Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Magnus Hansen

Sitat fra: Motorwatt på fredag 16. oktober 2020, klokken 19:52
En Tesla-selger sa at det også kom skipose...

Hmm? Bokstavelig talt en skipose, eller en skiluke i baksetet med pose?

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Magnus Hansen

Bildene av baksetet på nettsiden ser tilsynelatende identisk ut som dagens..

Mondeo

Skiluke trengs for lyden sin del iallefall. Etter de stengte hullet i hattehyllen tok de livet av bassen.
En skiluke vil nok ordne dette.

mihkku

Kan ikke helt forstå at WLTP rekkevidden øker med varmepumpe med unntak om vinteren, om det er derfor rekkevidden har økt.
Ellers er jo dette et veldig riktig steg i riktig retning og et bedre kjøp for de som har bestilt Model 3 med tanke på at prisen har sunket, gode rentebetingelser og bilen har fått mer utstyr.  :+1:

Skulle kanskje ha ventet i 6mnd, men men :)

Steffinho

Sitat fra: mihkku på fredag 16. oktober 2020, klokken 21:28
Kan ikke helt forstå at WLTP rekkevidden øker med varmepumpe med unntak om vinteren, om det er derfor rekkevidden har økt.
Sett at varmepumpe har blitt diskutert på offisielle Teslaforumet og da mener noen der at det kan ha liten positiv effekt om sommeren også ved at den da klarer kjøle og varme luften mer effektivt enn det gjøres i tradisjonell A/C. Eller så vil double-paned windows holde bedre på temperaturen i bilen og dermed vil klimaanlegget brukes mindre. Kanskje de nye aero capsa er marginalt bedre også. Tesla hadde vel også noen ytelse og rekkeviddeforbedringer i form av software som ikke WLTP har tatt høyde for tidligere. Uansett så tipper jeg det er mange marginale forbedringer her som til sammen utgjør en liten økning på rekkevidden.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

hemi

Sitat fra: jokke på fredag 16. oktober 2020, klokken 20:43
Sitat fra: hemi på fredag 16. oktober 2020, klokken 19:01
jeg regner at en performance er reelt ned 80.000 med ny spec nå i form av pris, spec, rentekampanje. kanskje mer.
Den er vel ned det markedet er villig å betale.
For meg er ikke oppgraderingene veldig interresante

spm er da, har du en TM3P med FSD 2x20 og alt av godsaker nå?

Olemann

For de som er på brukt-kjøpern av TM3 blir det spennende tider framover, en ting er om mange som skal bytte fra TM3 til TMY velger å selge nå for å unngå ytterligere prisfall på ny TM3, et annet forhold er om de som skal bytte tør vente til de får sin nye TMY -  for å unngå trengsel i døra når TMY leveres og mange vil selge.  I begge tilfelle kan det bli hyggelige priser på FINN.
Men, det tar alltid en stund før prisendringer synker inn hos selgere, men tipper ila 2-3 uker ser vi dette på FINN.

Counterpointer

Tesla på Finn har aldri blitt helt normalt. Og det er stigende pris på brukte elbiler nå. Det er en trend som har holdt seg en stund.

Brukte biler på Finn kan ofte selges til høyere pris enn ny! Dette er et stort mysterium (antagelig dårlig orienterte bruktkjøpere imho)

Nickelilltroll

Fader!! Jeg som lagt opp en plan frem til levering av min Y i 2022, fra Berlin og nyeste batteriteknologien.

Men nå solgte jeg 3´ern fordi den manglet elektrisk luke, hengerfeste og denna svarte lakken er håpløs...burde lært meg fra S´ern! :P

Nå har dem slengt på alt det jeg savnet på 3´ern jo!! Plus at det er en GROM bil på alle måter. Og at hvit er basisfarven(gratis), er ennå et argument for at slenge inn en bestilling. Rentetilbudet er faktiskt veldig bra i forhold til andre akkurat nå.....

Haff!! Bestilte en Corsa-e som jeg skulle ha som ventepølse frem til Y´n kom hit. Men er redd for at Bertel og Steen skal ha sine 8% i avbestillingsgebyr nå? Bestilte for 3 uker siden, bilen er ikke bygd ennå, bygges i desember med levering rett over nyåret :o Har aldrig avbestilt nybygg så er usikker her. Veit at inom 14 dager er saken mye enklere.

Hade jeg hatt hår hade jeg slitt det av meg i alle rettninger nå!! >:(
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

tornaldo

Sitat fra: Nickelilltroll på lørdag 17. oktober 2020, klokken 00:37
Fader!! Jeg som lagt opp en plan frem til levering av min Y i 2022, fra Berlin og nyeste batteriteknologien.

Men nå solgte jeg 3´ern fordi den manglet elektrisk luke, hengerfeste og denna svarte lakken er håpløs...burde lært meg fra S´ern! :P

Nå har dem slengt på alt det jeg savnet på 3´ern jo!! Plus at det er en GROM bil på alle måter. Og at hvit er basisfarven(gratis), er ennå et argument for at slenge inn en bestilling. Rentetilbudet er faktiskt veldig bra i forhold til andre akkurat nå.....

Haff!! Bestilte en Corsa-e som jeg skulle ha som ventepølse frem til Y´n kom hit. Men er redd for at Bertel og Steen skal ha sine 8% i avbestillingsgebyr nå? Bestilte for 3 uker siden, bilen er ikke bygd ennå, bygges i desember med levering rett over nyåret :o Har aldrig avbestilt nybygg så er usikker her. Veit at inom 14 dager er saken mye enklere.

Hade jeg hatt hår hade jeg slitt det av meg i alle rettninger nå!! >:(

Du solgte TM3 fordi den manglet elektrisk bakluke og hengerfeste, og bestilte en Corsa-e?  Visste ikke at man fikk den med hengerfeste og el bakluke.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

thomala


hELgenen

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 17. oktober 2020, klokken 00:23
Tesla på Finn har aldri blitt helt normalt. Og det er stigende pris på brukte elbiler nå. Det er en trend som har holdt seg en stund.

Brukte biler på Finn kan ofte selges til høyere pris enn ny! Dette er et stort mysterium (antagelig dårlig orienterte bruktkjøpere imho)

Den trenden snur vel nå?
Synes prisene som ligger der ute nå er fantasipriser sett opp mot nybil pris. Å tape f.eks 100k på ett år er ikke unormalt historisk sett på biler i TM3 prisklassen,men nå er det biler der ute på ett år eller mer som ligger helt tett på nybil pris. Har selv sittet med tap på mer enn 100k på 1 år i TM3 prisklassen. Så nedsiden på prisen kan være stor. Synes eierene av TM3 har vært svært heldige med verditapet så langt. Men nå vil jeg tro mange må justere sine bruktpriser ned ytterligere 40k. Vi får se hva som skjer. Er mer spent på den videre konkurransen i nybil markedet.

tornaldo

SR+ vil nok holde seg kunstig høyt, siden denne ikke har forventet levering før februar 2021. Samtidig meget spesielt å kjøpe seg brukt SR+ til 430k på Finn, når man får en LR til 460k neste måned.

Men ingenting overrasker lenger når det gjelder folk sin manglende evne til å navigere i bruktbilmarkedet, eller generelt manglende impulskontroll/tålmodighet.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA