Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Polestar 2 vs I-pace

Startet av Hans Blytt, tirsdag 01. september 2020, klokken 09:55

« forrige - neste »

Snoopy

Sitat fra: Tellus på fredag 04. september 2020, klokken 09:43
Hvis man ønsker en premiumbil så er kanskje ikke Polestar 2 det man skaffer seg.

Personlig synes jeg den ser bra ut, men bilen er noe mindre og den kan vel ikke kalles verken SUV eller CUV.
Hvis jeg skulle kjøpt meg ned så hadde jeg nok personlig tittet mer mot Mustang Mach-E. Model Y også selvfølgelig hvis man liker den (jeg liker den ikke noe særlig). EQC er jo også et alternativt hvis man ønsker å holde seg i premiumsegmentet.

Kommer varianter av Volvo XC60 og BMW X3 i elektrisk utgave snart også så utvalget i premiumsegmentet begynner å bli ganske bra.


Ja, det er gode poenger. EQC har for lav bakkeklaring og synes det virket litt vinglete (SUVaktig) i svinger etter test. BMW IX 3 kommer kun med 2 hjulsdrift og litt snaut med krefter i forhold. XC60 har jeg ikke noe info om, men trenger ikke så stor bil. Da er egentlig XC40 RC mer aktuell i så fall, men ikke like fin synes jeg. Modell Y og Forden er desverre ikke så interessante for meg pga smak og behag. Bil er mye følelser, og de to gjør ingenting for meg desverre. PS2 er nok mest aktuell om jeg skal bytte hvert fall... :-)

ihaal

Noen som har en god oversikt over hvilket utstyr man har i Polestar 2 som man for glipp av hvis man kjøper I-Pace 320 til 600 000, eventuelt noe som ligger i I Pace som ikke er inkludert i Polestar 2 (foruten bedre plass)? Tenker utgaven til 600 000 er mest naturlig å sammenligne da den tross alt ligger nærmest i pris.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Stikkkontakt

#17
Sitat fra: ihaal på fredag 04. september 2020, klokken 10:00
Noen som har en god oversikt over hvilket utstyr man har i Polestar 2 som man for glipp av hvis man kjøper I-Pace 320 til 600 000, eventuelt noe som ligger i I Pace som ikke er inkludert i Polestar 2 (foruten bedre plass)? Tenker utgaven til 600 000 er mest naturlig å sammenligne da den tross alt ligger nærmest i pris.

Polestar har glasstak, mer elektriske justermuligheter for seter,360 grader kamera,garasjeportåpner,bedre stereo,oppvarmede bakseter,sota ruter og bedre lys.
Jaguar har varmepumpe og oppvarmet frontrute som Polestar ikke har. Jaguar har også mer plass om det betyr noe.

Tellus

Sitat fra: Snoopy på fredag 04. september 2020, klokken 09:57
XC60 har jeg ikke noe info om, men trenger ikke så stor bil. Da er egentlig XC40 RC mer aktuell i så fall, men ikke like fin synes jeg.

Sorry, det var XC 40 jeg tenkte på.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA