Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

hemi

jeg regner at en performance er reelt ned 80.000 med ny spec nå i form av pris, spec, rentekampanje. kanskje mer.

Steffinho

Sitat fra: Dieselgubben på fredag 16. oktober 2020, klokken 18:58
Prisen er ned 35.000. I tillegg varmepumpe, bedre lydisolering, rekkevidde og el bagasjeluke. Det bør være verdt minst 15.000. Så prisnedgang i realiteten 50.000 kr sammenlignet med "gammel".... disse skal nok en god del ned i pris.
Ta med oppvarmet ratt (ifølge electrek) og rentekampanje også så er man lett over 60.000 kr. Men kan være noe kostnadssparende nyheter også. Svart trim, midtkonsollen og felger?

Er setene og lyktene nye også?
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

TiLT

Visstnok er det ikke oppvarmet ratt, dessverre. Electrek ser ut til å ha gjettet på dette punktet og tok feil.

emurof

Sitat fra: Facet på fredag 16. oktober 2020, klokken 14:50
Det er i alle fall mange som fikk hastverk med å selge nå. Overflod av M3P på Finn 🤪

Wow, det var vel rundt 100 og noe da jeg sjekket sist for litt siden. Er alle de 50+ til kommet etter prisjusteringen?

emurof

Sitat fra: advale på fredag 16. oktober 2020, klokken 17:28Har fulgt litt med i prisene, tidligere før sommeren gikk de for rundt 475-485', og før prisnedgangen i dag gikk de for rundt 450-460'. De fleste bør gå rundt 400' i tiden fremover når ting har normalisert seg. Har vært ekstremt mange ut på Finn i dag.

Brukt LR bør gå for det samme som ny SR+?

adriantr

Noen som har lagt inn bestilling i dag og fått leveringsdato? Hvor lang tid pleier det å ta før man vet noe mer?

Leifen1980

Og hva med prisene på nye godt utstyrte ID.3, Niro, Kona, 2008 osv som er rundt samme pris som LR? Blir ren knockout til Tesla med oppgradert TM3 og rentekampanje....
Tesla MY 2021
Ford Galaxy varebil
ex Tesla M3 base performance 2019
ex Mini Cooper 3d 2015 (skulle gjerne hatt tilsvarende som elbil med laaang rekkevidde)
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

Contango

Sitat fra: TiLT på fredag 16. oktober 2020, klokken 19:10
Visstnok er det ikke oppvarmet ratt, dessverre. Electrek ser ut til å ha gjettet på dette punktet og tok feil.
Tror Elon er veldig sta. Sikkert ikke varme. Nei til HUD, nei til separat klima-, og vindusvisker kontroll, og nei til moderne lys også. Skal det være minimalistisk, så skal det være minimalistisk. Bare en liten ønskeliste fra min side om prinsippene en dag blir lempet på 😊
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

TøddiVedder

HW3 er det nok også, mot sikkert endel på finn med 2.5 uten FSD. Det er verdt noe også.
Min spec er fortsatt dyrere idag enn når jeg kjøpte. Men uten varmepumpen etc da.

Snowjoggs

NB til dere som vurderer SR+ nå

Fikk vite av selger at denne er bekreftet uten varmepumpe.
Rentekampanje tilbudet får du heller ikke, dette fordi det kun er gyldig i 3mnd mens SR+ i ny spec vil først vil kunne leveres fra Februar 2020.

Noe misvisende i konfiguratoren der med andre ord. Kun performance og LR med ny spec som det kommer noen tusen av i november som er en del av kampanjen.

Blir du bumpet til neste års grunnet fullbooking av biler så frafaller kampanje renta, om du velger å trekke deg da så taper du 1000kr.

Bauf

Noen som vet hvor lenge den lave renten holder seg på den kampanjen? Litt kjedelig om det bare er for 1år.

Chris Neumann Ruud

Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Snowjoggs

Sitat fra: Bauf på fredag 16. oktober 2020, klokken 20:20
Noen som vet hvor lenge den lave renten holder seg på den kampanjen? Litt kjedelig om det bare er for 1år.

3 år. Etter det er det over på vanlig DNB rente, per nå 3,25% (nominell)

jokke

Sitat fra: hemi på fredag 16. oktober 2020, klokken 19:01
jeg regner at en performance er reelt ned 80.000 med ny spec nå i form av pris, spec, rentekampanje. kanskje mer.
Den er vel ned det markedet er villig å betale.
For meg er ikke oppgraderingene veldig interresante

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA