Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor lader min bil ikke ?

Startet av AndreasMax, søndag 14. august 2022, klokken 10:07

« forrige - neste »

AndreasMax

Jeg har problemer med at få min Citroen Berling til at lade. Jeg har haft pcu ude af bilen en nat og sat i igen så kan den lade 5 min, Hvorfor lader den kun 5 min, nogen med erfaring i dette ? for mig er det helt nyt med denne classic el bil.
IMG_7899.jpg
IMG_7900.jpg
IMG_7716.jpg
Er blevet ejer af en Citroen Berlingo Electrique som hobby projekt

Elmo

Jeg har egentlig aldri sett på temperaturen under lading, men tenker at kanskje 68 er høyt.
Går kjølepumpen ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

AndreasMax

Hej Elmo
Ja køle pumperne kører, jeg undrer mig også over den høje temperatur som starter fra 50 når ladning starter, og der efter stiger til 68 i løbet af 5min, jeg tror ikke selv på at der er hverken 50 eller 68 grader nogen steder ?
Er blevet ejer af en Citroen Berlingo Electrique som hobby projekt

Elmo

OK.  Meget mulig det er selve temperatursensoren som er dårlig.
Virkelig temperatur kan du jo måle i vannreservoaret.
Berlingo har såvidt jeg vet (minst) to tempsensorer. En på radiatorern og en på ett av batteriene i 4er kassen.
Hvilken leses av for den tempen du ser i Checkelec er jeg ikke sikker på,  men antar det er den på radiatoren siden Saxo/P106 ikke har den andre.
Hvilken av dem som leses av
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

AndreasMax

#4
Der sidder en temperatur føler på køler som viste sig at blive meget varm, den har jeg taget fra, og nu kan bilen lade, nu undrer jeg mig bare over hvorfor føleren blev så varm måske ca 68 grader.
IMG_7902.JPEG
Er blevet ejer af en Citroen Berlingo Electrique som hobby projekt

Elmo

Sitat fra: AndreasMax på søndag 14. august 2022, klokken 17:10
Der sidder en temperatur føler på køler som viste sig at blive meget varm, den har jeg taget fra, og nu kan bilen lade
Så bra  :+1:

Sitat fra: AndreasMax på søndag 14. august 2022, klokken 17:10
. . . nu undrer jeg mig bare over hvorfor føleren blev så varm måske ca 68 grader.
Det har jeg dessverre ingen teori om.
Har du målt temperaturen på vannet?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

AndreasMax

#6
Den temperatur måler jeg viste ved køler er nok nærmere noget i forbindelse med blæser/fan.
Fejlen har været temperatur føler ved batteri i motor rum som viste for høj temperatur uanset at bilen var kold og ikke i brug, derfor ville ladning ikke starte da højspændings grænse er 55 og sensor generelt viste mere, efter et skift af sensor som dog nok viser for lidt så kunne bilen lade for første gang og jeg har nu prøvet den første køre tur på marken :)
IMG_7914.JPEG
IMG_7912.JPEG

Er blevet ejer af en Citroen Berlingo Electrique som hobby projekt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA