Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Baby Jag

Startet av Maxwell_400, torsdag 20. august 2020, klokken 10:57

« forrige - neste »

Maxwell_400

Mye positivt for Jaguar nå.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Noe helt annet Maxwell:

Så på det engelske forumet at du kjører rundt med en 12V nødlader i bilen. Kan du si hvilken - vurderer å ha noe slikt i bilen selv om jeg her en 230V i garasjen...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 22. august 2020, klokken 08:34
Noe helt annet Maxwell:

Så på det engelske forumet at du kjører rundt med en 12V nødlader i bilen. Kan du si hvilken - vurderer å ha noe slikt i bilen selv om jeg her en 230V i garasjen...
Det er en DOCA D589,

https://www.multicom.no/business/doca-ultrakompakt-starthjelp-12v-15000mah/cat-p/c/p10636619

kofferten går akkurat under platen i bagasjerommet.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Ok. Kom over denne. Litt svakere enn din men tror kanskje den er grei nok i fall jeg får et 12V problem. Ser folk stort sett har gode erfaringer, dog på fossil. Her er det kun snakk om å få liv i elektronikken om det skulle oppstå problemer. Har ikke merket noe problem og mulig det er fikset på min 2020 modell. Mulig det holder med startkabler i bilen, men det blir jo værre og værre å låne strøm på dagens biler  :)

https://www.netonnet.no/art/telefon-gps/mobiltilbehor/mobillader/powerbank/andersson-prb-3-0-jump-starter-8000-mah/1009700.11546/
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Sikkert helt grei. Forøvrig så målte jeg min booster til å ha ca. 8000mAh så 15000mAh er nok bare Kina mAh.

Har heller ikke hatt problemer med min bil, ventet med å handle bil til 2020 modellen kom for å unngå beta problemer og det er jo ikke kun software som blir oppdatert. Antar at enkelte HW moduler også har fått revisjoner i forhold til 2019 modellen.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

RayBomb

Sitat fra: Maxwell_400 på søndag 23. august 2020, klokken 11:09
Sikkert helt grei. Forøvrig så målte jeg min booster til å ha ca. 8000mAh så 15000mAh er nok bare Kina mAh.

Har heller ikke hatt problemer med min bil, ventet med å handle bil til 2020 modellen kom for å unngå beta problemer og det er jo ikke kun software som blir oppdatert. Antar at enkelte HW moduler også har fått revisjoner i forhold til 2019 modellen.
Min bil har sluttet å lade 12v batteriet når volten begynner å bli lav. Dette gjorde den tidligere, med bilen koblet til lader eller ikke. Muligens har endringen oppstått etter en oppdatering av en eller annen modul. Verksted vil ikke snakke om det engang. De sier 12v problemene mine skyldes en cutoff enhet jeg har koblet til DashCam, nettopp for å unngå slike problemer... Verkstedmester visste tydeligvis ikke hva denne enheten var og tenkte at: ah der er problemet, uten å gjøre noe som helst test for å underbygge sin påstand. Fyren ville ikke engang snakke med meg, fikk bare videreformidlet informasjonen gjennom en på telefon. Håpløs service.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Tellus

Hva med å  bruke en annen tråd til å diskutere 12 volts problematikk ?
Denne tråden skulle liksom dreie seg om en mulig ny mindre elektrisk Jaguar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA