Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utvidet garanti følger ny eier?

Startet av plataris, mandag 17. august 2020, klokken 09:49

« forrige - neste »

plataris

Hei, jeg forsøker meg på nytt her (få svar på tråden til Model x):

Vil Tesla sin egen "Begrenset bruktbilgaranti" eller "Utvidet begrenset bruktbilgaranti" følge meg som ny eier, dersom jeg kjøper bil av en privatperson eller bruktbilforhandler? Det ligger mange biler på Finn som reklamerer for denne utvidede garantien, men jeg skjønner ikke avtalevilkårene godt nok.

På en side står det i vilkårene at:
"Denne begrensede garantien kan overføres, uten kostnad, til enhver person som senere overtar lovlig eierskap av kjøretøyet etter den opprinnelige kjøperen, innenfor de beskrevne begrensningene i denne begrensede garantien («etterfølgende kjøper»)."

Videre står det:
"I tillegg til ovennevnte unntak og begrensninger vil denne begrensede garantien IKKE dekke
følgende:
• bruktbiler som ikke ble kjøpt direkte fra Tesla, sammen med denne begrensede garantien,
inkludert bruktbiler kjøpt fra auksjonshus, tredjepartsforhandlere, privatsalg osv., eller
bruktbiler som ikke er skadefri"


Hva er det da som gjelder? Bilen vil jo ikke kjøpes direkte gjennom Tesla..

Håper noen har et klart svar!  :)
Volkswagen ID.4 1st - bestilt
Nissan e-NV200 40 kWh 2018 varebil
Nissan Leaf 30 kWh 2017 - 75.000 km - 95 % SOH

P3G45U5

Den følger med.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA