Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

#285
alagerqv :+1: :+1: Ja den hadde jeg helt glemt jeg. Sleeper. Men 500 kg på kroken da... det var jo en spøk!

Så tommelfinger regelen er krok=long range mens performance er uten krok :police:

sfinxern

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 18. oktober 2020, klokken 15:30
0,25% rente er billig :+1: :+1:
Men det står ikke hvor lenge dette rentetilbudet varer. Det burde stått men stjerne/fotnote  med en " til og med" dato.

Bilde er fra denne lenken:
https://itavisen.no/2020/10/16/tesla-har-senket-prisene-dette-koster-model-3-i-norge-na-30-000-kroner-model-s-priskutt/

Det står klart og tydelig på Tesla sine sider når du bestiller.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Electric cars in Norway


ToWalkOrDrive

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 18. oktober 2020, klokken 21:59
alagerqv :+1: :+1: Ja den hadde jeg helt glemt jeg. Sleeper. Men 500 kg på kroken da... det var jo en spøk!

Så tommelfinger regelen er krok=long range mens performance er uten krok :police:

....mens Model Y Performance får hengerfeste.....og ingen S har lovlig vekt på 3. parts hengerfeste (men funker bra på sykler).
Tesla Model Y                         2021-

alagerqv

Ikke helt logisk, men det er sånn det er... Også underlig at TMS ikke har fått krok, men det er jo ett tema som hører hjemme i andre grupper.

Mondeo

Ryktes at de nye bilene er produsert i Kina.
SR+ leveres muligens med de nye koboltfrie batteriene.

OhmPaPa

Sitat fra: Mondeo på mandag 19. oktober 2020, klokken 08:59
Ryktes at de nye bilene er produsert i Kina.
SR+ leveres muligens med de nye koboltfrie batteriene.

Vi vurderer en TM3 som nr2-bil snart så dette høres lovende ut!

Hvis bilene fra Kina sendes med tog så kan de sendes i en mere jevn strøm så Tesla slipper å levere mesteparten av bilene de samme få ukene i hvert kvartal. Vil gjøre livet enklere for de som forbereder bilene på utlevering.

Motorwatt

Betviler at det lønner seg å sende biler fra Shanghai til Nederland med tog. Blir nok båt som tar 35-40 dager....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________


Tesla_noob

Sitat fra: jorgenask på lørdag 17. oktober 2020, klokken 19:33
Sitat fra: Tesla_noob på lørdag 17. oktober 2020, klokken 19:19
Sitat fra: makki på lørdag 17. oktober 2020, klokken 17:46
Sitat fra: Tesla_noob på lørdag 17. oktober 2020, klokken 15:01
Sitat fra: TiLT på lørdag 17. oktober 2020, klokken 14:14
Sitat fra: Tesla_noob på lørdag 17. oktober 2020, klokken 14:11
Sitat fra: TiLT på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:38
Sitat fra: jorgenask på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:26
Da har Tesla oppdatert bestillingen min med ny pris og nytt bilde :D

Samme her. Måtte søke om lån på nytt, men når jeg fullførte det står fortsatt betaling som ikke fullført, og jeg fikk ingen ny mail fra DNB.

Edit: Gikk glipp av at søknaden må sendes i to runder, en til Tesla og en til DNB.

Samme her også, men det var etter at jeg pratet med min Teslarepresentant.

Han sa at ny lånesøknad måtte godkjennes siden det ble et nytt lån med ny pris og ny rente, og den gikk gjennom automatisk på telefon siden de hadde alle tall fra forrige søknad. Han sa også at jeg ikke skulle bry meg om at det sto «send inn kredittsøknad» til DNB under bestillingen på min konto da dette skulle oppdatere seg automatisk.

Nå i dag står det fortsatt at jeg må sende inn kredittsøknad til DNB under «betalingsmetode», under «Lån arrangert via Tesla
Linear Loan
DNB BANK ASA»

Må jeg fortsatt sende inn ny kredittsøknad til DNB?

Jeg gjorde det. I motsetning til første runde, hvor denne ble akseptert umiddelbart, så er den nye søknaden fortsatt ikke behandlet.

Det hørtes merkelig ut, lånebeløpet er jo det samme (eller lavere), så kan ikke skjønne hvorfor den skulle måtte behandles manuelt?
Jeg måtte kansellere bestilingen for å være sikkert med nye konfig..i følge tesla delivery(bestilte 30.09) ble kansellert og bestilt ny igjen og sendte søknad igjen til dnb, jeg ringte dnb bil lån og forklart, etter 1 time dnb ringte tilbake og godkjente lånebeløp,kunde behandler sa at har fått enorm søknader om finansiering. Det kan ta 4-5 dager til det blir synlig i tesla kontoen din at lånebeløp har blitt godkjent(selv om dnd allerede har godkjent søknaden)

Aha, takk for info! Da stemmer det sikkert som kontakten min sa da, at godkjennelsen han fikk gjennom telefon vil være synlig på Tesla-kontoen etter hvert :)

Samme her.
Før dette med prisoppdatering skjedde så fikk jeg godkjenning fra DNB og noen sekunder senere lå den inne som godkjent på Tesla sidene.

Men nå etter oppdateringen har jeg fått sms fra DNB der det står "invilget"  men fortsatt står det :

"Lånesøknaden din er mottatt. Vi vil kontakte deg med lånebeslutningen og -vilkårene." på tesla kontoen

Snakket med en kar på chat hos tesla og for han så det ut som alt var i orden, så det ordner seg vel til uken en gang  :+1:

Jeg ringte DNB forhandlerlån på tlf 91505020 i dag tidlig for å sjekke, og de kunne bekrefte at finansiering sto som godkjent i deres systemer med ny rente på 0,25%, selv om det fortsatt står «send inn kredittsøknad» til DNB under bestillingen på min konto :)

TiLT

Da jeg sjekket Tesla-kontoen min i morges var lånesøknaden godkjent uten at jeg hadde fått noen melding om dette.


TiLT

Sitat fra: Haavis på mandag 19. oktober 2020, klokken 21:03
Hvordan ser du at den er godkjent?

Enten ved at den er haket av eller (hvis du har fullført alle de andre valgene) at du nå bare får en oppsummeringsskjerm.

Ferry


Almis

Sitat fra: Ferry på mandag 19. oktober 2020, klokken 21:29
Er den noe konkret info om nye lykter? Blir det matrix led e.l?

Henger meg på denne!

Noen som har bilder av lyktene?
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA