Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leie av Model Y i Norge

Startet av ToWalkOrDrive, fredag 21. august 2020, klokken 13:25

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Da Model 3 begynte å produseres i USA var det et par i Norge som klarte å kjøpe USA-versjoner og på en måte få de registrert i Norge lenge før de begynte å bli levert ut fra Tesla. Er det noen som føler for å leie eller kjøpe en Model Y fra Y-tlandet, så skal jeg stå først i køen for å betale $$$ for å leie den en dag... Noen burde tipse Hertz eller andre utleiefirmaer....da får en testet ut forskjellene med Model 3 med tanke på plass og krenging....selv om superlading / kart / radio ikke vil virke...som er dønn likt Model 3...enn så lenge...
Tesla Model Y                         2021-

chargedup

Null problem å få registrert den i Norge så lenge den har vært på veien i USA i 6 mnd. Tviler på at Hertz som en seriøs aktør vil velge å ta inn en bil laget for det amerikanske markedet, men du kan jo prøve å tipse bakgårdsutleieren om det.
Forslag: importer en selv (feks med Jetcarrier, de kan fikse absolutt alt for deg) og lei den ut på nabobil når du får den og selg den før den lanseres i Norge. Muligens at flere ønsker å prøve den og da kan det være lønnsomt for deg.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Bidda

#2
"Leieliste":
1) Bidda, langhelg
2)...
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

Counterpointer

Hadde vært gøy å prøvd en Y nå. Men venter nok til den kommer på markedet.

Har dog veldig stor forståelse for at de som vurderer konkurenter med mulig lang leveringstid, ønsker å teste Y.

Finnes veldig mye inngående info på YouTube med nøye sammenligninger med Model 3 (som er lett tilgjengelig for alle).

ToWalkOrDrive

Sitat fra: knut.aulie på fredag 21. august 2020, klokken 19:53
Hadde vært gøy å prøvd en Y nå. Men venter nok til den kommer på markedet.

Har dog veldig stor forståelse for at de som vurderer konkurenter med mulig lang leveringstid, ønsker å teste Y.

Finnes veldig mye inngående info på YouTube med nøye sammenligninger med Model 3 (som er lett tilgjengelig for alle).

Har allerede sett alt for mange videoer med sammenligninger, og det som slår meg er hvor ulike oppfatninger folk har. Først ser en en video som sier at den er akkurat lik å kjøre som en Model 3, og at støyen er markant lavere, før neste fyr forteller at denne krenger mye mer og støyer like mye....
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 24. august 2020, klokken 08:51
Sitat fra: knut.aulie på fredag 21. august 2020, klokken 19:53
Hadde vært gøy å prøvd en Y nå. Men venter nok til den kommer på markedet.

Har dog veldig stor forståelse for at de som vurderer konkurenter med mulig lang leveringstid, ønsker å teste Y.

Finnes veldig mye inngående info på YouTube med nøye sammenligninger med Model 3 (som er lett tilgjengelig for alle).

Har allerede sett alt for mange videoer med sammenligninger, og det som slår meg er hvor ulike oppfatninger folk har. Først ser en en video som sier at den er akkurat lik å kjøre som en Model 3, og at støyen er markant lavere, før neste fyr forteller at denne krenger mye mer og støyer like mye....
Skjønner. Kjent problemstilling

Det jeg pleier å gjøre er å finne noen som har vurderinger som samstemmer med mine av et kjent objekt (Model 3 i dette tilfellet), og gå ut fra det. Er jeg og tester enige om konklusjoner om en ting så øker sannsynligheten for at vi også er enige om andre objekter.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: knut.aulie på mandag 24. august 2020, klokken 11:56
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 24. august 2020, klokken 08:51
Sitat fra: knut.aulie på fredag 21. august 2020, klokken 19:53
Hadde vært gøy å prøvd en Y nå. Men venter nok til den kommer på markedet.

Har dog veldig stor forståelse for at de som vurderer konkurenter med mulig lang leveringstid, ønsker å teste Y.

Finnes veldig mye inngående info på YouTube med nøye sammenligninger med Model 3 (som er lett tilgjengelig for alle).

Har allerede sett alt for mange videoer med sammenligninger, og det som slår meg er hvor ulike oppfatninger folk har. Først ser en en video som sier at den er akkurat lik å kjøre som en Model 3, og at støyen er markant lavere, før neste fyr forteller at denne krenger mye mer og støyer like mye....
Skjønner. Kjent problemstilling

Det jeg pleier å gjøre er å finne noen som har vurderinger som samstemmer med mine av et kjent objekt (Model 3 i dette tilfellet), og gå ut fra det. Er jeg og tester enige om konklusjoner om en ting så øker sannsynligheten for at vi også er enige om andre objekter.

Det jeg pleier å gjøre, dersom det er en video som disser en bil jeg har lyst på, er å finne 3 videoer som sier den er fantastisk... ;-)  Skulle gjerne sett en video med en feit fyr på 2 meter som først sitter foran og så sitter i baksetet bak seg selv...og sier om det er good shieeet...siden forsetet har 1 tomme kortere benplass - men høyere....mens baksetet skal ha 5 tommer mer benplass...som er ideellt for en med hurtigvoksende vesener i huset. Så en "Samlet benlengde"-oversikt, og der knuste Model Y alt av biler den konkurrerte mot, inkl Audi e-tron...men finner ikke igjen den, og usikker på hvor reell den var...om den bare var teoretisk...
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA