Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

MooCow

Sitat fra: geirci2 på lørdag 17. oktober 2020, klokken 13:44
Sitat fra: MooCow på lørdag 17. oktober 2020, klokken 09:26
Er ihvertfall kvalifisert gjetning, veit ikkje om dei har inside information, men står jo i nyaste manualen
Side 155 i den Norske manualen
https://www.tesla.com/sites/default/files/model_3_owners_manual_europe_no.pdf
Manualen du referer til som "nyeste" er versjon 2020.20, og den var tilgjengelig ifra juni i år - flere måneder før Tesla annonserer 2021-modellen.
Forøvrig var setningen "slå rattet og setevarmerne på eller av" også å lese i brukermanualen versjon 2020.12.5 ifra april i år.

Bummer :-/ får håpa electrek har andre kjelder..

Nickelilltroll

Sitat fra: tornaldo på lørdag 17. oktober 2020, klokken 08:03
Sitat fra: Nickelilltroll på lørdag 17. oktober 2020, klokken 00:37


Du solgte TM3 fordi den manglet elektrisk bakluke og hengerfeste, og bestilte en Corsa-e?  Visste ikke at man fikk den med hengerfeste og el bakluke.

Hæ? Corsa'n er en ventepølse...kunnet like gjerne varet en Dieselgolf el en blodtrimma tråsykkel jo ???
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Tesla_noob

Sitat fra: TiLT på lørdag 17. oktober 2020, klokken 14:14
Sitat fra: Tesla_noob på lørdag 17. oktober 2020, klokken 14:11
Sitat fra: TiLT på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:38
Sitat fra: jorgenask på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:26
Da har Tesla oppdatert bestillingen min med ny pris og nytt bilde :D

Samme her. Måtte søke om lån på nytt, men når jeg fullførte det står fortsatt betaling som ikke fullført, og jeg fikk ingen ny mail fra DNB.

Edit: Gikk glipp av at søknaden må sendes i to runder, en til Tesla og en til DNB.

Samme her også, men det var etter at jeg pratet med min Teslarepresentant.

Han sa at ny lånesøknad måtte godkjennes siden det ble et nytt lån med ny pris og ny rente, og den gikk gjennom automatisk på telefon siden de hadde alle tall fra forrige søknad. Han sa også at jeg ikke skulle bry meg om at det sto «send inn kredittsøknad» til DNB under bestillingen på min konto da dette skulle oppdatere seg automatisk.

Nå i dag står det fortsatt at jeg må sende inn kredittsøknad til DNB under «betalingsmetode», under «Lån arrangert via Tesla
Linear Loan
DNB BANK ASA»

Må jeg fortsatt sende inn ny kredittsøknad til DNB?

Jeg gjorde det. I motsetning til første runde, hvor denne ble akseptert umiddelbart, så er den nye søknaden fortsatt ikke behandlet.

Det hørtes merkelig ut, lånebeløpet er jo det samme (eller lavere), så kan ikke skjønne hvorfor den skulle måtte behandles manuelt?

makki

Sitat fra: Tesla_noob på lørdag 17. oktober 2020, klokken 15:01
Sitat fra: TiLT på lørdag 17. oktober 2020, klokken 14:14
Sitat fra: Tesla_noob på lørdag 17. oktober 2020, klokken 14:11
Sitat fra: TiLT på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:38
Sitat fra: jorgenask på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:26
Da har Tesla oppdatert bestillingen min med ny pris og nytt bilde :D

Samme her. Måtte søke om lån på nytt, men når jeg fullførte det står fortsatt betaling som ikke fullført, og jeg fikk ingen ny mail fra DNB.

Edit: Gikk glipp av at søknaden må sendes i to runder, en til Tesla og en til DNB.

Samme her også, men det var etter at jeg pratet med min Teslarepresentant.

Han sa at ny lånesøknad måtte godkjennes siden det ble et nytt lån med ny pris og ny rente, og den gikk gjennom automatisk på telefon siden de hadde alle tall fra forrige søknad. Han sa også at jeg ikke skulle bry meg om at det sto «send inn kredittsøknad» til DNB under bestillingen på min konto da dette skulle oppdatere seg automatisk.

Nå i dag står det fortsatt at jeg må sende inn kredittsøknad til DNB under «betalingsmetode», under «Lån arrangert via Tesla
Linear Loan
DNB BANK ASA»

Må jeg fortsatt sende inn ny kredittsøknad til DNB?

Jeg gjorde det. I motsetning til første runde, hvor denne ble akseptert umiddelbart, så er den nye søknaden fortsatt ikke behandlet.

Det hørtes merkelig ut, lånebeløpet er jo det samme (eller lavere), så kan ikke skjønne hvorfor den skulle måtte behandles manuelt?
Jeg måtte kansellere bestilingen for å være sikkert med nye konfig..i følge tesla delivery(bestilte 30.09) ble kansellert og bestilt ny igjen og sendte søknad igjen til dnb, jeg ringte dnb bil lån og forklart, etter 1 time dnb ringte tilbake og godkjente lånebeløp,kunde behandler sa at har fått enorm søknader om finansiering. Det kan ta 4-5 dager til det blir synlig i tesla kontoen din at lånebeløp har blitt godkjent(selv om dnd allerede har godkjent søknaden)

Magnus Hansen

Det ryktes at SR+ (som ikke kommer før neste år) blir produsert i Kina med LFP batterier

Tesla_noob

Sitat fra: makki på lørdag 17. oktober 2020, klokken 17:46
Sitat fra: Tesla_noob på lørdag 17. oktober 2020, klokken 15:01
Sitat fra: TiLT på lørdag 17. oktober 2020, klokken 14:14
Sitat fra: Tesla_noob på lørdag 17. oktober 2020, klokken 14:11
Sitat fra: TiLT på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:38
Sitat fra: jorgenask på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:26
Da har Tesla oppdatert bestillingen min med ny pris og nytt bilde :D

Samme her. Måtte søke om lån på nytt, men når jeg fullførte det står fortsatt betaling som ikke fullført, og jeg fikk ingen ny mail fra DNB.

Edit: Gikk glipp av at søknaden må sendes i to runder, en til Tesla og en til DNB.

Samme her også, men det var etter at jeg pratet med min Teslarepresentant.

Han sa at ny lånesøknad måtte godkjennes siden det ble et nytt lån med ny pris og ny rente, og den gikk gjennom automatisk på telefon siden de hadde alle tall fra forrige søknad. Han sa også at jeg ikke skulle bry meg om at det sto «send inn kredittsøknad» til DNB under bestillingen på min konto da dette skulle oppdatere seg automatisk.

Nå i dag står det fortsatt at jeg må sende inn kredittsøknad til DNB under «betalingsmetode», under «Lån arrangert via Tesla
Linear Loan
DNB BANK ASA»

Må jeg fortsatt sende inn ny kredittsøknad til DNB?

Jeg gjorde det. I motsetning til første runde, hvor denne ble akseptert umiddelbart, så er den nye søknaden fortsatt ikke behandlet.

Det hørtes merkelig ut, lånebeløpet er jo det samme (eller lavere), så kan ikke skjønne hvorfor den skulle måtte behandles manuelt?
Jeg måtte kansellere bestilingen for å være sikkert med nye konfig..i følge tesla delivery(bestilte 30.09) ble kansellert og bestilt ny igjen og sendte søknad igjen til dnb, jeg ringte dnb bil lån og forklart, etter 1 time dnb ringte tilbake og godkjente lånebeløp,kunde behandler sa at har fått enorm søknader om finansiering. Det kan ta 4-5 dager til det blir synlig i tesla kontoen din at lånebeløp har blitt godkjent(selv om dnd allerede har godkjent søknaden)

Aha, takk for info! Da stemmer det sikkert som kontakten min sa da, at godkjennelsen han fikk gjennom telefon vil være synlig på Tesla-kontoen etter hvert :)

jorgenask

Sitat fra: Tesla_noob på lørdag 17. oktober 2020, klokken 19:19
Sitat fra: makki på lørdag 17. oktober 2020, klokken 17:46
Sitat fra: Tesla_noob på lørdag 17. oktober 2020, klokken 15:01
Sitat fra: TiLT på lørdag 17. oktober 2020, klokken 14:14
Sitat fra: Tesla_noob på lørdag 17. oktober 2020, klokken 14:11
Sitat fra: TiLT på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:38
Sitat fra: jorgenask på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:26
Da har Tesla oppdatert bestillingen min med ny pris og nytt bilde :D

Samme her. Måtte søke om lån på nytt, men når jeg fullførte det står fortsatt betaling som ikke fullført, og jeg fikk ingen ny mail fra DNB.

Edit: Gikk glipp av at søknaden må sendes i to runder, en til Tesla og en til DNB.

Samme her også, men det var etter at jeg pratet med min Teslarepresentant.

Han sa at ny lånesøknad måtte godkjennes siden det ble et nytt lån med ny pris og ny rente, og den gikk gjennom automatisk på telefon siden de hadde alle tall fra forrige søknad. Han sa også at jeg ikke skulle bry meg om at det sto «send inn kredittsøknad» til DNB under bestillingen på min konto da dette skulle oppdatere seg automatisk.

Nå i dag står det fortsatt at jeg må sende inn kredittsøknad til DNB under «betalingsmetode», under «Lån arrangert via Tesla
Linear Loan
DNB BANK ASA»

Må jeg fortsatt sende inn ny kredittsøknad til DNB?

Jeg gjorde det. I motsetning til første runde, hvor denne ble akseptert umiddelbart, så er den nye søknaden fortsatt ikke behandlet.

Det hørtes merkelig ut, lånebeløpet er jo det samme (eller lavere), så kan ikke skjønne hvorfor den skulle måtte behandles manuelt?
Jeg måtte kansellere bestilingen for å være sikkert med nye konfig..i følge tesla delivery(bestilte 30.09) ble kansellert og bestilt ny igjen og sendte søknad igjen til dnb, jeg ringte dnb bil lån og forklart, etter 1 time dnb ringte tilbake og godkjente lånebeløp,kunde behandler sa at har fått enorm søknader om finansiering. Det kan ta 4-5 dager til det blir synlig i tesla kontoen din at lånebeløp har blitt godkjent(selv om dnd allerede har godkjent søknaden)

Aha, takk for info! Da stemmer det sikkert som kontakten min sa da, at godkjennelsen han fikk gjennom telefon vil være synlig på Tesla-kontoen etter hvert :)

Samme her.
Før dette med prisoppdatering skjedde så fikk jeg godkjenning fra DNB og noen sekunder senere lå den inne som godkjent på Tesla sidene.

Men nå etter oppdateringen har jeg fått sms fra DNB der det står "invilget"  men fortsatt står det :

"Lånesøknaden din er mottatt. Vi vil kontakte deg med lånebeslutningen og -vilkårene." på tesla kontoen

Snakket med en kar på chat hos tesla og for han så det ut som alt var i orden, så det ordner seg vel til uken en gang  :+1:

Tin

Sitat fra: Snowjoggs på fredag 16. oktober 2020, klokken 20:10
NB til dere som vurderer SR+ nå

Fikk vite av selger at denne er bekreftet uten varmepumpe.
Rentekampanje tilbudet får du heller ikke, dette fordi det kun er gyldig i 3mnd mens SR+ i ny spec vil først vil kunne leveres fra Februar 2020.

Noe misvisende i konfiguratoren der med andre ord. Kun performance og LR med ny spec som det kommer noen tusen av i november som er en del av kampanjen.

Blir du bumpet til neste års grunnet fullbooking av biler så frafaller kampanje renta, om du velger å trekke deg da så taper du 1000kr.

Så lenge lånesøknaden er lagt inn og godkjent innen kampanjen løper ut så skal det være ok. Står nå også at det gjelder alle Model 3. Ikke første gang selger ikke har snøring :)

gjest12345

Hei.
Vurderer å bestille Tesla model 3 performance. I den anledning lurer jeg på en ting. Ser at tesla skal ha 30k for vinterfelgene m dekk. Hvordan blir dette løst viss man bestiller uten? Må man levere inn eget sett med vinterfelger til tesla for montering? Hvordan har andre løst dette?

ok67

Sitat fra: gjest12345 på lørdag 17. oktober 2020, klokken 20:31
Hei.
Vurderer å bestille Tesla model 3 performance. I den anledning lurer jeg på en ting. Ser at tesla skal ha 30k for vinterfelgene m dekk. Hvordan blir dette løst viss man bestiller uten? Må man levere inn eget sett med vinterfelger til tesla for montering? Hvordan har andre løst dette?
I så fall blir bilen levert på sommarhjul, og om du har levering på vinteren så er det ikkje så uvanleg å ha med vinterhjula og legge om sjøl på parkeringsplassen utanfor utleveringslokalet. Tesla legg ikkje om til hjul som du har kjøpt andre plassar (det gjer vel heller ikkje andre forhandlarar).
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

alagerqv

Da jeg hentet ut min S ville/kunne ikke Tesla legge om andre dekk. Jeg synes likevel at det enkleste er å kjøpe originalt, så kommer bilen med riktig dekk for sesongen. Velger du 3.part tipper jeg du må skifte selv etter henting av bil.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: gjest12345 på lørdag 17. oktober 2020, klokken 20:31
Hei.
Vurderer å bestille Tesla model 3 performance. I den anledning lurer jeg på en ting. Ser at tesla skal ha 30k for vinterfelgene m dekk. Hvordan blir dette løst viss man bestiller uten? Må man levere inn eget sett med vinterfelger til tesla for montering? Hvordan har andre løst dette?

Synes forøvrig det er rart at Tesla kun tilbyr 20" vinterhjulene til Performance...som er 16.000 dyrere enn vinterdekkene de tilbyr til LR. De fleste ser nok på værmeldingen den dagen de henter bilen...om de tar med dekkene eller kjører hjem på sommerdekk...
Tesla Model Y                         2021-

hemi

20" er kung på vintern, problemet er at tesla kjøpere/bruktkjøpere ikke verdsetter felger, tror flesteparten hadde kjørt på stålfelg om de fikk muligheten og da sparte noen kroner.

Bare 20" dekkene koster 20.000 alene.


velger du 3 part felger/dekk skylder tesla ALT som er feil på bremser, hjul og ymse på disse btw.

ref 3 part nekter også tesla å gjøre noe/være behjelpelige her (logisk nok)

Contango

Sitat fra: gjest12345 på lørdag 17. oktober 2020, klokken 20:31
Hei.
Vurderer å bestille Tesla model 3 performance. I den anledning lurer jeg på en ting. Ser at tesla skal ha 30k for vinterfelgene m dekk. Hvordan blir dette løst viss man bestiller uten? Må man levere inn eget sett med vinterfelger til tesla for montering? Hvordan har andre løst dette?
Det varierer helt sikkert fra sted til sted, og jeg mener det har vært skrevet om flere ganger tidligere sesonger her inne. Var det ikke eksvs i Drammen en dekkforhandler som hadde en egen løsning for dette?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Dieselgubben

Jeg vil helst ikke ha piggdekkene som Tesla leverer. Hakka 9 er blant de mest bråkende piggdekkene. Noen som vet om de kan "flekse" litt på dette og levere originale felger med andre dekk?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA