Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla introduces newly designed headlights and power trunk on the Model 3

https://driveteslacanada.ca/model-3/model-3-new-headlights-power-trunk/



Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Faxt


Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Ventilerte forseter og 100 kWh batteri nå så bestiller jeg ny Model 3

HKS

Flere av disse tingene (iallefall varmepumpe og motorisert bakluke) er vel allerede på Model Y, så er ikke så veldig overraskende. Regner med at Tesla ønsker å mye likhet som mulig mellom deler på 3 og Y.
Tesla Model 3 Long Range

RuneW

#5
Sitat fra: knut.aulie på søndag 23. august 2020, klokken 23:14
Ventilerte forseter og 100 kWh batteri nå så bestiller jeg ny Model 3

Amen til det. Klam i korsryggen og koldbrann på magen er ikke min stil  :laugh:

Ellers er det spesielt stas med powertrunk. Lyden når man smekker igjen bakluka på TM3 er noe av det minst tilfredsstillende med hele bilen.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

knegg

Sitat fra: RuneW på mandag 24. august 2020, klokken 08:52
Sitat fra: knut.aulie på søndag 23. august 2020, klokken 23:14
Ventilerte forseter og 100 kWh batteri nå så bestiller jeg ny Model 3

Amen til det. Klam i korsryggen og koldbrann på magen er ikke min stil  :laugh:

Ellers er det spesielt stas med powertrunk. Lyden når man smekker igjen bakluka på TM3 er noe av det minst tilfredsstillende med hele bilen.

Når den faktisk smeller igjen... Må ofte prøve fleire ganger eller snelle rimeleg hardt. ::)
2020 Model 3

pekle

Sitat fra: knegg på mandag 24. august 2020, klokken 09:22
Når den faktisk smeller igjen... Må ofte prøve fleire ganger eller snelle rimeleg hardt. ::)
Aldri hatt det problemet med bakluka. Hadde det dog på høyre bakdør - det justerte Tesla til å bli helt fint - så kanskje det kan justeres på bakluka også?

Counterpointer

Sitat fra: knegg på mandag 24. august 2020, klokken 09:22
Sitat fra: RuneW på mandag 24. august 2020, klokken 08:52
Sitat fra: knut.aulie på søndag 23. august 2020, klokken 23:14
Ventilerte forseter og 100 kWh batteri nå så bestiller jeg ny Model 3

Amen til det. Klam i korsryggen og koldbrann på magen er ikke min stil  :laugh:

Ellers er det spesielt stas med powertrunk. Lyden når man smekker igjen bakluka på TM3 er noe av det minst tilfredsstillende med hele bilen.

Når den faktisk smeller igjen... Må ofte prøve fleire ganger eller snelle rimeleg hardt. ::)
Veldig off topik. Gassdemperne på Model 3 er veldig utsatte for støv, det fører til at luka kan være treg.
Jeg tørker dem med en lofri våtserviett og gir dem en liten sprut silikon. Det ordner hele problemet, men må gjentas innimellom.

I forhold til lyden av luka, plager den ikke meg overhodet. Men de som har lagt butyl eller lignende dempematter i luka skryter av « tysk» lyd

freddyr

Er dette bekreftede rykter?
Viste at det er slik tesla opererer men alltid kjipt å motta bil like etter at slike rykter begynner å florere.
Har opprinnelig leveringsdato 4 september og er derfor i tenkeboksen på å kansellere ordren for å så bestille på nytt. Noen med erfaring på hvor lang tid det tar fra produksjon til biler er på veien i Norge?

Syklist

Smak og behag. Elektrisk bagasjeromsluke vil jeg gjerne slippe.

La oss vente til dette blir bekreftet. 
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

RJK

Sies at nye TM3 får en grunnere frunk, sannsynligvis fordi varmepumpen krever plass.

https://electrek.co/2020/08/23/tesla-updates-model-3-frunk/

Ser fremdeles ut som det er mer enn stort nok for ladekablene og eventuelle adaptere, men er ikke så god plass til annet lengre.

For de fleste er vel dette greit nok, men er det noen som bruker plassen så aktivt at det blir "no-no" pga dette?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

stefse

Mer off topic, men jeg kjøpte noen custom gassdempere som gjør at bagasjelokket hever seg helt opp når en aktiverer åpning. Så mitt bagasjelokk er allerede halvautomatisk.  :D
Men VP er smart. Lurer på hvor mye Tesla kommer til å bruke det kortet i rekkeviddesammenheng. Kanskje de ikke tror helt på at det hjelper på rekkevidden før de har testet det. Ingen andre av bilene deres har vel fått det enda.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Dwerg

Sitat fra: stefse på mandag 24. august 2020, klokken 17:37
Ingen andre av bilene deres har vel fått det enda.
Model Y har det. Bilen har bare ikke kommet til Norge enda, men de selges i USA. Så ikke bare har de testet det, det ferdige produktet ruller allerede rundt på veiene der.

Counterpointer

Det vi ikke har sett enda er sammenligning av Model 3 og Model Y i vintertemperaturer. Blir spennende å se resultatene både til småkjøring og langkjøring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA