra piggdekk mye verre i elbiler. Søk opp noen tråder der det er diskutert, evt. still noen spørsmål, slik at du vet hva du går til. En del eiere av AWD har nemlig angret på valget.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

daktari

Sitat fra: Contango på lørdag 17. oktober 2020, klokken 22:56
Sitat fra: gjest12345 på lørdag 17. oktober 2020, klokken 20:31
Hei.
Vurderer å bestille Tesla model 3 performance. I den anledning lurer jeg på en ting. Ser at tesla skal ha 30k for vinterfelgene m dekk. Hvordan blir dette løst viss man bestiller uten? Må man levere inn eget sett med vinterfelger til tesla for montering? Hvordan har andre løst dette?
Det varierer helt sikkert fra sted til sted, og jeg mener det har vært skrevet om flere ganger tidligere sesonger her inne. Var det ikke eksvs i Drammen en dekkforhandler som hadde en egen løsning for dette?
jo, det finnes også mobile dekkverksted som kjører hjem til deg og legger om.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat fra: Dieselgubben på søndag 18. oktober 2020, klokken 10:06
Jeg vil helst ikke ha piggdekkene som Tesla leverer. Hakka 9 er blant de mest bråkende piggdekkene. Noen som vet om de kan "flekse" litt på dette og levere originale felger med andre dekk?
De gjør ikke det, på sånn service er det "first price"-prinsipp.

Velg piggfritt!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Zero-talent

Hvor lenge varer denne rentekampanjen? Har ikke planlagt ny bil før nærmere sommeren, men er det begrenset varighet så kanskje det er verdt å sitte på to biler et par måneder...
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

Electric cars in Norway

#277
0,25% rente er billig :+1: :+1:
Men det står ikke hvor lenge dette rentetilbudet varer. Det burde stått men stjerne/fotnote  med en " til og med" dato.

Bilde er fra denne lenken:
https://itavisen.no/2020/10/16/tesla-har-senket-prisene-dette-koster-model-3-i-norge-na-30-000-kroner-model-s-priskutt/

ChristR

Er det ikke mulig å få hengerfeste på performance lenger?
Jeg har ikke behov for det selv, men det er kanskje lurt for annenhåndsverdi?
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

jorgenask

Sitat fra: ChristR på søndag 18. oktober 2020, klokken 15:40
Er det ikke mulig å få hengerfeste på performance lenger?
Jeg har ikke behov for det selv, men det er kanskje lurt for annenhåndsverdi?

Det har vel aldri vært mulig før heller ? Correct me if I'm wrong

Almis

Hvordan gjør tesla det med årsmodeller? Bestilte en tm3 performance i dag. Levering beregnet til november. Får jeg en 2020 eller en 2021? Mtp at dette er refreshen med nye lykter, varmepumpe osv.
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Motorwatt

Tror ikke Tesla setter noen sluttdato på rentekampanje. Det kan ha noe med at det bare er et bestemt antall biler som inngår i kampanjen, eller kanskje på biler som kan leveres i 2020.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Contango

Tesla avslutter kampanjene sine uten varsel. Jeg antar de vil maxe salget fjerde kvartal, og at rentekampanjen varer året ut. Deretter lever man vel farlig om man planlegger mot kampanjekjøp etter det.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

alagerqv

Sitat fra: jorgenask på søndag 18. oktober 2020, klokken 15:42
Sitat fra: ChristR på søndag 18. oktober 2020, klokken 15:40
Er det ikke mulig å få hengerfeste på performance lenger?
Jeg har ikke behov for det selv, men det er kanskje lurt for annenhåndsverdi?

Det har vel aldri vært mulig før heller ? Correct me if I'm wrong

Du hadde en Base Performance en liten stund. 500kg hengerkapasitet, men finnes ikke lenger (for å bestille ny).

vegard89

I følge kundeservice er kampanjen tilgjengelig ut året og man kan avtale levering etter dette, så lenge det er i boks før årsslutt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA