Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er denne kabelen til som lå i ladeposen?

Startet av kodax, onsdag 19. august 2020, klokken 12:11

« forrige - neste »

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

sjokomelk

Hører til hengerfestet. Er kabelen for innkobling av kontroller til elektriske tilhengerbremser.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

o.b.lix

Og perfekt til permanent 12v strøm med 20A sikring til f.eks kjøleboks...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jkirkebo

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 19. august 2020, klokken 17:13
Og perfekt til permanent 12v strøm med 20A sikring til f.eks kjøleboks...

Det var viktig før, men nå er det vel bare å slå på Sentry Mode så er det strøm i 12V uttakene hele tiden? Ihvertfall er det slik i vår Model 3.

Kjøleboksen vår drar 3-4A når den går så 20A sikring er det neppe behov for ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

geear


THE

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 19. august 2020, klokken 21:52
Sitat fra: o.b.lix på onsdag 19. august 2020, klokken 17:13
Og perfekt til permanent 12v strøm med 20A sikring til f.eks kjøleboks...

Det var viktig før, men nå er det vel bare å slå på Sentry Mode så er det strøm i 12V uttakene hele tiden? Ihvertfall er det slik i vår Model 3.

Kjøleboksen vår drar 3-4A når den går så 20A sikring er det neppe behov for ;)

Sentry mode bruker vel den del strøm? Har AP2.0 bil selv som ikke har opptak, og har aldri aktivert sentry mode. Kabel for elektronisk tilhengerbrems manglet i bilen min da jeg fikk den, men kjøpte en lang kabel fra bilkomponenter før årets sommerferie. Kjøleboks sto permanent på i 14 dager i bilen med minimalt strømforbruk. Pga. mangel på lading over natt på destinasjoner så var det et poeng med minst mulig standby-forbruk på bilen. Derfor valgte jeg å bruke denne kabelen istedet for sentry mode. I tillegg tror jeg at sentry mode ville reagert på mange uønskede hendelser på bl.a. campingplasser der det er mye trafikk nær bilen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

jkirkebo

Sitat fra: THE på torsdag 20. august 2020, klokken 09:01
Sentry mode bruker vel den del strøm? Har AP2.0 bil selv som ikke har opptak, og har aldri aktivert sentry mode. Kabel for elektronisk tilhengerbrems manglet i bilen min da jeg fikk den, men kjøpte en lang kabel fra bilkomponenter før årets sommerferie. Kjøleboks sto permanent på i 14 dager i bilen med minimalt strømforbruk. Pga. mangel på lading over natt på destinasjoner så var det et poeng med minst mulig standby-forbruk på bilen. Derfor valgte jeg å bruke denne kabelen istedet for sentry mode. I tillegg tror jeg at sentry mode ville reagert på mange uønskede hendelser på bl.a. campingplasser der det er mye trafikk nær bilen.

Noe strøm går det, men ikke så veldig mye. Har AP2.0 selv så jeg bruker normalt ikke sentry mode nei. Men jeg har heller aldri brydd meg med strømforbruket da vi nesten alltid lader over natten. Har aldri hatt problemer med å finne lademuligheter egentlig, bortsett fra en gang i Nord-Sverige.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kodax

Mener min X75 brukte ca 7% på 16 timer med sentry nå og 4 hendelser som ble registrert. Dvs nærmere 8kWh i døgnet, og i snitt litt under 500W (hvis jeg klarte å regne riktig denne gang:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

o.b.lix

Det er også permanent strøm fra obd2-porten også, men denne er bare på 5A og deles med dekktrykksensoren, så noen ganger har min kjøleboks på 2,7 A sprengt sikringen, og gikk over til "pigtail" til hengerfestestyring.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

AndreasRingdal

TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

sjokomelk

En på Tesla Motors Club forumet som har laget installasjonsinstruks for bremsekontroller på denne linken:
http://www.adelman.com/model-x-brake-controller.pdf
Den viser hvor pluggen sitter under dashbordet.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Sitat fra: AndreasRingdal på mandag 24. august 2020, klokken 07:53
Hvor skal denne hengerstyringen kobles til?
Bak sparkepanelet på venstre side i fotbrønnen til fører, rett foran førerdøra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA