Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Knirking fra dashboard

Startet av mthoring, onsdag 19. august 2020, klokken 09:07

« forrige - neste »

mthoring

Sliter med en svært irriterende knirkelyd som har oppstått i dashboardet.
Omtrent rett foran fører, mellom fører og frontrute i høyde med IC eller litt høyere. Det knirker jevnt og trutt når man kjører i lav fart, sjeldnere i høyere fart.

Har nevnt det for Tesla to ganger, begge gangene har det endt opp med at de har byttet deler i hjuloppheng foran. Men lyden kommer fra dashboardet, så det har ikke hjulpet noe.

Har forsøkt å dytte på topp-platen og det gitteret fremst ved vinduet da jeg innbiller meg at det kanskje er i det området det kommer fra, med det klarer jeg å fremprovosere lignende (men ikke helt like) lyder.

Noen som har noen idé til hva det kan være, eller hva jeg kan forsøke å gjøre for å finne ut av det?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Muffinman

Ville kanskje startet med å løfte av topplaten og strammet eventuelle klips, gjerne satt på en tapebit på dem pluss filt-tape på alle kontaktpunkter.

petersv

#2
Med mindre man må, ville jeg ikke løftet dash-toppen. Den er så og si umulig få igjen på uten å demontere veldig mye av dash. Må også av med alt av paneler i front og luftdyser for å få den av i første omgang.


Edit, her er instruksjoner for den ambisiøse: http://www.fixyourtesla.com/s/Assembly-Top-Pad-Instrument-Panel-Remove-and-Replace.html

mthoring

Det er såpass ja ::) Blir nok for ambisiøst for meg er jeg redd. Er nok ikke usannsynlig at lyden har opphav i et klips som sitter dårlig. Spørst om jeg må prøve å få SC til å se på det på nytt når jeg er innom der neste gang, kan be dem spesifikt om å ta av topp-plata sjekke klips, så kanskje det er håp om at det blir bedre.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

tornaldo

Jeg har også knirking i dashbord, omtrent samme sted. Ser jeg også har bil produsert omtrent samtidig som deg. Aner ikke hva det er, har ikke sjekket det hos Tesla. Men er irriterende ja.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

svarteper

På vår var det taktrekket venstre hjørne , som knirket, bit av bankkort mellom rute og taktrekket og knirkingen var borte.
Tesla model s 75 d 2017

mthoring

Forsøkte meg på å lokalisere knirken i går. Ble ikke så mye klokere. Lyden kommer fra et sted litt til høyre bak ratt, mellom ratt og frontrute. Det virker ikke som det har noe å si å trykke ned på dashbord eller den risten mellom dashboard og vindu, uansett hvor jeg legger på vekt.

Skal sjekke ut det tipset med taktrekk og vindu.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA