Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

jorgenask

Er det kommet no skriftlig "offisielt" om det er varmepumpe på bilene ?
Min tesla-rep nevnte det og, men finner ikke det skrevet noe sted på tesla.com

gholie

Nokon som veit om dei som nylig har tatt levering av bil har noko å stille opp med på slike prisjusteringer? Evt erfaring frå prisjusteringer som har skjedd tidlegare

Magnus Hansen

Sitat fra: gholie på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:43
Nokon som veit om dei som nylig har tatt levering av bil har noko å stille opp med på slike prisjusteringer? Evt erfaring frå prisjusteringer som har skjedd tidlegare

Er det gått mindre enn 14 dager så kan du jo levere tilbake bilen, så da bør de gi jo heller gi deg mellomlegget. Har det gått mer enn 14 dager så er det ikke noen gjøre. Det er ikke tilfeldig at dette skjer rett over 14 dager siden kvartalslutt hvor de hadde mange utleveringer

Ellers var det jo veldig ventet at akkurat dette skulle skje. Så hvis man har vært på dette forumet en del, så er det jo litt rart at man har greid å bestille slik at man får gammel pris, fremfor å vente på dette «alle» visste skulle komme

ToWalkOrDrive

Sitat fra: gholie på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:43
Nokon som veit om dei som nylig har tatt levering av bil har noko å stille opp med på slike prisjusteringer? Evt erfaring frå prisjusteringer som har skjedd tidlegare

Det kommer vel an på hvor nylig du har tatt levering...hvis du enda er innenfor tiden hvor du kan levere den tilbake uten kostnader (er det 3 dager? 14 dager? eller noe sånt?). Men er nok derfor prisreduksjonen skjer sånn ca 16 dager etter at 3. kvartal er ferdig...siden det da akkurat er mer enn 14 dager siden de leverte ut en haug med biler, som de gjør ved hvert kvartalsslutt....På den annen side er det jo minst like "ille" for de som akkurat tenkte å selge Model 3 for å kjøpe Model Y....da bruktbilprisene vil ramle kjapt. Sånn utenom det har jo Tesla som vane å ikke ha unaturlig høye priser...hver gang de har mulighet så pleier de å redusere prisen sånn at de alltid skal være konkurransedyktige. Er jo uflaks når valutaen og markedet og kostnadene går i favør av å redusere prisen rett etter at en har kjøpt bil, men du har uansett en bra bil som var bedre priset enn mange andre...bare at den har blitt enda bedre.
Tesla Model Y                         2021-

gholie

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:47
Sitat fra: gholie på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:43
Nokon som veit om dei som nylig har tatt levering av bil har noko å stille opp med på slike prisjusteringer? Evt erfaring frå prisjusteringer som har skjedd tidlegare

Er det gått mindre enn 14 dager så kan du jo levere tilbake bilen, så da bør de gi jo heller gi deg mellomlegget. Har det gått mer enn 14 dager så er det ikke noen gjøre. Det er ikke tilfeldig at dette skjer rett over 14 dager siden kvartalslutt hvor de hadde mange utleveringer

Ellers var det jo veldig ventet at akkurat dette skulle skje. Så hvis man har vært på dette forumet en del, så er det jo litt rart at man har greid å bestille slik at man får gammel pris, fremfor å vente på dette «alle» visste skulle komme

Er det eg antok, og tenkte det kunne bli tilfelle når eg bestillte i mai. Måtte desverre ha bil, og ville ikkje vente endå lenger så då får man berre vere nøgd med at bilen er god uansett

Badola

Er rentekampanjen for typ 3 år eller hele lånets levetid? Greide ikke finne info på det

jorgenask

Sitat fra: Badola på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:59
Er rentekampanjen for typ 3 år eller hele lånets levetid? Greide ikke finne info på det

Lurer litt på det samme

Tesla_noob

Sitat fra: jorgenask på fredag 16. oktober 2020, klokken 11:14
Sitat fra: Badola på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:59
Er rentekampanjen for typ 3 år eller hele lånets levetid? Greide ikke finne info på det

Lurer litt på det samme

Rentekampanjen gjelder de første 3 årene, deretter går renten opp til 3,25% resten av lånets levetid fikk jeg bekreftet nå nettopp når jeg ringte inn og spurte om vilkår :)

Badola

Sitat fra: Tesla_noob på fredag 16. oktober 2020, klokken 11:47
Sitat fra: jorgenask på fredag 16. oktober 2020, klokken 11:14
Sitat fra: Badola på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:59
Er rentekampanjen for typ 3 år eller hele lånets levetid? Greide ikke finne info på det

Lurer litt på det samme

Rentekampanjen gjelder de første 3 årene, deretter går renten opp til 3,25% resten av lånets levetid fikk jeg bekreftet nå nettopp når jeg ringte inn og spurte om vilkår :)

Ikke like lukrativt da. Var det ikke en kampanje på 10 år tidligere? på X?

Motorwatt

Husk at det i dagens situasjon lønner seg å låne maksimalt med 0-kontant og 10 års løpetid istedenfor å bruke egenkapital.

Selg bilen etter 3 år for restverdien av lånet, og da har du i realiteten bare betalt for avskrivningen (sånn cirka). Husk at 0.25% ikke er en fastrente. Selv betaler jeg i dag 0,19% rente som startet på 0,25%, men lånte dessverre for lite  :(

ps. En hvit TM3 AWD med FSD, og hengerfeste, men uten vinterdekk kommer da på kr. 4.599.- pr. mnd.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rævedilter

Sitat fra: Badola på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:09
Ikke like lukrativt da. Var det ikke en kampanje på 10 år tidligere? på X?
Yepp, har den på min X, er på 0,40% nå.

jorgenask


RuneW

Sitat fra: fonberg på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:23
Sitat fra: Kjetil1986 på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:15
Akselerasjontiden på long range har blitt nedjustert til 4,4 sekunder fra 4,6  :D

Det kan godt skyldes at 0-60mph-tiden henger igjen fra USA-sidene, det er en klassiker hos Tesla når de oppdaterer.

Tiden er 4.2s på den amerikanske siden, så tror ikke det.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Wabby

Sitat fra: Bauf på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:26
Ser ikke ut for at man kan få tilhengerfeste på Performance utgaven da?   :-\
Ikke? Vurderer virkelig å hoppe på TM3 nå etter denne annonseringen, men så for meg performance utgaven med hengerfeste.
TM3P 2021 - Oslo

hELgenen

Sitat fra: Motorwatt på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:10
Husk at det i dagens situasjon lønner seg å låne maksimalt med 0-kontant og 10 års løpetid istedenfor å bruke egenkapital.

Selg bilen etter 3 år for restverdien av lånet, og da har du i realiteten bare betalt for avskrivningen (sånn cirka). Husk at 0.25% ikke er en fastrente. Selv betaler jeg i dag 0,19% rente som startet på 0,25%, men lånte dessverre for lite  :(

ps. En hvit TM3 AWD med FSD, og hengerfeste, men uten vinterdekk kommer da på kr. 4.599.- pr. mnd.

Hvordan er det med gebyrer og slikt på lån - har penger banken for fullfinansiering, men tar heller lån om rente+gebyr pr mnd < billån x innskuddsrente i banken pr mnd (har vel 1.5% der nå)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA